17 °C
Online izdanje
Ponedjeljak, 15.rujna 2014.
Vi ste ovdje:  Home » Gospodarstvo
RSS feed
Današnji broj
Gospodarstvo
Povratak
Ilirija zabilježila znatnu dobit, Maraska i Borik smanjili gubitke
Piše: Damir Maričić
Ilirija je zabilježila znatnu dobit i najbolju sezonu, Maraska je smanjila gubitak sa 4,9 na 4,4 milijuna, dok je Borik smanjio gubitak sa 104 na 41 milijun (oba društva imaju gubitke s osnova financijskih rashoda, odnosno isplata prethodnih obveza i kredita s nepovezanim društvima)
Foto: Filip BRALA
Maraska je smanjila gubitak sa 4,9 na 4,4 milijuna kuna

Zagrebačka burza objavila je u nastavku objava izvješća dioničkih društava za četvrti kvartal 2011. godine nerevidirana i nekonsolidirana izvješća i za Iliriju d.d. Biograd na Moru, Maraku d.d. i Borik d.d., a kako smo već objavili vrlo dobre rezultate poslovanja Turisthotela, ovom je čak moguće davati ozbiljnije konačne ocjene o poslovanju barem turističke struke u Zadarskoj županiji.

Ilirija je inače treća po značenju turistička tvrtka na ovom području iza Turisthotela i Borika, međutim prema rezultatima valja nam kazati da je Ilirija s većim prihodom od Borika zasjela na drugo mjesto među ovdašnjim turističkim tvrtkama. Naravno, uz rezerve da podatke za Punta Skalu nemamo, a ona bi trebala postupno jačati.

Ilirija - uspješno

Ilirija je kao društvo "san" svakog ozbiljnog turističkog djelatnika. Prvi je razlog, svakako, to što obuhvaća sve segmente turističke ponude, dakle, nautiku (Marina Kornati), hotelijerstvo (hoteli: Ilirija****,Kornati****, Adriatic***, Villa Donat***/****), kamping (kamp „Park Soline"****), ugostiteljstvo (restoran „Marina Kornati", restoran „Park Soline", Beach bar „Donat", Lavender lounge bar), Turistička agencija Ilirija, Arsenal u Zadru i Centralni sportski park Soline sa 14 zemljanih tenis terena i ugostiteljskim objektom. Onaj nautički dio sa stalnim vezom posebice im olakšava život u neturističkom vremenu. Naravno, Iirija je san svakog turističkog djelatnika i jer je - iznimno uspješna.

 Hotelskih 448 smještajnih jedinica s ukupno 1.000 ležajeva donijeli su rezultate koji su po izjavi Gorana Ražnjevića, predsjednika Uprave društva:

- Daleko najbolji do sada. Naime, u objektima Društva ostvareno je 573.927 noćenja. Noćenja u biogradskim objektima čine 55,70% svih noćenja u gradu, a ako izuzmemo noćenja u privatnom smještaju i svedemo se na organizirani turistički boravak, onda su naša noćenja 77% svih organiziranih noćenja grada Biograda.

U nautici su ipak imali pet posto pada, ali je noćenja u tranzitu (isplativijem) bilo šest posto više.

U kamping sektoru ostvareno je 240.159 noćenja, odnosno 9% više .

U sektoru hotelijerstva ostvareno je ukupno 108.878 noćenja, što je za 13% više.

Ukupno ostvareni prihodi su 103.735.228,95 kuna što je za 13,54% više nego 2010. godine.

Ukupni rashodi poslovanja su 90.485.545.57 kuna što je za 13,32% više nego 2010. godine.

Operativna dobit, odnosno dobit iz poslovnih aktivnosti Društva veća je za 19,52 % i iznosi 30.013.975,99 kuna.

Prihodi od nautike veći su za 6% od hotelskih usluga za 18 %, kampa za 19%.

Time je ovo društvo ostvarilo najbolju sezonu do sad uz najveću zaradu.

Maraska bolje, ali gubitaški

Najtradicionalnija zadarska tvrtka je tvornica za proizvodnju alkoholnih i bezalkoholnih pića koja njeguje stoljetnu tradiciju Zadra, nekad svjetski slavnog sa svojim likerima, posebice na bazi ovdašnje endemske višnje maraške. Tvrtka je godinama stagnirala, mijenjala vlasništvo, uključjući doze "avanture" da bi se konsolidacija provodila posljednjih godina.

Maraska je u 2011. godini imala ukupan prihod od 124,8 milijuna kuna u odnosu na prihode od prethodne godine od 113,3 milijuna kuna, a rashodi su na godišnjoj razini iznosili 129,3 umjesto lanjskih 118,3 milijuna te je u konačnici račun dobiti i gubitka bio negativan i to za 4,4 milijuna kuna u odnosu na 4,9 milijuna godinu prije. Time se najtradicionalnija zadarska tvrtka postupno približava boljim rezultatima, rastom prihoda iznad rasta rashoda te postupnim smanjenjem gubitka.

Stvari su i bolje kada se gleda samo tekuće poslovanje, odnosno poslovni prihodi i rashodi. Naime, Maraska je u poslovnim prihodima na 124,3 milijuna, a u poslovnim rashodima na 120 milijuna. No razlika koja ih od "tekućeg" dobitaša pretvara u gubitaša su financijski rashodi za prethodne obveze, a koji iznose 9,4 milijuna kuna, dakle vraćanje kredita uz znane nam tečajne razlike itd.

Borik - veliki, ali još više smanjeni gubitak

Borik, kojim upravlja tvrtka Falkensteiner & Michaeler Turist Grup sve više dominantna na ovom području, kako smo već naveli, prema rezultatu poslovanja više nije druga turistička tvrtka ovog područja jer je u konačnici imala prihode manje od Ilirije zastavši na 99 milijuna kuna. Godinu prije bilo je to 101 milijun što znači da je prihod tvrtke pao, a posebno je pao u četvrtom kvartalu za više od polovice (u 2011. 10, a godinu prije 22 milijuna kuna).

 No istovremeno i na sreću rashodi su padali bitno. Tako je na razinu godine potrošeno 140 umjesto 206 milijuna kuna godinu prije. Time je strašan gubitak od 104 milijuna kuna iz 2010. godine ove godine sveden na manje strašan, ali jako velik gubitak od 41 milijun kuna. Pri tome treba reći da je u samom poslovnom prihodu i rashodu društvo bilo nadomak - zdravlja. Naime, poslovni je prihod iznosio 97, a rashod oko 98 milijuna kuna. No kada su tome dodani financijski rashodi stvari su završile kako su završile. Financijski su rashodi bili tih famoznih 41 milijun kuna koliko i gubitak. Lani su financijski rashodi iznosili 11 milijuna kuna. Dakle, kada Borik "poisplaćuje" svoje financijske obveze ili ih svede na razumnu razinu, moći će se govoriti o uspješnom poslovanju.

Ako bismo željeli kazati rečenicu o turističkoj sezoni prethodne godine kroz prizmu ovih i prethodnih Turisthotelovih pokazatelja stoji da je bilo riječ o najuspješnijoj sezoni do sad, osim za Borik koji je ipak mimo financijskih rashoda i obveza iz ranijeg vremena imao i rast prihoda s osnova tekućeg poslovanja.

Trenutno nema komentara

Komentiranje više nije dostupno
Copyright © 2008. Zadarski list Uvjeti korištenja | Zaštita privatnosti | Impressum | Marketing
Powered by Sitestudio.hr