Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

6 C°

“Bolonja” s puno neodgovorenih pitanja

19.01.2012. 23:00
“Bolonja” s puno neodgovorenih pitanja


Najveći problem prve godine bilo je preveliko opterećenje ECTS bodovima, velika prevlast jezičnih vježbi na jezičnim odjelima, neobjavljivanje rezultata ispita te nejasna budućnost programa studija, prisjetio se Bukač


Prošlu srijedu održano je drugo po redu predavanje u organizaciji Odbora za praćenje Bolonjskog procesa pod nazivom “Studenti i Bolonjski sustav: prvih pet godina”. O Bolonjskom sustavu u njegovim povojima na Sveučilištu u Zadru govorio je Zlatko Bukač iz Centra za društveno-humanistička istraživanja dajući svoj retrospektivni pogled na prvih pet godina Bolonje tadašnjeg studenta koji je studij započeo s Bolonjskim procesom te je sudjelovao u radu mnogih tijela i udruga koja su tada djelovala.
– Na samom početku Bolonjskog procesa došlo je do nesnalaženja studenata i profesora te se odjednom pojavilo puno neodgovorenih pitanja. Najveći problem prve godine bilo je preveliko opterećenje ECTS bodovima, velika prevlast jezičnih vježbi na jezičnim odjelima, neobjavljivanje rezultata ispita te nejasna budućnost programa studija, prisjetio se Bukač. Mnogi od tih ili slični problemi postojali su i za vrijeme staroga sustava studiranja, ali kako je Bukač naglasio Bolonja je podigla paniku koja je trebala postojati i prije.
Osim promjena u studiranju Bukač je predstavio i promjene koje su s Bolonjskim procesom došle u studentskim tijelima, osobito Studentskom zboru, te različitim studentskim udrugama prikazavši jednu smjenu studenata staroga i novoga sustava koji su se pokušavali snaći u brojnim promjenama. Kroz prezentaciju prisjetio se i prvih studentskih prosvjeda u Zadru koji su krenuli od želje za boljim standardom života, ali i borbe u odnosima moći u različitim tijelima koja su zastupala studente. Kao veliki problem navedeno je i nepoznavanje zakona i pravila zbog kojih je često došlo do zloupotrebe Boolonjskog procesa i pogrešnih interpretacija.
Bukač je zaključio kako je Bolonjski prces često percipiran kao “prazni označitelj”, a kao otežavajuće okolnosti koje su možda i najviše obilježile prvih pet godina novog sustava te po čemu će on najviše ostati u sjećanju studentima koji su tih godina studirali Bukač je istaknuo sporost birokracije, nepoznavanje prava i obaveza studenata, profesora i administrativnog osoblja, nerazumljivo prilagođavanje ECTS bodovima, strah od interneta te specifičnosti raznih programa.
Iduće predavanje u organizaciji Odbora za praćenje provedbe Bolonjskog procesa držat će prof. Marušić koji će govoriti o doktorskim studijima, a vrijeme i mjesto predavanja bit će naknadno oglašeni.