UDALJAVANJE S NASTAVE Zadarski ravnatelji skeptični prema sankciji

Slika korisnika valentinam
Vidaković: S učenikom se treba baviti, a ne ga škartati
Protiv sam ovakve mjere privremenog udaljavanja iz škole jer od nje nema svrhe niti je ona učinkovita. S učenikom se treba baviti, a ne ga škartati, smatra Davor Vidaković, ravnatelj Medicinske škole Ante Kuzmanića, te navodi kako se treba sve poduzeti da ne dođe do situacija koje bi zahtijevale drastične mjere
U Medicinskoj školi nije bilo drastičnih situacija koje bi zahtijevale radikalne mjere protiv nekog učenika

 Prema najnovijem prijedlogu izmjena Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, koji se upravo nalazi u javnoj raspravi, problematične učenike ravnatelji bi ubuduće mogli udaljiti iz škole i do 15 dana, a na takvu odluku neće biti moguća žalba. Iako su i do sada ravnatelji škola mogli učenike s problematičnim ponašanjem privremeno udaljiti s nastave do izricanja pedagoških mjera, ovim bi se prijedlogom definirao i rok na koji bi se takve đake moglo udaljiti iz odgojno-obrazovnog procesa, ali i odredilo kako na takvu odluku nema žalbe. O odluci da se učenike problematičnog ponašanja privremeno udalji iz škole ravnatelji će, kao i do sada, biti dužni pisanim putem obavijestiti roditelje i Centar za socijalnu skrb.

Što o ovom dodatnom uređenju postojeće mjere, i uopće o ovakvoj metodi kažnjavanja učenika problematičnog ponašanja kažu neki zadarski ravnatelji osnovnih i srednjih škola?

Potražiti uzrok problema

- Protiv sam ovakve mjere privremenog udaljavanja iz škole jer od nje nema svrhe niti je ona učinkovita. S učenikom se treba baviti, a ne ga škartati, smatra Davor Vidaković, ravnatelj Medicinske škole Ante Kuzmanića, te navodi kako se treba sve poduzeti da ne dođe do situacija koje bi zahtijevale drastične mjere. No, ni tada, mišljenja je ravnatelj Vidaković, škola nije ta koja bi udaljavala učenika iz škole.

- Ako je problem nastao u obitelji onda su centri za socijalnu skrb ti koji trebaju pomoći rješavanju problema, ili u krajnjem slučaju policija kao institucija represije. Ako će škola biti skretničar onda gubi svoj smisao jer s učenikom se treba baviti, a ne smije ga se gurati od sebe, naglašava Vidaković i dodaje kako uvijek treba koristiti model razgovora i potražiti uzrok problema. U ovoj školi, doznajemo još, nije bilo situacija koje bi se mogle okarakterizirati kao drastične i koje bi zahtijevale radikalne mjere protiv nekog učenika.

Prevenirati nedisciplinu

Slično razmišlja i ravateljica Osnovne škole Petra Preradovića Stanka Pera Martinac koja ističe da se u ovoj zadarskoj školi puno radi na prevenciji i do sada nije bilo slučajeva problematičnih učenika.

- Često organiziramo edukativne radionice za učenike, kao i redovite sastanke s roditeljima, te radom naše stručne službe nastojimo u pravom smjeru odgajati učenike da se drastični slučajevi kršenja discipline ne događaju, kaže ravnateljica Stanka Pera Martinac, dodajući kako nije loše da takva mjera postoji za neke iznimno problematične situacije, ukoliko bi one ugrožavale druge učenike i sl., no kako u njihovoj školi takvih slučajeva do sada nije bilo.

- Važno je raditi s djecom i prevenirati teške oblike nediscipline, i učiti djecu od prvog razreda ponašanju u školi i drugdje, navodi još ravnateljica OŠ Petra Preradovića.

Svrsishodnost udaljavanja učenika s nastave ne vidi ni ravnateljica Gimnazije Franje Petrića Blanka Pedišić koja ističe kako se u ovoj školi nisu susretali s teškim oblicima kršenja discipline.

- Mjera udaljavanja nije način na koji bi se mogao riješiti problem učenika čije je ponašanje problematično, osim ukoliko takav učenik fizički ne ugrožava druge. No, to su ipak vrlo ekstremni prekršaji, koji u našoj gimnaziji nisu prisutni, kaže ravnateljica Pedišić.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 5 (1 glasova)