Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

19 C°

Prvi slobodni termin za magnetsku – krajem srpnja 2018. godine!

23.01.2017. 23:00
Prvi slobodni termin za magnetsku – krajem srpnja 2018. godine!


Prvi slobodni termin za magnetsku rezonancu u Općoj bolnici Zadar, prema podacima Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje koji se ažurira na dnevnoj bazi, je za 549 dana, odnosno 26. srpnja 2018. godine. To je specijalistički pregled na koji se u zadarskoj bolnici najduže čeka, a slijedi ultrazvuk štitnjače za koji HZZO navodi kako se moguće naručiti najranije 28. rujna 2017., a po vremenu čekanja slijedi ultrazvuk dojke s prvim slobodnim rokom u srpnju 2017. godine. U zadarskoj bolnici kažu kako kako liste čekanja nisu samo problem karakterističan za zadarsku bolnicu, odnosno hrvatsko zdravstvo općenito, već da je to problem koji se javlja u gotovo svim razvijenim zemljama.
– Uzroci toga su brojni, tako da je i njihovo rješavanje vrlo složeno. S tim u vezi želimo naglasiti da podržavamo sve inicijative i mjere Ministarstva zdravstva, a i svih drugih čimbenika, da se liste čekanja smanje, pa tako i najavljenu moguću mjeru uvođenja telefonskih obavijesti pacijentima. U Općoj bolnici Zadar smo i sami u drugoj polovici prošle godine krenuli s jednom sličnom inicijativom, odnosno organiziramo sustav kojim bi SMS porukama nekoliko dana prije podsjećali pacijente da se odazovu planiranim pretragama, te da nas se obavijesti ako je pretraga već obavljena ili su istoj u nemogućnosti pristupiti, kaže dr. Edi Karuc, zamjenik ravnatelja Opće bolnice Zadar dodajući kako se nada da će taj sustav ubrzo postati operativan. U slučajevima kada je potreba za pretragom hitna, dr. Karuc ističe kako se kod takvih situacija problem rješava promptno, nevezano za liste čekanja.
Prema mišljenju dr. Dubravke Finke, predsjednice zadarske podružnice Udruge za promicanje prava pacijenata, upravo nedostatak indikacija hitnosti je veliki problem na nivou države.
– Za neke preglede i dijagnostiku pacijenti čekaju jednako, iako klinički status njihova zdravstvenog stanja nije jednak. Svakom pacijentu je njegova bolest “žurna”, prioritet koji zdravstveni sustav ne poznaje dovoljno, a ujedno sve se manje u zdravstvu posvećuje pažnja komunikaciji s pacijentima, osvrćući se na liste čekanja kaže dr. Finka dodajući kako ih, jednako kao i žurne preglede/postupke, zadarska bolnica relativno dobro rješava putem svog ureda za kvalitetu. To je razlog, kaže, što baš i nema previše pritužbi Hrvatskoj udruzi za prava pacijenata Zadar, niti Županijskom povjerenstvu za prava pacijenata.
– Liste čekanja su se u svim zdravstvenim ustanovama u RH jako povećale, a nigdje ne možete naći podatak na jednom mjestu o tome koliko i u kojoj zdravstvenoj ustanovi, u kojim ambulantama, kojim odjelima ili dijagnostičkim jedinicama se koliko čeka. Ne može se dobiti niti podatak koliki se broj pacijenata nalazi na listama za prve, odnosno početne preglede, za dijagnostičke postupke ili operativne zahvate, a koliki broj je naručenih redovitih kontrola. Liste čekanja ukazuju i na jedan oblik defanzivne medicine gdje se hipertrofiraju potrebne pretrage iz razloga mogućih sve učestalijih tužbi zdravstvenih ustanova, ali i medicinskog osoblja. Osim toga i pacijenti, od kojih oko 20 posto ne dođe na zakazani pregled, bi trebali steći naviku odgovornog ponašanja i otkazivati narudžbe za preglede i dijagnostiku, kaže dr. Finka.