Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

9 C°

Na pozornici se izmijenilo stotinu plesačica i dvanaest glumaca

23.05.2016. 22:00
Na pozornici se izmijenilo stotinu plesačica i dvanaest glumaca


Vinka i Jasmina su napravile velik posao, uspjele su u toj mjeri dobro izvježbati i najmanje članice udruge da je bio čisti užitak gledati ih. Tome su svakako doprinijeli i kostimi – raskošni, puni boja i života, demonstracija nepresušnosti čovjekove mašte, u ovom slučaju kostimografkinje Anite Goreta
Preko sto plesačica i dvanaest glumaca predstavilo se zadarskoj publici u ponedjeljak navečer u Hrvatskom narodnom kazalištu Zadar u predstavi „Andersenovo Carstvo”, tradicionalnom predljetnom projektu Baletne udruge Pirueta. Koreografkinje Vinka Zekić i Jasmina Ključanin, uz pomoć Vinka Radovčića, koji je režirao komad, demonstrirale su sav potencijal, sav trud, zapravo sav uspjeh svojih polaznica, iznjedrivši još jednu odličnu predstavu. U fokusu priče, koja je bila kombinacija igranog i plesnog dijela, nalazio se poznati danski pisac Hans Christian Andersen, radnja je tematizirala njegove bajke, od „Male sirene” preko „Carevog novog ruha” do „Kositrenog vojnika” i niza drugih.
Ukradeni grad
Bila je to savršena podloga za interesantnu konverzaciju mladih glumaca amatera, zaokupljenih razmišljanjem o ljubavi, o prijateljstvu, o životu… Zalutavši sasvim slučajno u napušteno kazalište, tražeći kutak za igru u gradu u kojem su dječja igrališta odavno postala parkirališta, a zelene površine tek zemljište za zgrade i poslovne prostore, tih dvanaest mladih zaigranih tinejdžera nalijeću na čuvenog pisca, kojeg glumi Alen Marin, otkrivajući malo po malo jednu za drugom njegove planetarno popularne bajke.
Slušajući ga kako priča, razmišljaju o svom djetinjstvu, o svom ukradenom gradu, sredini u kojoj su materijalni interesi odavno istisnuli dječji smijeh. No, za razliku od izmišljenog grada iz predstave, smijeha u zadarskom teatru preksinoć nije nedostajalo. Publika je sa snažnim i dugim pljeskom, kao i smjehom koji se orio od jednog do drugog kraja kazališta, i više nego upečatljivo davala do znanja akterima komada koliko uživa. Posebice kada su pozornicu zauzele one najmlađe polaznice Pirute, tek nekoliko godina mlade plesačice, dječje nespretne, no itekako dobro uvježbane malene balerine.
Četiri male balerine
Vinka i Jasmina su napravile velik posao, uspjele su u toj mjeri dobro izvježbati i najmanje članice udruge da je bio čisti užitak gledati ih. Tome su svakako doprinijeli i kostimi – raskošni, puni boja i života, demonstracija nepresušnosti čovjekove mašte, u ovom slučaju, kostimografkinje Anite Goreta. I glazba dakako, birani ulomci iz poznatih klasičnih glazbenih djela, savršeno usklađena s baletnim pokretima, posebice u solo izvedbama Tee Drvosek, Nikoline Dugač, Leone Banović i Darije Moskine. Po godinama tek na početku svojih karijera, no po izvježbanosti već itekako afirmirane i ozbiljne plesačice, te su četiri malene balerine još jednom pokazale s kakvim potencijalima raspolažu, što su sve u stanju napraviti sa svojim tijelima, slušajući dakako savjete profesionalaca, u njihovom slučaju dviju akademski obrazovanih balerina – Vinke i Jasmine. Zapravo u tom predznaku – akademski, „krila” se možda i najvažnija odrednica, kvaliteta predstave, onaj profesionalni pristup polaznicama, znanje i iskustvo s „dasaka koje život znače” dviju mentorica sposobnih ne samo zabaviti i šareno odjenuti svoje učenice, već ih i itekako kvalitetno naučiti kako plesati.