Kako su u sličnom (gubitaškom) položaju i sve druge domaća veze (Pula, Split, Dubrovnik) vjerojatno će se Vlada i Croatia Airlines dogovoriti
Vijest plasirana putem dijela nacionalnih medija, očito iz Croatia Airlinesa, o mogućnosti ukidanja ili reduciranja dijela domaćih zrakoplovnih linija tiče se i Zadra i ovdašnje Zračne luke. Znamo da je Zadar ionako zbog premalog prometa spojen s Pulom te su domaći letovi i njima i nama za Zagreb povezani, no i time – gubitaški.
Istodobno, uz sav procvat Zračne luke Zadar posljednjih godina i sezanje do rekorda svih vremena u broju putnika, redovne linije koja prometuje cijelu godinu, osim te preko Pule (ili obrnuto), za Zagreb ova zračna luka i ova županija – nemaju.
Iako je dovršetak autoceste sveo promet na ovoj liniji na simboliku ipak ozbiljnost jednog grada i Zračne luke ogleda se i u održavanju redovne linije, nekim je ljudima i potrebna, a ima i značenje u tranzitu (za ljude koji iz puno daljih pa i prekomorskih destinacija žele na kraju zrakoplovom doći do Zadra). Zadar bi bez nje bio bitno siromašniji.
Uglavnom vijest o mogućem ukidanju ili reduciranju domaćih zračnih linija plasirana je jer je upravo istekao ugovor kojim je Vlada odnosno državni Proračun sufinancirao Croatia Airlinesu domaće linije odnosno naknađivao dio ili cijele gubitke na tome. Za novo razdoblje natječaj za koncesiju, a temeljem koje država osigurava desetke milijuna za naknadu gubitaka.
– Nadam se da do toga neće doći. Moje je saznanje da je u ovom Proračunu države osiguran novac za Croatia Airlines istina manji za 10-15 posto nego prethodnih godina ali to je u duhu i drugih stavki u Proračunu, kazuje nam Katica Pupić Bakrač, direktorica Zračne luke Zadar, uvjerena da do prestanka ili bitnog reduciranja letova neće doći. Navodno je Proračun predvidio 76 milijuna kuna.
Istina je da Croatia Airlines navodno i za dosadašnje gubitke potražuje čak i više od tog iznosa, kao i to da se ugovor i koncesija, uz državnu naknadu razlika, raspisuje na četiri godine i da je izvorno bila teška oko 400 milijuna.
U svakom slučaju, dogovor se očekuje ovih dana, a uvjerenje je da država neće dozvoliti da do ukidanja ili bitnog reduciranja linija dođe. U krajnjoj liniji riječ je o državnoj kompaniji. Croatia je inače za prošlu godinu bitno smanjila odnosno gotovo prepolovila gubitke. Konačno stoji da bi CA na međunarodnom prometu mogla proći bolje ali – ljeti. U ovom periodu kada im ovi zrakoplovi stvaraju gubitke održavanjem nacionalnih linija teško bi imali što raditi.
najnovije
najčitanije
Nogomet
Europska liga
Josip Stanišić asistirao u pobjedi Bayera u Rimu, sve miriše na hrvatsko finale EL
Rukomet
Rukometna Liga prvaka
Veron Načinović ostao bez završnice Lige prvaka, Kiel nadoknadio devet golova minusa
Nogomet
Englesko prvenstvo
Chelsea u zaostaloj utakmici na Stamford Bridgeu svladao Tottenham
Ostali sportovi
ATP Madrid
Danil Medvedev poput Jannika Sinnera predao polufinalni meč u Madridu
Ostali sportovi
EP u gimnastici
Pet hrvatskih gimnastičarki nastupilo u kvalifikacijama EP-a, Tina Zelčić najbolja 12.
Zadar
PREČKA ULICA
U Zadru palo stablo na automobile, vatrogasci i policija na terenu
Crna Kronika
NEPRISTUPAČAN TEREN
Na Viru osoba upala među stijene sa quadom, intervenirale sve službe
Zadar
EMOTIVNA PJESMA
Petar Strmota napisao emotivnu pjesmu u čast Franka Lisice: ‘Plače nebo, muka grlo steže sve jače…’
Zadar
TRN U OKU ZADAR
‘Sad je tamo potpuni kaos’: Zadrani se žale na gužve na vrhu Puta Bokanjca: ‘Zeleno je pet sekundi…’
Županija
OBAVIJEST