Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

5 C°

Telefonske namještaljke

Autor: Dragana Glavočić

19.12.2009. 23:00
Telefonske namještaljke


Jednom nam se javila gospođa koja je dobila veliki telefonski račun. Kucali smo na sva moguća vrata dokazujući da ona nije nagradnu igru toliko često zvala koliko je poziva bilo na ispisu. Kod ovakvih slučajeva vrlo je teško dokazati suprotno, odnosno da osoba nije ostvarila broj poziva koji stoji na ispisu. Na kraju smo uspjeli dogovoriti s THT-om da joj telefonski račun stave na šest rata, objašnjava Knežević


U poštanskom sandučiću hrpa reklama, oglasa, kataloga različitih trgovačkih lanaca koji, kao da sve nude besplatno. Putem telefona čujete ugodan ženski glas koji obavještava da smo, sudjelujući u nagradnoj igri ili slučajnim odabirom, osvojili skupocjeni parfem, pozlaćeni lančić, krznenu bundu ili, pak, nešto slično. Sve to “napada” građane.
Jedino što sretni dobitnik treba učiniti je, upućuje ga ugodni glas, platiti putne troškove. Mnogi su sugrađani doista i povjerovali da su igrali nagradnu igru, iako se ni sami ne sjećaju gdje i kad, te prihvaćaju sve uvjete koje im “servira” sugovornica na drugoj strani telefonske linije.
Ako u svojim domovima imate mogućnost očitanja telefonskog broja, onda zasigurno često na zaslonu vidite telefonski broj s pozivnim brojem 051, 043 ili 01. Ali kako baš moj telefonski broj, možete se zapitati, i to tako često.
Kakav je epilog ove priče, ali i mnogih sličnih, zna Zoran Knežević iz Udruge “Zadarski potrošač”.
– Postoji Hrvatska agencija za telekomunikacije koja bi trebala voditi brigu o ovom teroru koji se provodi putem telefona. No čini mi se da su u rješavanju ovakvih problema vrlo spori te da na ovakve primjere gledaju kao nešto olakotno. Takvim pristupom Agencije građani nisu dovoljno zaštićeni, ističe Knežević.
Vrlo slični primjeri događaju se i u europskim zemljama te je Hrvatska preslikala ovakav oblik zarade.
– Kad osoba s druge strane telefonske linije kaže vam da ste osvojili auto, ali da trebate platiti pet kuna, onda čovjek treba biti zbilja ‘udaren’ da prihvati sudjelovanje u nagradnoj igri. Vidljivo je da je cijela ta priča jedna obična namještaljka, napominje Knežević, dodajući da Udruga ustrajno upozorava građane punih pet godina da ni po koju cijenu ne sudjeluju u ovakvim nagradnim igrama.
– Upozoravamo sugrađane da posebno budu oprezni s nagradnim igrama koje imaju telefonske brojeve koji počinju sa 060. No pored svih ovih upozorenja konstantno nam se javljaju osobe koje su bile uvučene u prijevaru, sudjelujući u nagradnim igrama putem telefona, pojašnjava Knežević.
Problem se javlja kad osoba dobije telefonski račun. Ako je on samo jednom nazvao broj koji počinje sa 060, događa se da se njegov poziv ‘duplira’ te ispadne da je zvao i po nekoliko puta, a svaki poziv je vrlo skup.
– Jednom nam se javila gospođa koja je dobila veliki telefonski račun. Kucali smo na sva moguća vrata dokazujući da ona nije nagradnu igru toliko često zvala koliko je poziva bilo na ispisu. Kod ovakvih slučajeva vrlo je teško dokazati suprotno, odnosno da osoba nije ostvarila broj poziva koji stoji na ispisu. Na kraju smo uspjeli dogovoriti s THT-om da joj telefonski račun stave na šest rata, objašnjava Knežević, dodajući da im se ista gospođa javila nakon par mjeseci jer ponovno ima isti problem koji je nastao sudjelovanjem u nagradnoj igri.
– Ovim putem apeliram na sve građane da budu vrlo oprezni ako se upuštaju u sudjelovanje u nagradnim igrama koje znaju biti vrlo primamljive. U vrijeme recesije i ekonomske krize ovakvih igara ima na pretek, zaključuje Knežević.