Srijeda, 24. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

Na 5. Festivalu vjenčanja čak 50 izlagača!

18.02.2012. 23:00
Na 5. Festivalu vjenčanja čak 50 izlagača!


Zadar je idealan sajamski grad, imamo gdje izlagati i imamo što predstaviti, a ovaj naš festival postao je svojevrsni brend i svake godine sve je veći interes izlagača i posjetitelja
Peti zadarski Festival vjenčanja održat će i ove godine u prostoru Arsenala u Zadru, u subotu i nedjelju, 10. i 11. ožujka 2012. godine. Organizaciju festivala i ove godine potpisuje Udruženje obrtnika Zadar, odnosno Sekcija trgovaca. Tim smo povodm razgovarali s pročelnicom Sekcije trgovaca Adom Dukom, koja je generacijama Zadrana poznata upravo po vjenčanicama i svečanim haljinama koje su nosile na stotine mladenki.
Kako teku pripreme za ovogodišnji Sajam i koliko će izlagača sudjelovati?
– Ovogodišnji sajam je peti po redu i s obzirom da već imamo iskustva, nadam se da neće biti nekih negativnih iznenađenja. Sve teče po planu, vremena su ovakva kakva jesu, teško je, ali to što već postojimo petu godinu dokaz je o nekoj kvaliteti. Što se tiče liste izlagača, za sada ih je prijavljeno 50, a kako je do sajma ostalo još malo manje od mjesec dana postoji mogućnost da još netko uskoči. S obzirom da smo ograničeni prostorom, maksimalan broj koji može sudjelovati je 55. Sudionici festivala su obrtnici iz raznih djelatnosti koje su usko vezane za organizaciju vjenčanja, poput salona vjenčanica, cvjećarnica, frizerskih i kozmetičkih salona, zatim zlatari, fotografi, proizvođači slastica, putničke agencije i slično. Moram naglasiti kako smo zadovojjni odazivom jer broj izlagača nije u opadanju, usprkos krizi. Imamo taj standard koji želimo zadržati, uvodimo neke novine, ali ništa ne mijenjamo revolucionarno jer se ova formula pokazala uspješnom. Ujedno, naše zadarsko Udruženje obrtnika ima poslovnu suradnju s udruženjima iz Zagreba, Osijeka i Pule i ove godine obilježavamo deset godina suradnje pa su i njihovi članovi pozvani da sudjeluju na festvalu, u programu i kao izlagači.
Uradi sam vjenčanja
Danas je gotovo svima teško prodati robu, a s obzirom da su vjenčanja specifična po cijeni, koliko je teško onima koji se bave ovim područjem trgovine, pogotovo onima koji se bave i organizacijom vjenčanja?
– Jako je teško i zahtijevno. Treba doslovce svaku kunu odvagati i treba napraviti vrlo dobar proračun. Treba rezati gdje god se može, a to nije lako jer je sve potrebno. Mladenci koji žele da im dan vjenčanja bude nezaboravan, očekuju glamour, ali kada stavite sve potrebno na papir, ta lista izgleda beskrajna. Baš u ovim kriznim vremenima mladenci trebaju pomoć onih koji imaju iskustva oko organizacije, a vrlo često je potrebna i pomoć prijatelja i poznanika. Ljudi se snalaze na sve načine, pa mnogi primjerice sami izrađuju pozivnice i konfete. No, pravi buket ipak će svi kupiti kod cvjećarke. Što se tiče zarade, preživjavamo kao i svi drugi trgovci. Ja sam se ovim poslom počela baviti kada su se vjenčanice isključivo prodavale. Onda je došao rat, pa su mladenke sve češće počele iznajmljivati vjenčanice. Danas je to gotovo postao običaj, pa će vjenčanicu iznajmiti čak i djevojke koje si je mogu priuštiti. Iako je cijena iznajmljivanja znatno manja nego kad se vjenčanica kupuje, njeno održavanje nas itekako košta, jer su vjenčanice izrađene od vrlo osjetljivih i skupih materijala. Nažalost, koji put se dogodi, doduše vrlo rijetko, da vjenčanici više nema spasa.
Koliko košta jedno prosječno vjenčanje, recimo s oko 100 do 150 gostiju?
