Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

NOVA ZGRADA S DODANIM VRIJEDNOSTIMA OŠ Voštarnica bit će jedna od najsuvremenijih škola u Hrvatskoj

20.01.2021. 16:03


Iznimno smo sretni i zadovoljni što je dovršena nova školska zgrada, a njeno opremanje u tijeku. Zbog preseljenja u novu zgradu na predjelu Mocire, do 1. svibnja ove godine, svakodnevno surađujemo s Gradom Zadrom kao i dobavljačima opreme i namještaja koji su odabrani u od strane Grada u provedenom postupku javne nabave za dječji namještaj i opremu, didaktičku opremu, uređenje i opremu okoliša i multimedijsku opremu, ukupne vrijednost 1.855.283,70 kn s PDV-om. Što se tiče, inventara i aparata, nitko se nije javio u postupku javne nabave pa će se sad sukladno zakonu provesti jednostavna nabava, za što je potreban vrlo kratak rok i jednostavan postupak. Radi se o 53 tisuće kuna bez PDV-a, a u pitanju je posuđe, kućanski aparati, alati za popravke, alati i uređaji za održavanje okoliša dakle, to nije oprema neophodna za preseljenje jer je već imamo u postojećoj zgradi škole – rekla je ravnateljica Osnovne škole Voštarnica Irena Dukić objašnjavajući u kojoj je fazi preseljnje ove škole u novi centar Mocire.
Kad je riječ o namještaju, opremi i uređenju, procijenjene vrijednosti 832.614,00 kuna bez PDV-a, ravnateljica Dukić je dodala da je prihvaćena žalba na ponudu odabranog ponuditelja pa je u tijeku odabir najpovoljnije ponude od preostala tri ponuditelja. Ova žalba prolongirala je planirano preseljenje u novu zgradu škole za oko dva mjeseca dakle, s veljače na svibanj ove godine, a ukupna vrijednost nabave opreme i namještaja za novu školsku zgradu kad se sve uskladi i ugovori, bit će oko 2.750.000,00 kuna. Opremanje financira Ministarstvo znanosti i obrazovanja.


Nove metode poučavanja u skladu sa svjetskim trendovima
– Škola trenutno ima 112 učenika od kojih je 45 učenika s poremećajem iz autističnog spektra, a 67 s intelektualnim teškoćama, 25 odgojno-obrazovnih skupina i jedan razredni odjel. Zbog sve boljih postignuća i obrazovnih mogućnosti dijela učenika planiramo sljedeće školske godine tri ili četiri skupine odgojno-obrazovne skupine pretvoriti u razredne odjele. U njima ćemo provoditi složeniji program od 1. – 8. razreda nakon kojeg učenici idu u pomoćna zanimanja u srednje škole. To je zanimljiv trend kojeg nismo imali u školi zadnjih 25 i više godina jer dobijamo učenike s većim sposobnostima, ali zacijelo su i uvedene metode utjecale na tako dobra postignuća učenika. U Školi je u ovom trenutku 56 zaposlenih od čega imamo 40 radnih mjesta učitelja-edukatora – rehabilitatora što pokazuje značajan broj stručnjaka istog profila što dakako, pomaže razvoju organizacijskog znanja i kulture ustanove koja ide u pravcu stručnosti i stalnog usavršavanja – naglasila je ravnateljica Dukić.
Da oprema i znanje jedno bez drugog ne idu, u zadarskoj Osnvnoj školi Voštarnica su odavno shvatili, stoga su posljednjih par godina u rad s učenicima uveli metode TEACCH, PECS i ABA koje su se u svijetu već niz godina pokazale kao najučinkovitije u radu upravo s učenicima s poremećajem iz spektra autizma, tako da u Americi, Kanadi i Velikoj Britaniji prevladava primjena tih metoda. U školi ih koriste i u radu s učenicima s intelektualnim teškoćama jer su te metode i za njih najbolje,a za edukacije učitelja i stručnih suradnika su potrošili oko 300 tisuća kuna, zadnjih par godina.


