Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

15 C°

Arhitekti spremni vratiti ogledala u Koncertnu dvoranu

19.02.2017. 23:00
Arhitekti spremni vratiti ogledala u Koncertnu dvoranu


Koncert koji je “otvorio” koncertnu dvoranu u Kneževoj palači, a koju su generacije Zadrana s nestrpljenjem očekivale, bio je onaj Zadarskog komornog orkestra. Okupio se veliki broj ljudi koji su došli vidjeti kako dvorana izgleda, ali i čuti koncert zadarskih glazbenika koje su godinama imali priliku čuti u Svečanoj dvorani zadarskog Sveučilišta ili na jednoj od lokacija Glazbenih večeri u sv. Donatu.
U koncertu su uživali mnogi, a kasnije su se mogla čuti mišljenja, ali i kritike na zvuk. Čuo se tako prijedlog da bi se miks i tonski pult trebali izmjestiti u prostor iza dvorane, a time bi se dobilo čak 40 novih sjedećih mjesta. Zamjerka je išla i po pitanju zastora koji djeluju na akustiku, i to ne na dobar način.
– Neke od zamjerki su vjerojatno na mjestu, ali mi se za bilo kakve preinake najprije moramo konzultirati sa stručnjacima, poglavito arhitektima, ali i glazbenicima koji o akustici imaju ponešto za reči, kaže Dina Bušić, voditeljica Koncertnog ureda Zadar.
– Toliko smo godina čekali obnovu dvorane, ali moramo znati da ona nikad ustvari nije bila koncertna, prostor pri izgradnji nije zamišljen kao koncertni, već se radi o prostoru koji je prenamijenjen, kaže Bušić i dodaje kako ima podijeljenih mišljenja te kako su neke stvari potpuno oduševile ljude, a nekima nisu bili pretjerano zadovoljni.
– Ljudi su zbog sentimenta, zbog lijepog sjećanja, očekivali ponovno postavljanje velikih ogledala, kakva su nekad u dvorani bila. Arhitekti su spremni na to da se ona ponovno postave, ali ogledala u velikoj mjeri djeluju na akustiku pa i to treba dodatno ispitati.
Već je nekoliko glazbenika nastupilo u prostoru dvorane, a Bušić je i s njima razgovarala o akustici.
– Zanimljivo je da su svi oni rekli kako na akustiku – nemaju zamjerke. Efekt nije kao u crkvi, što vole amaterski glazbenici, ali recimo članovi Zadarskog komornog orkestra kazali su kako se međusobno jako dobro čuju, a i u publici su se jako dobro čuli. Andreas Schooll i Edin Karamazov kazali su da im je akustika odlična, a isto je rekao i Miron Hauser, ali on je doduše imao probu bez publike koja dodatno djeluje na akustiku, kaže Bušić i najavljuje dogovor sa Gradom Zadrom i Upravnim odjelom za EU fondove.