Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

Zadarska vina kreću na njemačko tržište

16.03.2012. 23:00
Zadarska vina kreću na njemačko tržište


Štand je bio jako posjećen, a napravili smo i korake što se tiče prodaje. Konkretno, dogovorili smo distribuciju naših vina u Njemačkoj, za Muenchen i za Frankfurt. Stvorili smo poznanstva i upoznali se s njemačkim, austrijskim, talijanskim i slovenskim vinarima. To nam je otvorilo vrata i za jednu priču u Austriji, a radi se o prezentaciji hrvatskih vina 2. i 3. lipnja u Beču, kaže Damir Jurjević


Prošli tjedan u Duesseldorfu je održan PRO WEIN, Međunarodni stručni sajam vina i žestokih pića, jedno od najprestižnijih okupljanja takve vrste na svijetu. Na sajmu je nastupilo 3.930 izlagača iz pedeset zemalja, a obišlo ga je 40.000 posjetitelja, pri čemu sve brojke pokazuju napredak u odnosu na prošlu godinu. U ovoj množini vodećih svjetskih proizvođača vina bili su nazočni i hrvatski vinari, a među njima i vinari s područja Zadarske županije: Božo Bačić, Damir Jurjević i Šime Škaulj.
Dolaze Nijemci
– Išli smo kao Udruga vinogradara i vinara Zadarske županije ‘Liburna’ i nas trojica smo bili nazočni sa svojim vinima među svim vinarima Hrvatske. Štand je bio jako posjećen, a napravili smo i korake što se tiče prodaje. Konkretno, dogovorili smo distribuciju naših vina u Njemačkoj, za Muenchen i Frankfurt. Iste te distributere vina smo pozvali da dođu ovdje tijekom travnja i svibnja te obiđu i druge vinare, da vide njihove i naše podrume i vinograde te da zajedno, kao udruga plasiramo i njihova vina preko tih distributera. To je najznačajniji pomak nakon trećeg posjeta PRO WEIN-u jer konačni cilj jest da se vino proda. Sama promidžba puno znači za cijelu hrvatsku vinsku scenu, a puno znači i za nas. Treću godinu zaredom smo i u Duesseldorfu i u Londonu, samim tim pokazujemo ozbiljnost i ustrajnost u ovom poslu i svake godine pokazujemo i novitete u proizvodnji različitih vina te kvaliteti na ocjenjivanjima. Isto tako se pokazujemo i u jednoj slogi i da svi vide da djelujemo kao udruga, da imamo čvrstinu u nastupima i u nastojanjima da promoviramo ne samo sebe kao vinare, nego i našu županiju kao vinsku županiju, ističe predsjednik Udruge ‘Liburna’ Damir Jurjević koji se osvrnuo i na dojmove koje je stekao u razgovoru s posjetiteljima sajma PRO WEIN.
Bez lošeg komentara
– Kušalo se, komentiralo i svaki je komentar bio pozitivan. Nismo naišli doslovce niti na jedan loš komentar. Stvorili smo poznanstva i upoznali se s njemačkim, austrijskim, talijanskim i slovenskim vinarima. To nam je otvorilo vrata i za jednu priču u Austriji, a radi se o prezentaciji hrvatskih vina 2. i 3. lipnja u Beču, preko HGK i Ministarstva poljoprivrede, što će nam omogućiti da ponovno pronađemo distributere vina u Beču. Otvara nam se novo tržište, blisko, austrijsko tržište, kazao je Jurjević. Tržišta Njemačke, Austrije, Slovenije i Poljske u kojoj HGK također krajem godine organizira posjet velikom sajmu vina, dodatno su zanimljiva jer ujedno predstavljaju države iz kojih dolazi većina naših turista.
– Tu smo na tragu onoga što želimo, a to je da turiste koji posjećuju našu zemlju i kraj približimo tim vinima i na sajmovima i ovdje te da pronađemo distributere vina baš u tim zemljama, da bi ljudi mogli cijele godine lakše dolaziti do tih vina. HGK resor za vinarstvo radi danas zajedno s resorom za turizam i Hrvatskom turističkom zajednicom, kako bi osmislili i brandirali jedan novi logo za bolju promidžbu hrvatskih vina. To će uroditi plodom stoga što ćemo imati više sajmova zajedno. Dakle vinarski i turistički sajmovi, zajednička promidžba i tako ćemo dobiti puno više prostora, puno više medijske pozornosti i sajmova na kojima ćemo moći zajedno prezentirati jedno i drugo, naglasio je Damir Jurjević.
Ništa bez zadarskih vina
– Bilo je jako dobro i uspješno i za vinare Zadarske županije koji su napravili znatan iskorak. Mislim da se može kazati, povezano s već znanom izrekom kako se u Europi više neće ništa događati bez hrvatskh vina, da se isto tako u Hrvatskoj ništa više neće događati bez zadarskih vina. To su nam pokazali i dojmovi posjetitelja na našem štandu, Nijemaca i drugih koji su bili uistinu fascinirani našim vinima, pogotovo što su im vina Zadarske županije bila nepoznanica, čak i onima koji su dolazili u Hrvatsku i poznavali hrvatska vina, tako da možemo biti potpuno zadovoljni našim uspjehom i promocijom na ovom sajmu. Sad nas i naše kolege vinari iz ostalih dijelova Hrvatske drugačije gledaju, s poštovanjem, rekao bih, kazao nam je Šime Škaulj te zaključio:
– Ovakvi sajmovi to je ono što nam treba. To je iskustvo koje mora proći svaki vinar.
– Sajam je bio uistinu svjetski, jedan poseban događaj i mogu reći da smo u tome mi jako dobro prošli. Dobili smo puno pohvala, a nije bilo zamjerki, rekao nam je Božo Bačić koji kaže da su se posjetitelji PRO WEINA podjednako zanimali i za bijela i crna vina Zadarske županije.
– Zanimala su ih i crna i bijela. I oni koji su inače došli zbog samo jednog, kušavali su i drugo i svi su bili zadovoljni. To je jedno stvarno iznimno okupljanje. Na jednom mjestu se moglo samostalno probati tisuću i dvjesto vrsta vina. Mogu vam reći da smo i mi, naravno, probali što drugi rade i proizvode i mislim da smo mi iznad 70 posto od ukupne zastupljene proizvodnje. Naš je najveći problem što se za nas ne zna i zato moramo posjećivati ovakve svjetske sajmove, a osobito one na kojima se i ocjenjuju vina. Medalja ili makar plasman blizu medalje što je u kokurenciji više tisuća svjetskih vina isto uspjeh, bio bi odličan prvi korak za poboljšanje plasmana naših vina u inozemstvu, istaknuo je Božo Bačić.


