Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

15 C°

Deset škola u Zadarskoj županiji ima manje od pet učenika

17.10.2013. 22:00
Deset škola u Zadarskoj županiji ima manje od pet učenika


Iznimno, zbog posebnih okolnosti, škola s otežanim uvjetima rada može imati manji broj razreda, odnosno može ustrojiti kombinirane razredne odjele, govori županijski pročelnik Ivan Šimunić ističući kako su to upravo škole na otocima i slabo prometno povezanim područjima te škole na područjima od posebne državne skrbi


Područne škole Tribanj Krušćica, Ždrilo, Slivnica Donja, Vlašići, Krneza, Sutomišćica, Lukoran, Bruška, Crljenik i Radašinovci ove školske godine imaju upisanih pet ili manje učenika. Najnovijom odlukom Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta školama koje imaju pet i manje učenika prijeti ukidanje.
Ukupno, na cijelom području države ima 70 takvih područnih škola koje pohađa manje od pet učenika. Prijeti li uistinu gašenje ovih područnih škola na području Zadarske županije, pitali smo pročelnika Upravnog odjela za društvene djelatnosti Zadarske županije Ivana Šimunića.
– U ovom trenutku sve škole na području naše županije mogu opstati. Dakle, po važećem propisu Ministarstva, odnosno Državnom pedagoškom standardu osnovnoškolskog sustava odgoja i obrazovanja koji je usvojen 2008. godine, utvrđeni su minimalni infrastrukturni, financijski i kadrovski uvjeti koji se primjenjuju na sve osnovne škole u Hrvatskoj. Po tom standardu utvrđena su mjerila za broj razrednih odjela u osnovnoj školi kao samostalnoj ustanovi, te mjerila za broj učenika u razrednom odjelu. Po važećem propisu, dakle, osnovna škola ima najmanje osam razrednih odjela, najmanje po jedan razredni odjel od 1. do 8. razreda. Iznimno, međutim, zbog posebnih okolnosti, škola s otežanim uvjetima rada može imati manji broj razreda, odnosno može ustrojiti kombinirane razredne odjele, govori Šimunić ističući kako su to upravo škole na otocima, u brdsko-blaninskim i slabo prometno povezanim područjima te škole na područjima od posebne državne skrbi.