Htio bih istaknuti kako brodogradnja nije u krizi. U Koreji postoje čak liste čekanja, a red čekaju najeminentnije svjetske brodarske kompanije: NYK, Sten, Dens Shipping, Maersk, BW, BP. Postavlja se pitanje, zašto čekaju i ne odu npr. u Hrvatsku. Čekaju zato jer znaju da će ovdje izgraditi najkvalitetniji brod u najmanjem vremenskom mogućem roku, kaže Stošić
U Hyundai Heavy Industry (HHI) Shipyardu, brodogradilištu u gradu Gunsanu u Južnoj Koreji, nedavno je porinut supertanker Brightoil Glory, nosivosti 320 000 DWT, i snage glavnog stroja od 32 000 KW. Riječ je o najvećem do sada sagrađenom brodu u kategoriji VLCC (Very Large Crud Carrier), iznad kojih se grade još tek Ultra Large Crude Carrieri (ULCC), nosivosti do 550.000 tona.
Prvi u seriji pet potpuno identičnih tankera izgrađen je za vodeću naftnu kompaniju u ovom dijelu svijeta, kinesko-singapursku korporaciju iz Hong Konga “Brightoil Petroleum”. Posebno zanimljivo je što gradnju broda nadzire jedan Hrvat. Glavni projekt menadžer je Zadranin Emil Stošić.
– Riječ je o prvom iz serije od još četiri najveća tankera takve vrste na svijetu. Možete zamisliti koliko mi je zadovoljstvo i čast biti na čelu tima koji vrši nadzor nad gradnjom najvećeg VLCC tankera koji se u današnje vrijeme gradi. Nakon “launchinga” koji smo imali u petak, slijedi finalno uređenje prije probne vožnje koja će biti 4. lipnja i trajat će sedam dana. U probnoj vožnji se moraju detektirati svi mogući nedostaci, uglavnom minorne prirode, nakon čega dolazi do primopredaje vlasniku, najvećoj naftnoj korporaciji u ovom dijelu svijeta, Brightoil Petroleumu. Brod će ploviti pod zastavom Hong Konga. Ostala četiri identična tankera se istovremeno rade u različitim fazama, rekao nam je Stošić.
Stošić kaže da je sudjelovanje u ovom projektu svojevrsno priznanje hrvatskoj brodogradnji i njenim stručnjacima te dodaje da će se svim snagama truditi da Hrvati budu i zapovjednik i upravitelj stroja.
Tanker je građen po najstrožim pravilima struke i propisima Lloyd Registra, gdje se vodilo računa i o najmanjim detaljima.
– U ovaj brod je ugrađena najsuvremenija tehnologija. Upravljanje brodom i operacije teretom prilikom ukrcaja i iskrcaja su dovedene do savršenosti. Brod je u potpunosti sofisticiran, kako komandni most, tako i strojarnica i kontrolna kabina iz koje se upravlja ukrcajem i iskrcajem tereta. Išlo se toliko daleko u sofisticiranoj zaštiti da jedino časnici uz pomoć zaporke mogu ulaziti na komandni most, strojarnicu i kabinu za rukovanje teretom. Svaki dio strojarnice, glavne palube i komandnog mosta opremljen je video kamerama. Kamere su tako postavljene da časnik na straži na komandnom mostu, može vidjeti ako se netko približava ispod broda. S obzirom na veličinu broda, to je nemoguće primijetiti prostim okom, a taj sustav instaliran je zbog zaštite od piratskih napada, objašnjava zadarski brodograditelj na privremenom radu na Dalekom Istoku.
VIŠE U TISKANOM IZDANJU ZADARSKOG LISTA
najnovije
najčitanije
Županija
SURADNJA DVIJU ŠKOLA
Filipjanci i Parižani zaigrali na turniru
Scena
ULAZNICE U PRODAJI
LEGENDARNI ROCK SASTAV Bijelo Dugme u sklopu turneje ‘Doživjeti stotu’ dolazi i u Zadar
Crna Kronika
PAO S ROMOBILA
NESREĆA U VIRU Mladić pao s električnog romobila i teško se ozlijedio
Crna Kronika
PU ZADARSKA
NA NOVOM BOKANJCU Muškarac zapalio automobil kojeg je prethodno uzeo bez pitanja
Županija
u povljani
PROJEKT VRIJEDAN 55 MILIJUNA EURA: Na Pagu otvoren camping resort s pet zvjezdica
Crna Kronika
PU ZADARSKA
VOZAČ JE UHIĆEN Na Bilom Brigu mrtav pijan skrivio prometnu nesreću pa pobjegao, uhvaćen je
Zadar
NAVIJAČKA PJESMA
VIDEO Predstavljena ‘Diži se grade’, nova zadarska navijačka pjesma: ‘Nastala je iz ljubavi prema…’
Županija
obavijest hep-a
DONOSIMO POPIS Nekoliko ulica u Zadru i županiji dio petka bez struje
Zadar
legendarni veslač
Održana komemoracija za Romana Bajla, zadarskog sportskog velikana
Plodovi zemlje i mora
NAJULOV