Otvorit će se izravna i neizravna radna mjesta, a svi će zaraditi

Slika korisnika valentinam
Turistička zajednica podržala odluku za koncesioniranje Gaženice
Posebna priča je dodatno brendiranje destinacije. Stotine tisuće gostiju fotografira, lajka Zadar i dijeli s drugima putem društvenih mreža. Fotografije Zadra se pojavljuju u turističkim agencijama, na bezbrojnim internet stranicama širom svijeta, stoji u priopćenju TZ grada Zadra
PIXSELL
Očekuje se potpisivanje ugovora za koncesioniranje Gaženice

Potaknuti neočekivanim prosvjedima nekoliko političkih  stranaka i pojedinaca iz Zadra, a povodom završetka natječaja za koncesionara međunarodne putničke luke Gaženice, iznosimo svoj stav kao  Turistička zajednica grada Zadra, stoji u priopćenju ove zajednice.

Vjerujemo da je baš svakome u našem gradu, a rekli bi i svima u  državi, danas više nego jasno da je turizam direktno ili indirektno postao  jedan od glavnih poluga gospodarstva i zapošljavanja. Svaki novi dolazak aviona na zračnoj luci, svaki autobus i automobil koji dođe i ostane  ili se barem zadrži u našem gradu, predstavlja novi prihod u turizmu.  Naravno i dolazak svake nove brodske linije također predstavlja dobitak.  A osobito ako se radi o dolasku kruzera s nekoliko tisuća gostiju bolje  platežne moći. Pogotovo ako je to izvan glavne, ljetne sezone.

 Zadar ispred Dubrovnika

Kruzerski turizam je samo jedan od vidova turizma u našem gradu i  regiji koji već šestu godinu zaredom bilježi porast. Do kraja 2017. godine  na kruzerima je u Zadar pristiglo 137.667 putnika. Prije nekoliko godina   Institut za turizam objavio je rezultate istraživanja koje je pokazalo da  gosti s kruzera u prosjeku potroše u Dubrovniku 37 eura, Splitu 71  eura,  a u Zadru 82  eura.  Zadržavaju se u prosjeku 4-5 sati i troše ovisno o ponudi i vremenskim uvjetima. Jedan kupljeni suvenir ili kupljena kava po  gostu je značajan prihod s tim velikim brojkama. Pogotovo izvan sezone  koju sve turističke destinacije žele produljiti, a ne samo mi u Zadru. Takvi gosti redovito preko svojih agencija naručuju izlete u zanimljiva mjesta i prirodne ljepote kakve Zadar i okolica ima vjerojatno najviše od svih  županija u RH.

Biti homeport tj. ukrcajna i opskrbna luka za kruzere je san svakog  priobalnog grada na svijetu. Neki gradovi u RH bi vjerojatno već odavno  imali ovakvu luku da imaju i približno povoljne položajno-prometne uvjete za to, kao što to naš Zadar na sreću ima. Ne treba biti previše stručan  za shvatiti koliko logističkih i uslužnih djelatnosti takva luka razvija u  svojoj blizini. Više od svega takva luka stvara povoljne uvjete za izgradnju hotela, osobito visoke kategorije koji našem gradu iznimno nedostaju. S time idu i kvalitetna ugostiteljska ponuda, ponuda lokalnih proizvoda, vina i sl. Posebno od takve luke koristi ima lokalna zračna luka, koja po jednom kruzerskom ukrcajnom mjestu godišnje dobiva oko  100.000 novih avio putnika. Otvaraju se mogućnosti produljenja piste za  prihvat prekooceanskih putničkih i teretnih aviona. Novi putnici znače  dodatni interes drugih avio kompanija, nove letove, nove destinacije itd.  Sve su to naravno i nova indirektna i tzv. inducirana radna mjesta, novi  realni prihodi i onda nova potrošnja i zapošljavanje u trgovini, građevinarstvu itd. Multipliciranje je nemjerljivo.

Novi avio putnici

Posebna priča je dodatno brendiranje destinacije. Stotine tisuće gostiju fotografira, lajka Zadar i dijeli s drugima putem društvenih mreža. Fotografije Zadra se pojavljuju u turističkim agencijama, na bezbrojnim internet stranicama širom svijeta. Svaki gost, u ovom slučaju s kruzera  marketinški vrijedi zlata u bespoštednom nadmetanju s drugim gradovima na turističkoj karti Mediterana.

Sve u svemu, mi mislimo da se ovdje radi tek o nesporazumu, jer ne  možemo shvatiti da bi bilo tko u Zadru bio protiv ovog projekta. Izvan  Zadra logične bi bile takve frustracije. Ne bi bile prve niti će biti zadnje.  Koliko se moglo shvatiti iz medija, natječaj je proveden po kriterijima koje su izradili najveći stručni autoriteti u RH, uz kontrole i direktive europskih banaka, koje su odobrile izuzetno povoljan kredit državi Hrvatskoj vjerujući u profitabilnost luke. Banke su kredit uvjetovale i izborom  privatnog koncesionara, kao što je to slučaj u svim takvim lukama na svijetu. Osim direktne koncesije ugovorit će se čak 12 posto bruto prihoda  od putničkog i šest posto od teretnog prometa u luci. Koncesionar garantira minimum tri kruzera tjedno. Koncesionar je najveći takve vrste  na Mediteranu i jedan od najvećih na svijetu.

Nadamo se kako ove aktivnosti u vidu prosvjeda protiv uglednog i legitimno izabranog koncesionara neće pokolebati koncesionara da odustane. Ne možemo niti zamisliti štetu koja bi tada mogla nastati za zadarski turizam i općenito gospodarstvo, zaključuje se u priopćenju Turističkog ureda i Turističkog vijeća Turističke zajednice grada Zadra. 

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno