Foto: Ivan JAMIČIĆ
– Navodna svrha donošenja nove Odluke prvenstveno se odnosi na racionalizaciju javnog obalnog linijskog pomorskog prometa, ali po nama to je ukidanje veza s kopnom i nazad i vraćanje desetljećima natrag. Otočni sabor od svog osnutka 2001. godine bori se za četiri linije dnevno, a danas smo došli do toga da se borimo ne samo za povezanost otoka s kopnom nego i za opstanak otočana na otocima, rekao je Barić
Nakon što je, barem djelomično, riješeno pitanje opskrbe vodom zadarskih otoka, čini se kako nevoljama otočana nikad kraja. I dok premijer Zoran Milanović tvrdi kako je bolji život na otoku, nego u ostatku Hrvatske, s izuzetkom velikih gradova, uskoro bi do manjih otoka veza mogla biti tanja nego ikad. Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture u suradnji s nadležnom Agencijom za obalni linijski pomorski promet na temelju analiziranja stanja u javnom obalnom linijskom pomorskom prometu izradili su novu Odluku o određivanju državnih linija u javnom prijevozu u linijskom obalnom pomorskom prometu.
Vraćanje desetljećima natrag
Tim povodom i zbog čestih upita brojnih zabrinutih otočana koji su načuli glasine o ukidanju i brisanju nekih trajektnih, brodskih i brzobrodskih linija sazvana je konferencija za medije Otočnog sabora u prostorijama Mjesnog odbora Jazine II pod vodstvom predsjednika Otočnog sabora Denisa Barića, a na konferenciji su sudjelovali i tajnik Sabora Gordan Marinović te član Vijeća Otočnog sabora i poznati paški poduzetnik Ivan Gligora.
– Navodna svrha donošenja nove Odluke prvenstveno se odnosi na racionalizaciju javnog obalnog linijskog pomorskog prometa, ali po nama to je ukidanje veza s kopnom i nazad i vraćanje desetljećima natrag. Otočni sabor od svog osnutka 2001. godine bori se za četiri linije dnevno, a danas smo došli do toga da se borimo ne samo za povezanost otoka s kopnom nego i za opstanak otočana na otocima, rekao je Barić.
Podsjetio je i na Zakon o otocima iz 1999. godine u kojem stoji kako će svaki naseljeni otok koji nije s kopnom povezan mostom imati najmanje tri povratne veze s kopnom ili većim naseljem, odnosno administrativnim središtem na drugom otoku, dnevno, od kojih su barem dvije brzobrodske. Izmjenom istog Zakona 2002. godine navedeni stavak 2 u čl. 9 navodi kako će se pomorski sustav organizirati i unaprjeđivati izgradnjom novih i dogradnjom postojećih otočkih luka i pristana za prihvat plovila u trajektnom, brodskom i brzobrodskom prijevozu, uvođenjem novih trajektnih, brodskih i brzobrodskih linija koje otoke povezuju s kopnom i međusobno, većom učestalošću plovidbi na pojedinim linijama i uvođenjem noćnih plovidbi.
Apel Ministarstvu: Otočani mogu pomoći
– Hrvatski sabor nije donio izmjenu Zakona o otocima, u kojoj bi se govorilo o reduciranju linija. Naime, u proračunu za 2012. godinu za potpore u obavljanju obalnog linijskog pomorskog prometa predviđeno je 390,000,000,00 kuna, a prema izračunu Agencije za obalni linijski pomorski promet nedostaje 42,478,703,88 kuna za normalno provođenje plovidbenog reda u ovoj tekućoj godini. Moramo naglasiti da je Red plovidbe koji je na snazi po obujmu i učestalosti broja putovanja na razini prošle 2011. godine, a sredstva u proračunu uvećana su za 8,000,000,00 kuna, istaknuto je tijekom konferencije.
