Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

6 C°

Dado i Vlado voze na struju

Autor:

16.03.2009. 23:00
Dado i Vlado voze na struju

Foto: Zvonko KUCELIN



U njih smo uložili oko 800 tisuća kuna, a u planu nam je da kroz iduće tri godine sva vozila na Poluotoku budu na struju, kazao je Ćurko, napomenuvši kako je zapravo planirano imati četiri ovakva vozila i šest usisača što će naposljetku Čistoću ukupno koštati oko dva milijuna kuna
Imajući na umu nove, mahom ekološki prihvatljivije inovacije, brojne se gospodarske grane, pa tako i pojedine tvrtke kreću prema naprijed. S obzirom da je riječ o isključivo zaštiti okoliša i očuvanju njegove primarne uloge, spomenute je inovacije među prvima prihvatila Čistoća d.o.o. Zadar, tvrtka koja godinama urednim održava grad Zadar i njegovu okolicu. U tom je smislu spomenuta tvrtka odlučila najprije uložiti u očuvanje Poluotoka od štetnih plinova, pa je u tu svrhu svoja dosadašnja vozila odlučila zamijeniti novim, ekološki prihvatljivima.
Mnogi su tako u posljednja dva mjeseca na ulicama Poluotoka imali priliku primjetiti novo, manje i nadasve “tiše” vozilo, a za čijim su upravljačem Dado i Vlado, dvojica, mnogi će se složiti, najpoznatijih zadarskih čistača.
Kako pojašnjava Tomislav Ćurko, direktor Čistoće, riječ je o realizaciji prošlogodišnjeg plana koji između ostalog podrazumijeva i zamjenu dosadašnjih vozila Čistoće na Poluotoku vozilima koje pokreće isključvo električna energija.
– Za sada smo kupili samo jedno vozilo na električni pogon i dva usisača koja također pokreće struja. U njih smo uložili oko 800 tisuća kuna, a u planu nam je da kroz iduće tri godine sva vozila na Poluotoku budu na struju, kazao je Ćurko, napomenuvši kako je zapravo planirano imati četiri ovakva vozila i šest usisača, što će naposljetku Čistoću ukupno koštati oko dva milijuna kuna.
A Dado i Vlado, dvojac koji sve svoje radne sate provodi zajedno, oduševljeni su novimprijevoznim sredstvom koje im, kako kažu, u mnogočemu olakšava radni dan.
Vozilo se puni preko noći i to vrlo jednostavno, na običnoj utičnici snage ne veće od 220 volti, a da bi bio spreman za sedam sati efikasnog rada potrebno mu je oko dvanaest sati punjenja.
– Ovo je vozilo stvarno puno bolje od prijašnjeg i u svakom slučaju nam je lakše raditi. Osim što ne ispušta štetne plinove i nikad mu ne curi ulje, ono se uopće ne čuje dok radi, ne stvara buku, a s obzirom da je jako malen, može se uvući u svaku pa i u najmanju ulicu u gradu, priča Vlado pokazujući veoma praktičan i brz automatski mjenjač brzina, ali i ostale gumbe koje je dovoljno tek pritisnuti da bi ovaj pametni kamiončić sam podigao kantu, iskrcao otpad i vratio je natrag.
Dado i Vlado zadovoljni su i dvama novim usisačima koji također uvelike pridonose očuvanju okoliša, a niti oni više ne stvaraju buku.
– Veliki kamion je bio stvarno nezgodan zbog svoje veličine, osobito ovdje na Poluotoku gdje je jako puno uskih ulica. S obzirom da ne troši gorivo, ovo novo vozilo isto tako podrazumijeva i veliko smanjenje troškova. Prijašnji je kamion stvarao i buku i može se reći da je više onečišćavao nego čistio, kazao je Vlado, dodavši naposljetku kako su uistinu zahvalni svima koji su se založili za ovako korisnu inovaciju, a i zbog toga jer odmah na početku ona pripala upravo njima.