Foto: Tomislav JERAK
U Svečanoj dvorani Sveučilišta u Zadru u utorak je održan još jedan koncert iz produkcije klasične glazbe HKK Zadar. Povodom 200. obljetnice rođenja Roberta Schumanna koncert na glasoviru izveo je Mario Šoša, poznati zadarski glazbenik. Šoša trenutačno radi kao predavač klavira na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Nakon završetka srednješkolskog obrazovanja, 1998. godine upisuje studij klavira na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Ljubomira Gašparovića koji završava 2003. godine. Nakon diplome upisuje poslijediplomski studij na Sveučilištu Mozarteum u Salzburgu u klasi Klausa Kaufmanna gdje magistrira 2006. godine. Još tijekom srednješkolskog obrazovanja, te za vrijeme studija na MA u Zagrebu, osvaja brojne nagrade i priznanja na regionalnim, državnim i međunarodnim natjecanjima. Sudionik je međunarodnih natjecanja, a do sada je bio na više međunarodnih seminara i majstorskih tečajeva, te se usavršavao kod čitavog niza pijanista i pedagoga.
Šoša je u utorak izveo djela Roberta Alexandera Schumanna i Franza Liszta. Koncert je otvoren s Papillons, op. 2, djelom koje je Schumann skladao između 1829. i 1831. godine. Svojevrsna je to studija koja je skladatelju služila kao priprema za nešto poznatiji Carnaval.
Papillons op. 2 je niz plesnih stavaka od kojih je većina valcera. Djelo otkriva mnoštvo izvanjskih izvora inspiracije (i literarne i glazbene provenijencije) kao na primjer korištenje stare njemačke pjesme “Grossvaterlied” koju skladatelj vješto kombinira s melodijom valcera iz uvoda u djelo.
Uslijedio je Faschingschwank aus Wien, Op 26, neobično Schumannovo djelo u pet stavaka koje se zbog svojih oblikovnih karakteristika ne može nazvati ni sonatom ni suitom.
Nakon stanke uslijedila je sonata u h-molu Franza Liszta koju je skladao između 1851. i 1853. i posvetio Robertu Schumannu. Čine je tri stavka koja se sviraju bez pauze. Opsežno je to djelo čiji glazbeni luk čini niz tema i motiva koji postupno rastu, isprepliću se i zatim isto tako postupno nestaju. tri glavna motiva skladatelj donosi na samom početku djela. Liszt ih vješto isprepliće i s njima stvara eksploziju koja dovodi do grandiozne melodije. Ostatak stavka je kaleidoskop tematskih transformacija. Drugi stavak donosi pokorno, gotovo religiozno raspoloženje, dok finale predstavlja mefistovsku energiju; to je tour de force bravura i virtuoznosti.
najnovije
najčitanije
Košarka
Košarka
VIDEO Beogradska arena pljeskom dočekala Tonija Kukoča. Na utakmici bio i Dino Rađa
Novosti
U rimskom zatvoru
Papa oprao noge zatvorenicama
Zadar & Županija
ugovori za 16 projekata
Bolnici za ortopeiju Biograd sredstva za poboljšanje usluga
Sport
Golden fight
Zadarski borci Reljić i Ražov nastupaju u Zagrebu
Plodovi zemlje i mora
VINSKE KRONIKE
Zadarska Svrdlovina poput talijanskog Nebbiola!
Scena
DAO PODRŠKU BABY LASAGNI
URNEBESNI VIDEO ZADARSKE LEGENDE Pogledajte kako Grdović pleše na Rim Tim Tagi Dim!
Plodovi zemlje i mora
NAJULOV 2024.
IMPRESIVAN ULOV DOMAGOJA BAŠIĆA: ‘Samo što san spustija skosavicu u more, bum…’
Zadar
ĐIR PO KVARTU
ĐIR PO KVARTU (6) Kanalizacija na Ploči trebala bi biti prioritet: ‘To je sramota. Nervira me kad…’
Crna Kronika
KRAĐE
U Ričinima lopov iz kuće ukrao novac i ručni sat, krađa zabilježena i u Arbanasima…
Zadar
predizborni program