Temeljem obrazloženja prijedloga izmjene Odluke o određivanju državnih linija u linijskom obalnom pomorskom prometu ukida se ili briše pet linija. Na ostale trajektne, brodske i brzobrodske linije odnosi se ukidanje broja isplovljavanja u predsezoni, posezoni i visokoj sezoni. U prosjeku se ukida, navedeno je, od jednog do sedam isplovljenja u tjednu. Ovim izmjenama bit će pogođeno i područje zadarskih otoka gdje se također ukidaju neke trajektne linije, a na brodskim i brzobrodskim linijama dolazi do smanjenja u predsezoni i posezoni za jedno tjedno putovanje. Još uvijek je nepoznata sudbina linije br. 405 Zadar – Iž – Rava s obzirom da je koncesionaru istekla koncesija, a u prijedlogu nije konkretno navedeno koliko će biti tjednih isplovljavanja nakon raspisivanja novog natječaja.
Iz Otočnog sabora uputili su apel Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture i Agenciji za obalni linijski pomorski promet da se drže postojećeg Zakona o otocima i saslušaju prijedloge samih otočana koje daju na sastancima u Županijskim gospodarskim komorama.
– Otočani su svjesni financijske situacije u državi i sami mogu pomoći državi ako ih se uzme za ozbiljnog partnera u dijalogu na istu temu, zaključio je Barić.
Na ovu temu bit će održana i tribina u Zadru kojoj će prisustvovati i predstavnici Agencije za obalni linijski pomorski promet, a pozivaju se ljudi da dođu s konkretnim prijedlozima kako riješiti ovo pitanje. Barić je iskoristio priliku te je tijekom konferencije naglasio i kako će Otočni sabor i dalje nastojati riješiti pitanje prijevoza goriva na otoke i to na način da se gorivo prevozi u trajektima uz prisustvo odgovorne osobe, odnosno vatrogasca. Radi se o gorućem problemu za otočane, s obzirom na približavanje sezone poljoprivrednih radova, naglašeno je.
Državne linije koje se ukidaju ili brišu
– trajektna linija br. 101 dužobalna Rijeka – Split – Stari Grad – Dubrovnik
– brodska linija br. 405a Zadar – Sali – Zaglav
– brisanje brodske linije br. 501 Brodarica – Krapanj
– brisanje brodske linije br. 506 Prvić Luka – Prvić Šepurine – Vodice
– brisanje brodske linije br. 612 Komiža – Biševo
Ukidanje lokalnih trajektnih linija
– br. 401 Zadar – Ist – Olib – Silba – Premuda – Mali Lošinj u predsezoni i posezoni ukida se jedno putovanje tjedno
– br. 431 Zadar – Preko u izvansezoni ukida se 25, a u predsezoni i posezoni ukida se 14 putovanja tjedno
– br. 433 Zadar – Rivanj – Sestrunj – Zverinac – Molat – Ist u predsezoni i posezoni za 2 putovanja tjedno
– br. 435 Zadar – Bršanj – Rava u predsezoni i posezoni 7 putovanja
– na brodskim i brzobrodskim linijama dolazi do smanjenja u predsezoni i posezoni za jedno putovanje tjedno
najnovije
najčitanije
Zadar
Dubravka Oraić Tolić
U zadarskom ogranku Matice hrvatske predavanje„Zašto je Matoš aktualan i danas?”
Nogomet
KAPETAN VATRENIH
Još se ne zna gdje će i kako Modrić nastaviti karijeru iduće sezone
Nogomet
Mlađe generacije
Pioniri Abecede pobijedili Hajduk, niz mlađih pionira Zadra
Hrvatska
Nova istraživanja
Cjepivo protiv covida smanjuje rizik od zatajenja srca i ugrušaka
Crna Kronika
dojava policiji
Građanin na zadarskom području pronašao veću količinu eksplozivnih sredstava!
Crna Kronika
više ozlijeđenih
Dovršen očevid prometne nesreće kod Zelenog hrasta
Zadar
ZLATNI PIR
Ljubav na prvi pogled Marije i Ivice Masnića traje već pola stoljeća
Županija
HEP JAVLJA
Brojne ulice u Zadru i okolici u utorak ostaju bez struje, evo popisa
Zadar
(NE)ZAINTERESIRANI ZA POLITIKU
Razgovarali smo sa zadarskim maturantima koji dobivaju pravo glasa, evo što kažu o izborima
Crna Kronika
51-godišnjak