Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

Povod – 200. obljetnice rođenja Roberta Schumanna

Autor:

18.11.2009. 23:00
Povod – 200. obljetnice rođenja Roberta Schumanna

Foto: Tomislav JERAK



U Svečanoj dvorani Sveučilišta u Zadru u utorak je održan još jedan koncert iz produkcije klasične glazbe HKK Zadar. Povodom 200. obljetnice rođenja Roberta Schumanna koncert na glasoviru izveo je Mario Šoša, poznati zadarski glazbenik. Šoša trenutačno radi kao predavač klavira na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Nakon završetka srednješkolskog obrazovanja, 1998. godine upisuje studij klavira na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Ljubomira Gašparovića koji završava 2003. godine. Nakon diplome upisuje poslijediplomski studij na Sveučilištu Mozarteum u Salzburgu u klasi Klausa Kaufmanna gdje magistrira 2006. godine. Još tijekom srednješkolskog obrazovanja, te za vrijeme studija na MA u Zagrebu, osvaja brojne nagrade i priznanja na regionalnim, državnim i međunarodnim natjecanjima. Sudionik je međunarodnih natjecanja, a do sada je bio na više međunarodnih seminara i majstorskih tečajeva, te se usavršavao kod čitavog niza pijanista i pedagoga.
Šoša je u utorak izveo djela Roberta Alexandera Schumanna i Franza Liszta. Koncert je otvoren s Papillons, op. 2, djelom koje je Schumann skladao između 1829. i 1831. godine. Svojevrsna je to studija koja je skladatelju služila kao priprema za nešto poznatiji Carnaval.
Papillons op. 2 je niz plesnih stavaka od kojih je većina valcera. Djelo otkriva mnoštvo izvanjskih izvora inspiracije (i literarne i glazbene provenijencije) kao na primjer korištenje stare njemačke pjesme “Grossvaterlied” koju skladatelj vješto kombinira s melodijom valcera iz uvoda u djelo.
Uslijedio je Faschingschwank aus Wien, Op 26, neobično Schumannovo djelo u pet stavaka koje se zbog svojih oblikovnih karakteristika ne može nazvati ni sonatom ni suitom.
Nakon stanke uslijedila je sonata u h-molu Franza Liszta koju je skladao između 1851. i 1853. i posvetio Robertu Schumannu. Čine je tri stavka koja se sviraju bez pauze. Opsežno je to djelo čiji glazbeni luk čini niz tema i motiva koji postupno rastu, isprepliću se i zatim isto tako postupno nestaju. tri glavna motiva skladatelj donosi na samom početku djela. Liszt ih vješto isprepliće i s njima stvara eksploziju koja dovodi do grandiozne melodije. Ostatak stavka je kaleidoskop tematskih transformacija. Drugi stavak donosi pokorno, gotovo religiozno raspoloženje, dok finale predstavlja mefistovsku energiju; to je tour de force bravura i virtuoznosti.