Gaženica kao 'home port' donosi Zadru neslućeni gospodarski razvitak

Slika korisnika valentinam
Mihaela Kadija, direktorica Ureda županijske Turističke zajednice
Pothvat kao što je luka Gaženica traži nastavak poticanja investicija, poglavito u smještajnim kapacitetima jer se putnici-turisti zadržavaju i noće u luci ukrcaja-iskrcaja, a naravno, i dolijeću pa možemo očekivati i povećanje prometa na zračnu luku. Potrošnja kruzing- gostiju neupitno generira pozitivne gospodarske učinke u destinaciji, a ti se efekti multipliciraju kada govorimo o luci ukrcaja (home port)
Marin GOSPIĆ
Mihaela Kadija, direktorica županijske TZ

Pred nama je nova turistička sezona, a o pripremama za nju kao i o  reakcijama nakon obilaska najvažnijih turističkih sajmova,  razgovaramo  s Mihaelom Kadijom, direktoricom Ureda TZ Zadarske županije.

- Turistička zajednica Zadarske županije kontinuirano provodi promidžbu, te su naše aktivnosti fokusirane na jačanje brenda na postojećim tržištima, ali i razvijanje svijesti kod onih dijelova tržišta do kojih  još nismo doprli. To radimo tijekom cijele godine, tj. konstantno. Tako  smo sezonu sajmova koja se odnosi na 2018. godine započeli već u rujnu  2017. godine na kamping sajmu u Parmi, te nastupom na dva isključivo  poslovna sajma - TTG Incontri u Riminiju, te najvećoj svjetskoj turističkoj „burzi“ – sajmu WTM u Londonu, u studenome.

 Što se događalo u prošla dva mjeseca?

Uspješna sezona

- Siječanj i veljača su tradicionalno rezervirani za nastupe na velikim  sajmovima namijenjenim široj publici na  ključnim tržištima Njemačke,  Češke, Belgije, Nizozemske, Ujedinjenog Kraljevstva, Skandinavije, a  predstoje nam prezentacije na bliskim tržištima poput Češke, Slovenije i  Poljske. Reakcije koje bilježimo mi, a i naši komercijalni subjekti, su pozitivne. Možemo prema svim naznakama očekivati uspješnu „sezonu“.

 Dok se  iz godine u godinu povećava broj ležaja u apartmanskom  smještaju, i dalje je prisutan nedostatak hotelskih kapaciteta?

 - Ta problematika nije plošna kako se nekada prikazuje. Treba za  početak odvojiti samo „apartmanizaciju“ od obiteljskog smještaja, onog  smještaja kod domaćina što čini kvalitativnu razliku u turizmu. No, to je  tema za sebe o kojoj se može puno toga reći. Sada bih naglasila, što i često činim, kako se velika koncentracija kapaciteta u obiteljskom smještaju, iako se često ističe kao nedostatak, podizanjem razine kvalitete može  profilirati kao naša prednost. Zbog toga i provodimo projekt označavanja kvalitete u obiteljskom smještaju u sklopu kojeg se kreiraju zdravi temelji za marketinški istup ovog segmenta pod nazivom Welcome. To je  prepoznala i Zadarska županija uvodeći program subvencioniranja kamate na kredite za unaprjeđenje smještajnih kapaciteta u tom segmentu. Tako će oni koji žele uložiti u uređenje svojih kapaciteta, ili razvijati  dodatnu ponudu u svom objektu, moći dobiti jedan značajan poticaj.

Prednost obiteljskog smještaja

A što se tiče hotela?

Što se tiče hotela - da, nedostaje nam kritično kapaciteta u tom segmentu i zato treba olakšati investicije jer u konačnici gubimo pred drugim regijama u Hrvatskoj koje to čine. Ipak, u svakom slučaju naši postojeći hotelijeri značajno ulažu u svoje kapacitete i aktivni su na tržištu,  dižu razinu ponude iz godine u godinu, predstavljajući time značajan  promidžbeni kotač u turističkom lancu. No, nemojmo zaboraviti i naše  kampove koji su u vrhu europske kvalitete na što smo posebno ponosni,  kao i na međunarodna priznanja koja redovito primaju.

 Kakva je situacija s niskotarifnim prijevoznicima, u prvom redu s  kompanijom Ryanair? Ove sezone uvode se neke nove linije, kakva su  očekivanja?

- Prema informacijama koje imamo od Zračne luke Zadar i tu imamo  razloga za očekivanje dobrih rezultata. Ryanair je potvrdio 13 destinacija, a osim već ustaljenih, uvodi njemački Memmingen, te sezonski  Bremmen. Eurowings šest mjeseci opslužuje šest njemačkih destinacija.  Nove linije su najavili grčki nacionalni prijevoznik Aegean s linijom za  Atenu, Germania za Zuerich, Condor za Frankfurt, te Brussels Airlines za  Bruxelles. Easyjet osim što pojačava broj rotacija za London i Milano,  uvodi i novu liniju za Berlin. Lufthansa je pojačala Muenchen, a tu je i  nova linija za Frankfurt što je izuzetno bitno ako govorimo o povezivanju  s udaljenim, tzv. „long-haul“ destinacijama. Posebno nam je drago što  na mala vrata, nadamo se za prvu sezonu, konačno ulazi Norwegian Air  što samo potvrđuje sve bolji rejting naše destinacije.

Sve bolji rejting

 Velika su očekivanja i od nove luke u Gaženici. Nedavno je odabran i  novi koncesionar koji bi Gaženicu trebao učiniti matičnom lukom za  kruzere. Kakve se mogućnosti tu otvaraju za dodatni razvoj turizma?

- Ova investicija svakako  predstavlja veliki iskorak ka jačanju i rastu  Zadarske županije kao turističke destinacije, ali i šire - prvi put jedna hrvatska luka raspolaže svom potrebnom infrastrukturom neophodnom  za matičnu luku brodova na kružnim putovanjima. Za takav pothvat potrebno je pravovremeno započeti potrebne radnje, te nastaviti poticati  investicije poglavito u smještajnim kapacitetima jer se putnici/turisti zadržavaju i noće u luci ukrcaja/iskrcaja, a naravno, i dolijeću pa možemo  očekivati i povećanje prometa na zračnu luku. Potrošnja kruzing-gostiju  neupitno generira pozitivne gospodarske učinke u destinaciji, a ti se  efekti multipliciraju kada govorimo o luci ukrcaja (tzv. home port).

Zato treba već sada strateški sagledati i planirati prateće sadržaje, ali i  infrastrukturu jer govorimo o značajnom broju turista koji se kreće diljem destinacije. Poglavito je to bitno pretpostaviti u samoj gradskoj jezgri, ali predvidjeti i transferni dio iz same luke. Tu je vrijedna izravna povezanost Gaženice s autocestom i Zračnom lukom u Zemuniku, prednosti naspram ostalih destinacija na Jadranu.

 Što je u tome obveza lokalne zajednice?

 Važno je da lokalna ekonomija prepozna čimbenike koji utječu na izdatke kruzing-gostiju, te bude spremna reagirati na povećanu potražnju.  Time se potiče ta potrošnja, stvara se okvir za uspješno poslovanje privrede i daljnje funkcioniranje domaće zajednice, ali i povećava se zadovoljstvo gostiju, te time maksimizira povratak.

Kategorija: 
Ocjena: 
1
Prosječno: 1 (1 glasova)