Govoreći o današnjoj i budućoj cestovnoj povezanosti prof. Vittorio Torbianelli, docent na Sveučilištu u Trstu, naglasio je da se današnji infrastrukturalni planovi u Dalmaciji temelje na potrebama sasvim drugačijima nego što su bile u prošlosti s obzirom da je Hrvatska trebala učvrstiti svoj teritorijalni ustroj spajajući prijestolnicu s jugom zemlje
Odnedavno je Zadar ponovno trajektnom vezom povezan s Anconom. Liniju održava trajekt “Zadar” koji je od 10. siječnja bio na redovitom remontu, a potom opet nije plovio zbog mjera racionalizacije i štednje, budući da je bilo procijenjeno da su mu tijekom zimskih mjeseci kapaciteti nedovoljno popunjeni i da nije rentabilno održavati ovu vezu. Međunarodnu liniju s Jakinom će ovaj “Jadrolinijin” trajekt održavati tri puta tjedno te će iz Zadra isplovljavati ponedjeljkom, srijedom i petkom u 22 sata, a sa suprotne jadranske obale utorkom, četvrtkom i subotom u isto vrijeme. Kapaciteti “Zadra” koji ovom prugom plovi već više godina su tisuću putnika i 270 motornih vozila.
Ovom prugom poboljšat će se veze između hrvatske i talijanske obale za što postoji interes na obje strane. Koliko je zanimanje Talijana za bolju prometnu povezanost s istočnom obalom Jadrana svjedoči i činjenica da je to bila jedna od tema o kojoj se raspravljalo na lanjskom “Nacionalnom skupu Dalmatinaca” u Trstu. Tom prigodom je Renzo Codarin, predsjednik Konzorcija zračne luke Giulia iznio povijesni pregled zračnih veza koje je potakla obitelj Cosulich, podrijetlom iz Lošinja, koji su svoju tvrtku poslije ustanovili u Trstu. Godine 1921. počeli su prvi letovi hidroplanima kojima se prevozilo goste njihovog hotela u Portorožu. U travnju 1927. ustanovljena je hidroavionska linija Trst – Zadar, a potom i Ancona – Zadar.
Govoreći o današnjoj i budućoj cestovnoj povezanosti prof. Vittorio Torbianelli, docent na Sveučilištu u Trstu, naglasio je da se današnji infrastrukturalni planovi u Dalmaciji temelje na potrebama sasvim drugačijima nego što su bile u prošlosti s obzirom da je Hrvatska trebala učvrstiti svoj teritorijalni ustroj spajajući prijestolnicu s jugom zemlje. Prof. Torbianelli je kazao kako su taj posao “Hrvati bez sumnje napravili dobro i brzo”, no odbacio je mogućnost ponovne uspostave zračnih linija između Trsta i Dalmacije, jer se za njima ne osjeća potreba i ne bi bile ekonomski isplative.
Ispričavši se nazočnima što će ih zasigurno razočarati, Torbianelli je kazao kako isto vrijedi i za izgradnju auto ceste Trst – Rijeka, koju je parafrazirajući talijanske nazive autocesta označio kao “l’autostrada dei sogni” (autocesta snova), budući da ona nije u cestovnim prioritetima ne samo Slovenije i Hrvatske, nego ni u europskim planovima cestogradnje na ovome području, a k tome bi se njom put skratio tek za deset minuta.
Torbianellijevo izlaganje potaklo je raspravu jer se s njegovim zaključcima nije slagao velik broj slušatelja.
Zaključke je iznio moderator tribine, Renzo de Vidovich založivši se da se ponovno pokrene Codarinov projekt uspostave prometne povezanosti hidroavionima koji su k tome pogodni za slijetanje u luke udaljenih otoka koji su slabo prometno povezani, a nemaju ni zračnih luka.
Bilo je govora i o potrebi povezivanja Rijeke i Senja autocestom jer vozači koji tim putom idu prema Dalmaciji danas prave sedamdesetak kilometara prema sjeveru, da bi se od Bosiljeva tek okrenuli u pravac kojim su naumili. No, i takva cestovna povezanost čini trajektnu prugu iz Trsta za Dalmaciju ekonomski neisplativom jer je procijenjeno da od Trsta do Zadra treba četiri sata automobilom. Sve ovo dodatno govori o važnosti trajektne pruge Zadar – Ancona koja do daljnjega ostaje glavna prekojadranska poveznica ne samo ovih dvaju gradova, nego i država Hrvatske i Italije.
najnovije
najčitanije
Županija
velika stvar
Analizator CRP sada dostupan i u ordinaciji opće medicine u Kalima
Zadar
USUSRET SEZONI
Zdravstveni sustav Zadarske županije priprema se za dolazak gostiju. Radit će šest turističkih ambulanti
Hrvatska
ANTIHDZ
NOVA IDEJA OPORBE Vlada koja bi osigurala poštenije izbore pa se raspustila!
Rukomet
2.HRL-Jug
Trener biogradskih rukometaša: ‘Sami smo si krivi što se ne borimo za naslov’
Nogomet
MOHAMMED ALIYU OKECHUKWU
Nigerijac s biogradskom adresom: ‘Ako igraš u Hrvatskoj, moraš govoriti hrvatski’
Zadar
TUŽNA VIJEST
Preminuo bivši profesionalni košarkaš i trener Denis Skitarelić
Zadar
LIJEPA PRIČA
KONAC DJELO KRASI Zadranka Matea Ljubanović u Norveškoj ispisuje uspješnu poduzetničku priču
Zadar
HEP JAVLJA
INFORMIRAJTE SE! Brojne ulice u Zadru sutra ostaju bez električne energije
Županija
PODRŠKA S JUGA
DOMINACIJA HDZ-a Evo kako su glasali gradovi Zadarske županije
Hrvatska
DRŽAVNO IZBORNO POVJERENSTVO