Utorak, 19. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

Ima li kulture u medijima?

17.06.2012. 22:00
Ima li kulture u medijima?


Sudionici su se dotaknuli i teme medijske politike, odnosno strategije koja ne postoji na razini države, a odgovarajući na to pitanje Živković iz Ministarstva istaknuo je kako bi ona trebala biti donešena kroz 10 mjeseci do godinu dana


Peti Clubture Forum održan u Zadru 14. – 16. lipnja ugostio je između ostaloga i poznate ličnosti iz svijeta medija na okruglom stolu održanom u subotu u Muzeju antičkog stakla pod temom “Kultura u medijima”. Gdje se trenutno nalazi kultura u medijima, kako je prikazana i je li ona uopće ugrožena pokušali su odgovoriti Milan F. Živković, predstavnik Ministarstva kulture RH, Vlatka Kolarović, urednica redakcije kulture na HTV-u, Mija Pavliša, urednica kulture t-portala, Boris Postnikov, glavni urednik Zareza te Vatroslav Miloš, glavni urednik portala Kulturpunkt.hr. Raspravu, koja je okupila velik broj zainteresirane publike moderirao je Igor Ružić.
Glavna teza okruglog stola bila je kako kulture u medijima nema ili je kultura u medijima loše prikazana. Odgovarajući na pitanje moderatora je li teza postavljena točno Vlatka Kolarović s HTV-a istaknula je kako je prije 13 godina kada je počela raditi na javnoj televiziji emitirano 12 emisija iz kulture, a danas je taj program sveden na dvije emisije kulture, ozbiljnu glazbu koja se pušta u kasnonoćnom terminu i emisiju pučke kulture i predaje čija publika je uglavnom iz ruralnih krajeva Hrvatske. Živković je naglasio kako bi mediji kada se radi o kulturi trebali imati tri grupe funkcija i na taj ih način podupirati. S jedne strane mediji bi trebali biti producent, distributer i popularizator kulture, trebali bi biti kritička platforma u kojoj bi kritiku pisali stručni i obrazovani kritičari te bi trebali biti mjesto na kojem će se umjetnik predstavljati i inkorporirati.
Razgovarajući o te tri funkcije medija Vlatka Kolarović s HTV-a istaknula je kako je problem što na toj javnoj televizijskoj kući u kreiranju programa ne sudjeluju mladi i kreativni ljudi te se čini kako HTV ne zna kako se obraćati mladim ljudima koji će jednoga dana sudjelovati u kreiranju kulturnog programa u svojim gradovima. S druge strane Postnikov iz Zareza istaknuo je kako Zarez ima prednost simboličkog kapitala s početka 90-ih kada se dio redakcije odvojio od Vijenca te je jedan od rijetkih medija koji u potpunosti zadovoljavaju te kriterije. Ipak, kako je naglasio, Zarez izlazi zahvaljujući entuzijazmu urednika i suradnika koji uglavnom rade volonterski te je pitanje koliko će taj časopis, ali i slični mediji moći funkcionirati samo na osnovnu entuzijazma. Vatroslav Miloš, glavni urednik portala Kulturpunkt.hr smatra kako njihov portal zadovoljava gotovo sve tri ove funkcije dajući kvalitetan sadržaj na dnevnoj razini, a kako te tri funkcije uglavnom zadovoljavaju i sami smatra i urednica kulture t-portala Mija Pavliša.
Sudionici su se dotaknuli i teme medijske politike, odnosno strategije koja ne postoji na razini države, a odgovarajući na to pitanje Živković iz Ministarstva istaknuo je kako bi ona trebala biti donešena kroz 10 mjeseci do godinu dana.
– Za početak moramo napraviti analizu onoga što trenutno imamo u medijskom prostoru i to obuhvativši javni i priatni medijski prostor, a na koncu i ono što zovemo medijima zajednica. Nakon donošenja medijske strategije imali bismo osnovu i smjernice za zakon o medijima, ali i kriterija za kadrovska i financijska rješenja, najavio je Živković.