Izloženi reljefi predstavljaju, kako sama umjetnica kaže, beskonačnu kompoziciju, koja istodobno podrazumijeva i obrazac razmještaja materije i postignuti poredak te materije u pojedinačnom djelu
Ritmom u reljefu, preksinoć se u galeriji Zadarta predstavila zagrebačka kiparica dr.art. Vanda Jurković. Reljefi su napravljeni tehnikom „Papier-mache”, pomoću koje su još drevni Egipćani izrađivali lijesove i posmrtne maske.
U ovoj tehnici papiri se povezuju ljepilom u smjesu koju se modelira u trodimenzionalne oblike. U svojem umjetničkom postupku umjetnica koristi reciklirani materijal, napose papir, te kroz čin reciklaže izrađuje reljefe iz istrošenih, eliminiranih, otpisanih i neuporabivih tvorevina, koje ona na neki način restaurira i smješta u kontekst suvremene umjetnosti. Ritmovi Vande Jurković pokazuju njezino teoretsko znanje i veliko iskustvo, stečeno pri istraživačkom radu na obranjenom doktoratu, baziranom na analizi procesa i izradi mnogobrojnih autorskih reljefa.
U predgovoru kataloga izložbe dr. art. Lucija Konda Labaš navela je kako se reljefi Vande Jurković prvenstveno opserviraju kao umjetnički objekti.
– No u pozadini ove elementarne tvrdnje otkriva se golem prostor interpretiranja i shvaćanja prikazanih kiparskih djela. Slojevito-montažni trodimenzionalni objekti u kompoziciju su povezani svojim formatom, umjetničkim rukopisom i recikliranim materijalom, te pokazuju neprekidan niz uzajamno povezanih elemenata u međusobnom odnosu čija su pojedinačna i skupna svojstva određena pravilom cjeline. Ovi elementi na inherentan način čine svojevrstan ambijent, a ambijent istodobno opisuje i održava neprekidnost opsega, prostora i površine, napisala je, između ostalog, Konda Labaš.
Izloženi reljefi predstavljaju, kako sama umjetnica kaže, beskonačnu kompoziciju, koja istodobno podrazumijeva i obrazac razmještaja materije i postignuti poredak te materije u pojedinačnom djelu, a također se kompoziciju opaža kao vizualnu oblikovanost i ukupnost. Želja je umjetnice da njima prekrije jedan cijeli zid i tako u potpunosti ostvari konceptualnost ovog umjetničkog djela. Naime, više čimbenika iščitava ovu umjetničku skulpturalnu strukturu: nju generiraju kompozicija reljefa i raspored materijalnih fragmenata, gradbeni materijal i djelovanje kiparskih djela, odnosno vizualna impresija.
najnovije
najčitanije
Moda
zadarski concept store
[FOTO] Tiramol proslavio 10. rođendan. Sana Baraba: ‘Na rubu sam suza od sreće’
Ostali sportovi
Fair play vrijedan nagrade
Odbojkaši Medicinske škole Ante Kuzmanića ispravili suca na svoju štetu
Gospodarstvo
FINANCIJSKO TRŽIŠTE
“Već sama najava narodnih obveznica i trezorskih zapisa utjecala je na rast kamata na depozite”
Zadar
deset dana uživanja
[FOTO] Otvoreno sedmo proljetno izdanje Zadar Street Food Festivala
Hrvatska
ŠEF SDP-A
Grbin o Plenkoviću: Frajer si je osigurao zlatni padobran. Reći će pa-pa Hrvatskoj i otići u Bruxelles
Nogomet
Nogometaš iz Vrane
Ante Zurak nakon nogometne karijere ‘ušao’ u poljoprivredne vode: ‘Ovo mi je puno manje stresnije…’
KK Zadar
POVIJESNA UTAKMICA
ČUVENA POBJEDA ZADRA Pogledajte video od kojeg ćete se naježiti: ‘Posebnija je od drugih…’
Županija
EDUKACIJA I INTEGRACIJA
Radnici iz Filipina i Nepala čine 10 posto zaposlenih u Cromarisu: ‘Posao je izvrstan, jako mi se sviđa…’
Crna Kronika
PU ZADARSKA
VOZAČ JE UHIĆEN Na Bilom Brigu mrtav pijan skrivio prometnu nesreću pa pobjegao, uhvaćen je
Zadar
legendarni veslač