Zadarski medicinari puni dojmova o Rumunjskoj

Slika korisnika valentinam
ERASMUS +
Osobno, najviše me se dojmila njihova viša Medicinska škola koja je doista primjer dobre prakse i cjeloživotnog učenja jer se tamo obrazuju ljudi od 19, pa do više od 50 godina, ispričao je poznati profesor zadarske srednje Medicinske škole Ante Kuzmanića, Edin Kadić
Medicinska škola Ante Kuzmanića uspješno je nastavila svoje Erasmus + putovanje

Svako putovanje obogaćuje čovjeka, pa je tako i naš put i boravak u Rumunjskoj bio jedno neprocjenjivo iskustvo. Tamo smo se družili s kolegama i pokušali upoznati njihov odgojno-obrazovni sustav od vrtića do srednje škole. Mene, osobno najviše se dojmila njihova viša Medicinska škola koja je doista primjer dobre prakse i cjeloživotnog učenja jer smo tamo vidjeli studente od 19, pa do više od 50 godina, ispričao je još uvijek prepun dojmova nakon povratka iz Rumunjske, poznati profesor zadarske srednje Medicinske škole Ante Kuzmanića Edin Kadić.

Osim toga, kako je još ispričao prof. Kadić dojmila ga se i dobra integracija nacionalnih manjina u rumunjski obrazovni sustav. Kako je objasnio, u Rumunjskoj su najbrojnija nacionalna manjina Mađari, iza kojih slijede Romi koji su jako dobro uklopljeni u društvo, a samim time i obrazovni sustav.

Više administracije i birokracije nego u našim školama

- Bili smo u srednjoj školi gdje ima puno romske nacionalne manjine koji se obrazuju zajedno s Rumunjima i Mađarima. To je škola za obrtnička zanimanja koju financira država, ali je redovito pomaže i privatni kapital. I to je doista također, primjer dobre prakse. Osim toga, jako sam se iznenadio da njihova škola sama objavljuje stručne udžbenike iz medicine, rekao je ovaj profesor dodajući kako mu se nije svidjelo to što Rumunji, barem kad je školstvo u pitanju, imaju još više administracije i birokracije nego mi te da, iako imaju najbrži internet u Europi, tu svoju prednost ne znaju dobro iskoristiti i primjeniti u nastavi.

Naime, boravkom nastavnika u Rumunjskoj, Medicinska škola Ante Kuzmanića tako je uspješno nastavila svoje Erasmus + putovanje. Riječ je o Projektu NAIS koji za cilj ima prezentiranje primjera dobre prakse uključivanja učenika koji dolaze iz raznih socijalno osjetljivih sredina, kao što su migranti, manjine, ali i učenika s posebnim potrebama u redovni odgojno obrazovni proces.

Zadarska Medicinska škola zakoračila na petu stepenicu NAIS projekta

NAIS - "New Angles of good practices on Inclusion for all Students" (Novi pogledi na dobru praksu uključivanja svih učenika) je dakle, program u kojem uz zadarske buduće medicinare, sudjeluju još tri škole - Opća srednja škola iz Tukumsa u Latviji, Škola Sint- Jozefinstituut BuSO iz Antwerpena u Belgiji i Licej tehnologije iz Arada u Rumunjskoj kojeg su sada Zadrani imali prilike posjetiti te je tako zadarska Medicinska škola zakoračila na petu stepenicu NAIS projekta.

Osim prof. Kadića, koji je ujedno i projektni koordinator cijele ove lijepe priče, u Rumunjskoj je bila i njegova kolegica Ivana Lučić te Ante Ražnjević i Ivan Raspović. Škola domaćin u Rumunjskoj ima je bila- Licej tehnologije Francisc Neuman iz Arada.

- Osim našeg NAIS tima, u Aradu su bili i predstavnici Opće srednje škole iz Tukumsa u Latviji i Škole Sint-Jozefinstituut BuSO iz Antwerpena u Belgiji. To je ujedno bila i četvrta razmjena u projektu NAIS sa ciljem da se u tjedan dana boravka upoznamo s primjerima dobre prakse uključivanja svih učenika u redovni odgojno obrazovni sustav naših zemalja, bez obzira na to jesu li u pitanju djeca odnosno, učenici s posebnim potrebama, dolaze li iz raznih socijalno osjetljivih sredina ili pak različitih zemalja i kultura, istaknuo je ovaj profesor.