Jedina ustanova u RH koja će imati TEACCH učionice
Prema riječima ravanteljice, što se tiče TEACCH metode, ona se uspješno primjenjuje u ovoj školi već par godina i daje odlične rezultate u radu s učenicima s tim da u postojećoj zgradi nisu mogli na pravi način uspostaviti TEACCH učionice zbog skučenog prostora. U novoj zgradi sve učionice će biti opremljene kao TEACCH učionice pa će biti jedina ustanova u RH koja ima prave TEACCH učionice kao u SAD ili Kanadi. Kad je riječ o PECS metodi, ona je vrlo važna za razvoj komunikacije kod učenika, a edukaciju za nju od strane predavača iz Velike Britanije prošlo je 11 učitelja edukatora-rahabilitatora škole.
– Sretni smo zbog skorog prelaska u novu školsku zgradu na Mocirama jer će nam pružiti sjajne uvjete za rad i primjenu spomenutih metoda. Kao dodanu vrijednost koju nam donosi nova zgrada, a što nemamo u postojećoj, valja istaknuti senzornu sobu i Snozelen sobu, uz napomenu da su 12 učitelja edukatora-rehabilitatora i kineziterapet uspješno završili za senzorne pedagoge i već uspješno provode tu metodu u vlastitim učionicama u postojećoj zgradi. Također, novina u našem radu su i interaktivni ekrani kojim će biti opremljene sve učionice, a kojih druge škole nemaju u svim učionicama, već uglavnom po dva za cijelu školu. Oni će nam omogućiti još bolje vizualno prezentiranje nastavnih sadržaja učenicima na njima zanimljiviji način koji omogućuje interakciju. Nabavljamo i opremu za asistivne tehnologije u vidu 5 Toby Indi komunikatora, drugih komunikatora i ostale opreme u vrijednosti od 180.000 kuna. Upravo smo nabavili i novi software Kokolingo na hrvatskom tržištu za jezični razvoj. Ono što trenutno nemamo, a dobivamo s novom zgradom je potpuno opremljena sportska dvorana od 300 m2 i Trim kabinet kao i vanjsko igralište i vanjske površine opremljene igralima što će nam omogućiti kvalitetno izvođenje nastave TZK i kineziterapije i općenito zadovoljiti našim učenicima potrebe za kretanjem i tjelesnom aktivnošću – otkrila je ravnateljica Dukić.




Učionica za domaćinstvo, prostor knjižnice, kabineti…
Novina u ovoj školi, bit će i učionica za domaćinstvo u kojoj će učenici imati opremljenu kuhinju za pripremanje raznih jela kao i perilice i druge kućanske aparate kako bi savladali njihovu uporabu. Bit će tu i poseban prostor za knjižnicu kao i kancelariju za pedagoga. Uvjete rada značajno će im poboljšati i velika blagovaonica i školski hol od 300 m2 u kojima će moći održavati priredbe, sjednice i edukacije,a za edukacije i sastanke u novoj zgradi imat će i multimedijalnu dvoranu. Učitelji će dobiti kabinete u kojima se mogu pripremati za rad u nastavi te i zasebnu prostoriju za rad njegovateljica s učenicima.
– Trenutačno je u tijeku javna nabava opreme iz projekta »Poboljšanje dostupnosti i pristupačnosti zdravstvenih i socijalnih usluga radi poboljšanja kvaliteta socijalne uključenosti za djecu i mlade sa smetnjama u razvoju – ASIQ« koji financira EU kroz Interreg IPA program prekogranične suradnje Hrvatska-Bosna i Hercegovina-Crna Gora 2014-2020, a u kojem smo partneri sa sličnim ustanovama iz Banja Luke i Podgorice te nabavljamo opremu za novu školsku zgradu za senzornu sobu, interaktivne ekrane, asistivne tehnologije, logopeda i školski kombi u vrijednosti oko 800 tisuća kuna.. Kad taj iznos pribrojimo iznosu za opremanje nove zgrade od Ministarstva vidi se da će se u narednih par mjeseci uložiti u opremanje zgrade i novi kombi 3.550.000,00 kuna – zaključila je ravnateljica Osnovne škole Voštarnica Irena Dukić.
 


Što je to ABA metoda?
Ravnateljica OŠ Voštarnica Irena Dukić detaljnije je objasnila ABA metodu u radu s učenicima koja se u ovoj školi primjenjuje već par godina
– Svi učitelji i stručni suradnici su prošli edukaciju iz ABA metode ove jeseni. Tri učitelja iz škole su prošli edukaciju za ABA terapeuta, a još osam smo ih prijavili na tu edukaciju za ožujak 2021. nakon čega slijedi ispit za stjecanje certifikata RBT. Valja istaknuti da trenutno U RH ima samo šest osoba s RBT. Spomenuti ABA terapeuti će u Školi raditi pod supervizijom ABA senior BCBA, Ree Vuksan, koja nas je educirala, a koja ima dvadeset i pet godina iskustva rada s tom metodom u Kanadi te je predavala spomenutu metodu na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu u Zagrebu. Za početak smo s njom ugovorili 80 sati supervizije rada učitelja s učenicima. Tako ABA metoda, u što smo se kroz primjenu i sami uvjerili, daje najbolje rezultate i jedina je znanstveno dokazana metoda u radu s učenicima s poremećajem iz spektra autizma. To je primijenjena analiza ponašanja koja se koristi za učenje novih i otklanjanje nepoželjnih ponašanja, učenje govora, akademskih i motoričkih znanja i vještina, kao i socijalnih vještina. Posebno je važno učenje osnovnih vještina kao što su suradnja, vizualne sposobnosti, receptivni jezik, imitacija, zahtijevanje, imenovanje, jezična interakcija, sintaksa i gramatika kao preduvjet za daljnje učenje. Prije primjene ove metode vrši se procjena što je pojedini učenik već usvojio pomoću skale za procjenu ABBLS koja pored toga ukazuje i na ciljeve koje bi učenik trebao dalje usvojiti od kojih se onda kreira individualni odgojno-obrazovni program za rad s učenikom. Poseban je naglasak na razvoju komunikacije, govora i socijalnih vještina – ispričala je ravnateljica Dukić.