Čeka se London




Sajam u Duesseldorfu nije bio ocjenjivački, no zadarski vinari se pojavljuju i na onima na kojima se vina ocjenjuju, poput sajma vina u Londonu ili Vinitalie u Veroni.
-Mi kao Udruga idemo u London, to je od 22. do 23. svibnja i bit ćemo nazočni, a vina smo već poslali na ocjenjivanje i normalno da očekujemo nekakvu nagradu, ne bismo ni slali da ne očekujemo. Vjerujemo da će to imati pozitivan eho i vani i u Hrvatskoj, ali i na zadarskom području, jer u konačnici mi 90 posto proizvoda prodajemo na zadarskom tržištu. Drago nam je da svi ljudi koji piju vino vide da ta vina imaju kvalitetu i da su prepoznatljiva vani. Time ćemo pokazati i domaćem tržištu da, kad idu na večeru, ne naruče vino od nekog drugog, nego vino iz svoje županije.


Jurjević: Vino je neizostavni dio turističke ponude


– Ove godine je pred nama još dosta festivala i sajmova vina, u Hrvatskoj i inozemstvu i nadam se da ćemo sve to uspjeti popratiti, uz financijsku pomoć Županije, Grada Zadra i Benkovca. Obrtničke i Gospodarske komore, makar koliko-toliko da nas uspiju popratiti, mislim da ćemo napraviti veliki iskorak u promociji zadarskih vina sa završetkom ove godine. Jer ove godine će na rod doći puno toga, puno vinograda i količine vina koje će se plasirati iduću godinu. Zajedno s promidžbom vina iz ove godine će rezultirati time da ćemo imati veći prihod, a to nam otvara druge mogućnosti: sređivanje naših podruma, primanje turističkih grupa na naša imanja, odnosno, prodavati vina na svom pragu, s najvećom mogućom zaradom te stvaranje tih vinskih cesta koje će sutra vraćati to svoje “milo za drago” i županiji i turističkim zajednicama da bismo imali turističku ponudu za one koji dolaze u ovaj kraj, istaknuo je Damir Jurjević.


Njemačka nakon BiH-a


U Njemačku je Hrvatska lani izvezla 628 tisuća litara vina vrijednog 2,7 milijuna dolara. Uvezli smo 276 tisuća litara vina vrijednog 745 tisuća dolara.
– Njemačka nam ostaje drugo izvozno tržište, iza BiH. Ukupni uvoz vina 2011. bio je 10 posto manji nego 2010., a izvoz sedam posto veći, rekao je Igor Barbarić, tajnik Udruženja vinarstva u HGK komentirajući nastup hrvatskih vinara na Međunarodnom sajmu vina i jakih alkoholnih pića PRO WEIN 2012. u Duesseldorfu.