Uzrok nesreće jest nepravodobna reakcija na osnovnu vježbu kojom se piloti upoznavaju sa zrakoplovom. Zbog toga je zrakoplov pao u kovit i strmoglavio se u more. U nesreći su tada poginuli instruktor Danijel Oleksa i student Alessandro D’Agatta
Ljudski faktor uzrok je nesreće zrakoplova Piper Seminole PA-44 u vlasništvu Lufthansine Intercockpit pilotske škole, objavio je nedavno u završnom izvješću Savezni ured za istraživanje zrakoplovnih nesreća Republike Njemačke.
Podsjetimo se, u nesreći su 1. kolovoza 2008., 7 nm od Dugog otoka poginuli instruktor Danijel Oleksa i student Alessandro D’Agatta. Hrvatska agencija za istraživanje nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova prepustila je njemačkom saveznom uredu BFU cjelokupnu istragu te je i olupina zrakoplova iz hangara u 93. ZB Zemunik prebačena u Njemačku. Uzrok nesreće jest nepravodobna reakcija na osnovnu vježbu kojom se piloti upoznavaju sa zrakoplovom. Zbog toga je zrakoplov pao u kovit i strmoglavio se u more. Seminole je, navodno padao brzinom od 30 metara u sekundi što je karakteristično za zrakoplove koji padaju u kovitu.
Njemački istražitelji su zaključili da instruktor nije na vrijeme pokrenuo proceduru izvlačenja zrakoplova prije pada u kovit. Po izvješću, pilot nije bio svjestan da se nalazi blizu minimalne sigurnosne brzine od 102 km/h. Naime, pilot dovodi zrakoplov do minimalne brzine nakon čega nastaje trešnja i padanje zrakoplova u kovit. U mnogim pilotskim školama, pa tako i u Pilotskoj školi HRZ-a to je bio obvezan dio selekcijskog letenja gdje se se vidi studentova spremnost i reakcija u opasnim situacijama. No da sve ne bi išlo na račun Danijela Olekse, koji je bio nastavnik letenja u HRZ-u, istražitelji ne izbacuju mogućnost da je student Alessandro D’Agatta napravio nekakav nekontrolirani potez palicom i doveo zrakoplov u situaciju iz koje ih ni iskusni Oleksa nije mogao izvući.
Na drugu stranu, pedatni Nijemci su uspoređivali procedure koje se unaprijed propisuju u takvim situacijama te su došli do zaključka da se one nisu jednako primjenjivale u svakoj takvoj vježbi, odnosno da se ista vježba izvodila različito od instruktora do instruktora u raznim školama koji operiraju zrakoplovom Piper PA44 Seminole. Nadalje, Nijemci su upozorili i da je navedena vježba nedovoljno opisana u Intercockpitovom operativnom priručniku, te su stoga o ovom izvješću izdali čak četiri sigurnosne preporuke kako se ovakve nesreće više ne bi ponovile. Zato u detaljnom izvješću, napisanom na 41 stranici, njemački istražitelji ne upiru prstom u krivca za ovu zrakoplovnu nesreću koja je u konačnici urodila i potražnom akcijom u kojoj je sudjelovao minolovac HRM-a Korčula čiji je sonar pronašao olupinu zrakoplova. Zanimljivo je da o ovom izvješću nije obaviješten direktor hrvatske Agencije za istraživanje nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova Dinko Vodanović, koji je na godišnjem odmoru, pa nam nije mogao komentirati zaključke svojih njemačkih kolega.
najnovije
najčitanije
Rukomet
bliži se kraj sezone
Dvije generacije Zadrana potvrdile titulu prvaka Dalmacije
Scena
2 milijuna pregleda
Beyoncé pokazala svoju prirodnu kosu i otkrila opsežnu rutinu njege
Nogomet
Engleska
Emery produžio s Aston Villom. Klub je blizu Lige prvaka i povijesnog plasmana
Hrvatska
odluke predsjedništva
Grbina pitali je li SDP odustao od Milanovića: ‘Okej, odgovor je da’
Nogomet
Nogomet
Giroud odlazi u MLS! Najbolji strijelac u povijesti francuske vrste se pridružuje nekadašnjem suigraču
Scena
VICE MARTINOVIĆ
TRAGEDIJA U ‘VEČERI ZA 5’: Natjecatelj umro nakon snimanja, obitelj je htjela da se emisija prikaže
Zadar
PREDIVNO
Prvi put u Zadru zaposleni mladi s Down sindromom: ‘ Imaju predivnu voditeljicu i ekipu…’
Zadar
odjel za ginekologiju
VRIJEDNO PRIZNANJE Zadarska bolnica domaćin prvog tečaja ginekološke endoskopske kirurgije
Nogomet
TRENER MLAĐIH KATEGORIJA
Zadarski trener Patrik Puljić o borbi s bolešću: ‘Najteža faza bila je suočavanje s dijagnozom…’
Zadar
'za zadar'