– Jako je teško govoriti o brojkama, jer sva su vjenčanja naoko jednaka, a opet vrlo različita, pogotovo što se cijene tiče. Osim toga, svatko ima drugačije zahtjeve. Netko želi da sve blista od raskoši, a netko pak zazire od sjaja, perlica i sličnih efekata. No, svi mladenci će vam reći da su zadovoljni ako su dan poslije vjenčanja na pozitivnoj nuli. Sretni su jer su uspjeli pokriti troškove koji zasigurno nisu mali, ali mislim da je vrlo rijedak broj onih koji mogu reći da su nešto “zaradili” na vjenčanju. Ako i jesu, ni to čak ne bude dovoljno za neko bračno putovanje.
Boje koje nikad ne izlaze iz mode
Vjenčanja, pogotovo vjenčanice, ne podliježu nekim velikim modnim promjenama. Ipak, i vjenčanice su ponekad podložne trendovima. Što je moderno u ovogodišnjoj sezoni vjenčanja?
– Bijela, krem i boja šampanjca nikada ne izlaze iz mode, jer tradicionalno, mladenku uvijek zamišljamo i vidimo u tim bojama. Čast iznimkama koje se odluče vjenčati u vjenčanici neke druge boje, primjerice crvenoj, no to je opet stvar izbora i osobnosti. Uglavnom svi kreatori naglasak daju na krinoline, pa ćemo vjerojatno i na ovogodšnjem festivalu vidjeti najviše takvih modela. No, tu i jest čar vjenčanica, jer publika voli tu raskoš i bajkoviti ugođaj. Vjerujem da ćemo i ove godine imati veliki broj posjetitelja, jer vjenčanja nisu zanimljiva samo onima koji ga planiraju nego i onima koji su još daleko od braka ili koji su u braku već desetljećima. Zadar je idealan sajamski grad, imamo gdje izlagati i imamo što predstaviti, a ovaj naš festival postao je svojevrsni brend i svake godine sve je veći interes izlagača i posjetitelja. Naravno, i mi stalno radimo na njegovo promidžbi, jer sajam ne traje samo ta dva kalendarska dana. Mi na njemu zapravo radimo stalno i treba ga stalno promicati.
Pet godina festivala
Sajmovi vezani za samo jednu djelatnost nisu baš česti, a konkurencija vas češće pokušava potkopati nego surađivati. Ipak, naš zadarski Festival vjenčanja rijedak je primjer timskog rada u današnje vrijeme.
– To je zaista zanimljivo i zaista sam sretna što smo se svi mi, koji radimo na organizaciji sajma, nekako našli od samog početka. Danas nam ne treba jako puno kao prije pet godina da sjednemo i dogovorimo se. Drago mi je što taj entizijazam nismo izgubili. Ljudi koji imaju salone ili agencije za organizacije vjenčanja ovaj su festival prepoznali kao priliku ne samo da predstave svoj rad nego i da porazgovaraju i izmjene iskustva, što je vrlo pohvalno i vjerujem da to može biti poticaj i drugim obrtnicima. Za ovaj ćemo festival izdati i prigodnu brošuru tako da će je izlagači moći imati i u svojim salonima i agencijama. Troškovi organizacije iznose svega oko 100.000 kuna, što je skromno ako to usporedimo s nekim jednodnevnim manifestacijama koje koštaju gotovo dvostruko. Ali korist koju imaju izlagači jest zapravo najvažnija, jer će ljudi predstaviti svoj rad i planove i potaknuti jedni druge na suradnju, a vjerujem da nas upravo suradnja i rad na poboljšanju međuljudskih odnosa može spasiti iz ove krize. Bez timskog rada nema uspješne ekonomije.


 ŠTO JE KRIZA VEĆA, VJENČANJA SU RASKOŠNIJA


Jesu li vjenčanja danas skromnija ili mladenci i njihove obitelji ne štede kad je u pitanju taj nezaboravni dan?
– Zanimljivo je da su vjenčanja raskošnija što je kriza veća. To najbolje vidim i po izboru vjenčanica. Zadnje dvije tri godine od kada smo zaglibili u ovu krizu, mladenke najviše žele romantične krinoline, vrlo ukrašene. Kad smo živjeli u malo boljim vremenima, onda su preferirale elegantne haljine, vrlo decentno ukrašene, gotovo poput večernjih haljina.