Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

Elegantna oda tehnologiji

Autor: Edi Prodan

22.06.2009. 22:00
Elegantna oda tehnologiji


Kod ove “šestice” posebnu pažnju zaokuplja vrhunski dizelski agregat dok cijena zbog nekih elemenata visokog luksuza bježi iz zone prihvatljivosti
Elegantne linije Mazde6 koje u “sport” izdanju skoro dodiruju coupeovsku filozofiju dodatno su bile podcrtane velikim naplacima i novodizajniranom bojom. Nešto između blijedoljubičaste i sive. Da se udovolji željama kupaca koji kod ovakvih limuzina najčešće biraju nekoliko sivih nijansi a da se opet ne bude dosadno. Kako smo k tome znali da je automobil opremljen najsnažnijim izdanjem novog Mazdinog dizelaša, kako smo se približavali vozilu uzbuđenje je raslo. Vrlo se brzo pokazalo – s razlogom je riječ je o vrlo dinamičnom, skoro eksplozivnom motoru koji limuzinu što se značajno protegla prema pet metara duljine pretvara u brzu igračku. Na autocesti, kao na dosadnoj ravnici od Karlovca do Zagreba tako i na mnogo zanimljivijoj goranskoj dionici, napose od Ravne Gore do Vrata, ali i na zavojitom usponu od Senja do Vratnika. Automobil je besprijekornog ubrzanja. Kako je tu i 400 Nm okretnog momenta, bez pretjerivanja se može zaključiti kako je riječ o možda i najboljem dizelskom motoru u kategoriji od 2 do 2,2 litre. Jer osim uzbudljivosti u vožnji motor ima i svega 149 g/km emisije CO2 što je jedan od najboljih rezultata (ne zaboravite tu je skoro 200 “konja”!) uopće a ni prosječna potrošnja (na našem je testu dosegla 7,4 litre no imali smo osjećaj da uz malo pažnje i treninga koji kasnije postaje navika sve zajedno može pasti za još najmanje pola litre) se nema što libiti usporedbe s blo kojim konkurentskim motorom. Naprosto, prava oda common rail tehnologiji!
Oprema automobila je u GT paketu bogata i prebogata. S obzirom na to da u toj zoni ima isto što i oni na nižem stupnju, istaknut ćemo što ima različito od drugih. Ponajprije u oči upadaju veliki, 18-inčni aluminijski naplaci s gumama dimenzija 225/45 R18. Mada mislite kako bi i sa “sedamnaesticama” sve zajedno sasvim dobro izgledalo, povećanje od samo jednog inča daje takvu dimenziju da se itekako isplati investirati. Park senzori, prednji i stražnji su također dobrodošla pomoć (pa i korisna jer automobil ima velike limene površine pod lakom tako da bi se ogrebotine bez senzora mogle značajno množiti) a o kožom presvučenim sjedalima razmišljanja su uistinu dijametralno suprotna. Lijepo izledaju, s obzirom na to da su grijana zimi ne bi trebalo biti problema no ljeti… teško je izbjeći pojačano znojenje. Sjedala su k tome namjestiva uz pomoć elektromotora a vozačko ima i nekoliko memorija. Tu su i alarm, sustav nadzora tlaka u gumama kao i “pametni ključ” a LCA (lane change assist) ili svjetlosno-zvučno upozorenje o sudioniku prometa koji se nalazi u “mrtvom kutu” sjajno je pomagalo koje sasvim sigurno onemogućava mnoge neugodnosti. Točnije, krenete li u pretjecanje i ne primijetite da ulazite u traku gdje se već nalazi neko vozilo, trenutno dobivate svjetlosno upozorenje u visini vanjskih retrovizora a javlja se i prodorni ton. Taj je dodatak posebno koristan u odnosu na vozače motocikala koje često ne uočavamo (manji su objekti a znaju i “doletjeti” velikom brzinom) pa već sam dodir može izazvati fatalne posljedice. Ono čega nema, odnosno moralo bi se posebno doplatiti je DVD-navigacijski sustav s “touch-screenom” što bi se kod jednog ovakvog vozila možda moralo moći smjestiti u serijsku opremu.
Cijena testiranog modela bila je 252.950 kuna ali doplatiti je trebalo još i metalik lak – 4.088 kuna. Ukupno dakle 257.038 kuna što nikako nije malo ali se zbog sveobuhvatnosti opreme koja u nekim elementima ide u zonu visokog luksuza (Bosse sound, koža, 18-inčni naplaci) nekako i može razumjeti. No, da bi se govorilo o do kraja zaokruženom paketu, u serijskoj se opremi ipak trebala naći još i navigacija. Ovako ipak moramo konstatirati kako je cijena ako ne visoka (premium konkurencija na tim iznosima tek starta!), ono svakako – viša.
Može se ovo izdanje “šestice” i drugačije slagati ali bi preporuka svakako bila da se u obzir uzme motor u izdanju sa 185 “konja”. Elegantne, fluidne linije “sport” kroja ovog Mazdinog automobila tada će biti u cjelosti upotpunjene a zadovoljstvo vožnje posebno će se lijepo ogledati za dugih vožnji autocestama. Zapravo – čisti užitak.


 TEHNIČKE KARAKTERISTIKE


Zapremina: 2184 ccm Snaga: 185 KS pri 5500 o/m Okretni moment: 400 Nm pri 3800 o/m Dimenzije (d/š/v): 4735/1.795/1440 mm Prtljažnik: 510 l Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 8,3 s Maksimalna brzina: 218 km/h Potrošnja (o/g/p): 4,7/7,1/5,6 l Emisija CO2: 149 g/km Težina: 1495 kg Gume: 225/45 R18
+ Motor, elegancija, oprema
– Izostanak navigacije
Cijena 257.038 kuna