Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

6 C°

Niti jedan zadarski brod trenutačno nije u libijskim vodama

21.02.2011. 23:00
Niti jedan zadarski  brod trenutačno nije u  libijskim vodama


Za naručitelja ONVI-a brodovi Tankerske plovidbe prevezu i do 3,5 milijuna tona nafte na godinu. Zadarski su brodovi lani, 2010. godine, samo iz Libije za razna odredišta, a najviše europska, prevezli ukupno oko 8,5 milijuna tona nafte


Premda zadarski  tankeri dosta posluju sa zemljama koje su bogate naftom  na sjeveru Afrike, ovih dana  tamo nema niti jednoga broda  najveće hrvatske brodarske  tvrtke, zadarske Tankerske  plovidbe. Prvi zadarski brod  najavljen za iduće razdoblje  trebao bi doploviti na terminal  libijske luke Es Sidor u nedjelju, 27. veljače. No, trenutačno nema komunikacija s  pomorskim agentima diljem  libijskih luka, pa ni ova najava  još nije sigurna. Slično je bilo i  nedavno u dane nemira u susjednom Egiptu, naime, niti jedan naš brod tih dana najveće  krize baš slučajno nije imao  itinerer za uplovljavanje u egipatske luke, odnosno na terminale tih luka. Zapravo, tankeri u današnje vrijeme ne ulaze u pomorske luke, već ukrcavaju ili iskrcavaju svoj teret  na terminalima, dosta udaljenim od luka.
Trenutačno je, kako znamo,  najveća kriza u Libiji, gdje  prosvjednici nastoje svrgnuti  svoga dugovječnog vladara, pa  se govori i kako su već zauzeli  jedan od najvećih gradova na  obali te velike zemlje, Bengazi, a to opet govori da bi se  sukobi mogli još više produbiti  i nasilje eskalirati.
– No, mi vodimo računa o  našim posadama i o našim  brodovima, bez obzira na financijske učinke, kazao nam  je komercijalni direktor Tankerske plovidbe Dragan  Gaćina i dodao kako uprava  ove tvrtke iz sata u sat prati  tamošnju situaciju i održava  svoje kontakte na svjetskoj razini. Osim svega, danas je informatička tehnologija toliko  napredna da se u svakome trenutku na ekranu u upravi tvrtke vidi svaki brod i dobivaju  se sve potankosti o brodu koji  se nalazi u bilo kojemu kutku  svjetskih mora ili luka. Tako  smo se jučer i sami uvjerili o  lokacijama svakoga broda ove  zadarske brodarske tvrtke i  vidjeli gdje se nalaze svi njezini  brodovi diljem svijeta.
Sedam zadarskih brodova  inače posluje na Mediteranu,  prevozeći naftu iz sjevernoafričkih zemalja u Europu, ali i  drugdje. To su brodovi tipa  aframax “Petar Zrinski”,  “Frankopan”, “Dalmacija”,  “Kornati”, “Dugi otok”, “Sali” i  “Olib”. Oni ukrcavaju naftu na  terminalima obalnih gradova  poput libijskih Zuetine, Marsa  El Berga, Es Sidora, Azzawya i  drugih, a odvoze je uglavnom  za Trst ili francuski Fos  nedaleko Marseillea. Trst je luka za prihvat nafte  ONVI-a, zajedničke  kompanije više europskih zemalja. Inače, od  Dragana Gaćine saznajemo i kako, primjerice,  jedan brod Tankerske  plovidbe tipa aframax  prevozi odjednom između 80 i 100 tisuća tona  nafte. Također saznajemo i kako za naručitelja  ONVI-a brodovi Tankerske plovidbe prevezu i do  3,5 milijuna tona nafte  na godinu. Zadarski su  brodovi lani, 2010. godine, samo iz Libije za  razne destinacije, a najviše europske, prevezli  ukupno oko 8,5 milijuna  tona nafte!
Naravno, Zadrani prevoze naftu i iz drugih sjevernoafričkih zemalja i zemalja  Bliskoga istoka, ali najviše iz  Libije, Egipta, Sirije i Alžira.  Inače, naši brodovi ne prolaze  kroz Sueski kanal, ali ne zbog  tamošnjih najnovijih događanja, nego zbog starih problema s piratima koji, kako je  poznato, vrlo često napadaju  brodove u Adenskom zaljevu.
Saznajemo da se poslovanje  s Egiptom gotovo normaliziralo, tamo vojska kontrolira  situaciju, pa tako uredno posluju i agenti koji se brinu o  prijevoznicima nafte. Slično je  i s Tunisom, premda zadarski  brodovi tamo rjeđe odlaze,  imaju tek dva do tri ukrcaja  godišnje. Tamo je bilo otkazano jedno putovanje, za  Sfax.
I na kraju recimo da su se  normalizirale izmjene posada  na brodovima zadarskog brodara, što je u jednome trenutku zapinjalo, u dane kada  su egipatske zračne luke bile u  kaosu, a sada se odlasci ili  dolasci posada provode uredno.