Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

19 C°

Španjolsko ulje nedopustivo je za imidž hrvatskog turizma

16.11.2016. 23:00
Španjolsko ulje nedopustivo je za imidž hrvatskog turizma


Kupujmo hrvatsko – hrvatski proizvod za hrvatski turizam, naziv je poznate akcije Hrvatske gospodarske komore koja je jučer otvorena na marginama Foruma obiteljskog turizma. Za promociju tih proizvoda, po 19. put je odabran Zadar i Dvorana Krešimira Ćosića. Kako je u uvodnom govoru rekao predsjednik HGK Luka Barilović, zadarsko gospodarstvo se ima čime pohvaliti, napose 13 postom većim rastom nego u 2014. i rastom investicija za čak 115 posto.
– Međutim, domaći proizvodi još uvijek nisu dovoljno zastupljeni pa je potrebno povezati hrvatsku zelenu i plavu brazdu. Možemo reći da su hrvatski proizvođači heroji današnjice. Kad bi se kupovina domaćih proizvoda povećala samo pet posto, bio bi to itekako značajan porast za hrvatsko gospodarstvo, rekao je Burilović.
Burilović je podsjetio kako je HGK trpjela prozivke zbog favoriziranja domaćih proizvoda, ali su to, pojavom krize 2008. ionako svi prozivatelji činili.
Gradonačelnik Zadra Božidar Kalmeta je rekao kao je najbolji izvoz onaj koji ne prođe granicu. Mislio je tu na trošenje hrvatskih proizvoda u turizmu.
– Hrvatska će i ubuduće živjeti od turizma. Stoga, od ove Vlade RH očekujem da će uspjeti povezati hrvatski proizvod s individualnim potrošačima i onim gostima koji te proizvode troše u hotelima. Stoga treba povezati ministarstva turizma i gospodarstva.
Izaslanik predsjednice RH Kolinde Grabar Kitarović, zadarski župan Stipe Zrilić, podsjetio je na povlačenje sredstava iz fondova za ruralni razvoj i ribarstvo.
– Mi u Zadarskoj županiji kroz razne mjere i aktivnosti već niz godina pokušavamo pomoći malim poduzetnicima, osobito obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima da unaprijede svoju proizvodnju. Situacija se, osobito zbog loše startne pozicije koju je obilježio Domovinski rat i sve posljedice koje je donio, a koje su zahtijevale prije svega obnovu komunalne infrastrukture, razminiranja te obnovu domova, mijenja polako, no napredak je vidljiv. Niču brojni novi vinogradi i maslinici, ljudi se okreću tradicionalnim djelatnostima i sve je više domaćih proizvođača čiji proizvodi, a najviše je među njima uljara, vinara i sirara, osvajaju prestižna priznanja u zemlji i inozemstvu. Ono što, pak, osobno ističem u svakoj ovakvoj i sličnoj prigodi jest važnost povezivanja malih proizvođača i svih onih djelatnosti koje su uključene u turističku ponudu. Ne bi smjelo biti dopustivo da ugostiteljski objekti na našem području koriste španjolsko maslinovo ulje te da nemaju u ponudi ni jedno od naših vina. Također, suvenirnice, koje u zadnjih par godina niču strelovitom brzinom, morale bi u svojoj ponudi imati prvenstveno domaće suvenire izrađene od našeg kamena, maslinova drva, vune i sl. Dobar primjer je solana u Ninu, čije se soli za kupanje te cvijet soli već može kupiti kao suvenir, ili mali proizvođači lavande i lavandina ulja i drugi, rekao je između ostalog zadarski župan.
HGK je u velikoj dvorani prikupio mnoštvo izlagača među kojima su bili i domaći poput Cromarisa, Inćuna Mišlov d.o.o. iz Kali, Maraske,  Marex Gela,Marex Elektrostroja itd.