Razmjena iskustva - neprocjenjivo!

U sklopu boravka posjetili su i Centar za savjetovanje nastavnika u kojem rade psiholozi, pedagozi, školski savjetnici i logopedi. Osim psihološke potpore, Centar nudi nastavnicima profesionalno savjetovanje i usavršavanje u u poslu. Također, imali su mali oblik "teambuildinga" jer su svi zajedno učili tradicionalni rumunjski ples "alunelu".

Nastavnici iz Latvije, Belgije i naši Zadarani tako su održali i niz zanimljivih predavanja o specifičnostima i metodama sustava vođenja u njihovim školama.

- Ja sam predstavio našu školu, projekte kojim se bavimo i specifičnosti rada. Zatim je pedagoginja Ivana Lučić prikazala programe učenja za djecu s posebnim potrebama u Hrvatskoj te također primjere dobre prakse u radu s učenicima s poteškoćama u našoj školi, kao i područja rada koja bi se mogla poboljšati. Nakon svih prezentacija došli smo do zaključka kako je od velike važnosti razmjena iskustava i znanja jer na taj način kreiramo nove ideje i preporuke za daljnji rad. Komparativnom analizom svih predavanja pokazali smo u punom svjetlu zainteresiranost za nove poglede na dobru praksu uključivanja svih učenika. I ostatak tog dana nam je protekao radno, nizom zanimljivih predavanja kao što je bilo primjerice, o zapošljavanju radne snage. Kolegica iz Rumunjske upoznala nas je s aktivnostima informiranja i profesionalnog savjetovanja svojih građana, sustavom novčane pomoći u pronalaženju posla, informiranju o tržištu rada, pomoći u razvijanju sposobnosti i samoinicijativnosti, spajaju radnike i poslodavce te programima za razvijanje potrebnih vještina, rekao je prof. Kadić.

Posjetili i Udrugu za osobe s mentalnim poteškoćama

Radilo se "punom parom". Bilo je tu još niz zanimljivih radionica, ali i posjet Udruzi "Integra", a radi se o udruzi za osobe s mentalnim poteškoćama.

- Udrugu je osnovala majka djeteta s Down sindromom. Cilj te Udruge je socijalizirati i integrirati u društvo djecu s Downovim sindromom kroz razne radionice. Zaista smo se osjećali posebno kada su djeca za nas izvela malu kazališnu predstavu. To je bilo sjajno, osvojili su naša srca. Izuzetno je bilo i predavanje gospodina Cristiana Ianosdana koji nam je na zanimljiv i kreativan način približio povezanost između obrazovanja, karijere i procesa globalizacije. Raspravljali smo o rapidnim promjenama koje su sveprisutne u obrazovnom sustavu i o važnosti razvijanja kreativnog razmišljanja i rada nastavnika. Bili smo razvili pravu debatu na europskoj razini, uspoređujući iskustva nastavnika u Latviji, Belgiji, Rumunjskoj i Hrvatskoj, otkrio je još na kraju ovaj poznati zadarski profesor Medicinske škole Ante Kuzmanića nakon povratka iz Rumunjske.

 

I turističko otkrivanje Rumunjske...

Osim što imali unaprijed dogovorene radne aktivnosti i utvrđenu satnicu, ekipa iz zadarske Medicinske škole imala je priliku u stankama malo upoznati i Rumunjsku. Bili su smješteni u gradu Aradu, na rijeci Morišu. Mlada vodička se potrudila da im detaljno predstavi znamenitosti grada - gradsku vijećnicu i tvrđavu, kazalište, palaču kulture, katoličku katedralu, pravoslavne crkve i katedrale, sinagogu... Večeri u Aradu posvetili su degustiranju rumunjske gastronomije i istraživanju manje poznatih četvrti grada.

Obišli su i Temišvar koji je udaljen od Arada 60 kilometara i koji je poznat po pobuni naroda protiv komunističke vlasti. Također, to je grad koji je prvi dobio električno osvjetljenje u Europi. Tamo su prošetali gradskim trgovima, Trgom ujedinjenja, Trgom pobjede i Trgom slobode te posjetili katedrale, operu, kazalište te pivnicu staru 300 godina…

Autor: 
Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno