Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

15 C°

Limuzina u velikom pakiranju

Autor: Edi Prodan

23.12.2008. 23:00
Limuzina u velikom pakiranju


Nije lako zadovoljiti obavezu funkcionalnosti koju imaju karavani sa skladnim linijama kao što je to uspjelo konstruktorima C5 Tourer
Nepodijeljene simpatije koje su dočekale limuzinsku verziju nove generacije Citroëna C5 slijede i njegovu karavansku, Tourer opciju. Kako i ne bi! Vizualni sklad je nenarušen, karavanski produžetak je dodan iznimno skladno, točnije vidi se kako je ovaj automobil stvaran neovisno, a ne kao još jedan u gami tek s “nakalemljenim” karavanskim produžetkom. Unutrašnjost je nastavak priče iz limuzine. Vrlo moderna instrument ploča idealnu nadopunu ima u središnjoj konzoli, a s obzirom na to da je bila riječ o najvišem paketu opreme, ni estetskih dodataka nije nedostajalo. Ipak, možda se u ovom slučaju ipak trebalo značajnije uvažiti dugoprugašku narav automobila te dodati još poneki držač čaša, primjerice onaj koji “izlazi” iz dna armature. Sjedala su naravno vrlo udobna s iznijansiranim mogućnostima prilagodbe tijelu. Auto je u kabini voluminozan tako da prostora ne manjka, a i prtljažnik je velik, dostatan za raznolike namjene.
Motor koji je pokretao ovaj raskošni Citroënov karavan spada u red znanih agregata. No ma koliko nam bio poznat, uvijek iznova oduševljavaju. Dizelski agregat, opremljen FAP pročistačem čestica, razvija 170 KS koji od ovog automobila, jer karavane ipak doživljavamo tromijim automobilima, mogu napraviti jurilicu željnu nadmetanja čak i s naglašenim sportašima. Ubrzanje je snažno, veliki okretni moment se isporučuje na iznimno niskim okretajima (već se u šali spominje kako HDi motori maksimalni okretni moment pružaju na – minimumu!) tako da se s lakoćom postiže zavidna dinamika. Svakako, tu se nadovezuje i sasvim precizni 6-stupanjski mjenjač pa je vožnja u svakom trenutku korak do izazova. Upravljivost je također dobra, no ipak treba znati da je ogibljenje izvedeno pomoću hidropneumatskog ovjesa pa vas brza, krivudava vožnja može i malo zaljuljati. No, unatoč tom osjećaju sigurnost ostaje neupitna.
Potrošnja C5 Tourera, ma koliko bio pozamašnih dimenzija, nije prevelika. Ili, točnije rečeno, upravo je onakva kakvom je vi sami činite. Maltretiranje gradskom vožnjom automobila koji za to i nije napravljen, moraju je natjerati iznad 10 litara, ali lagano klizenje prometnicom, brzinom koja dodiruje 100 km/h, mogu pokazati potrošnju koja jedva prelazi 5 litara na 100 kilometara. Stoga, najtočnije bi bilo napisati kako će se i vama, baš kao i nama na testu, prosječna potzrošnja iskazati kao umjerenih 7,5 ili najviše 8 litara.
Iako u osnovi ovaj raskošni Citroen donosi obilje opreme, cijena mu je još uvijek prihvatljivih 253.900 kuna. Čak i kad pribrojimo metalik boju (3.100 kuna) i 18-colne naplatke od lagane legure sa sustavom za kontrolu tlaka (3.500 kuna) može se ostati pri sličnoj tvrdnji. No, cijena testnog modela se na kraju popela na visokih 280.800 kuna jer je u sav taj luksuz bio uklopljen još i “paket glazba” odnosno vrhunski audio sustav poznat i iz C-Crossera s uključenom navigacijom kojem je cijena možda s obzirom na kvalitetu i ne previsokih 20.300 kuna, ali je ipak nelogično da se cijena automobila povisi za 8 posto zbog – audiosustava.
Vrhunski odabir za sve koji na putovanjima provode dobar dio života. Ovako složena karavanska izvedba C5 pruža doslovno ugodu drugog doma pa će zadovoljstvo korisnika biti veliko i obostrano.


 TEHNIČKE KARAKTERISTIKE


Zapremina: 2179 ccm Snaga: 170 KS pri 4000 o/m Okretni moment: 370 Nm pri 1500 o/m Dimenzije (d/š/v): 4829/1860/1479 mm Međuosovinski razmak: 2815 mm Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 9,4 s Maksimalna brzina: 216 km/h Potrošnja (o/g/p): 5,3/8,9/6,6 l Emisija CO2: 175 g/km Prtljažnik: 505 l Težina: 1840 kg Gume: 225/55 R18
+ Izgled, funkcionalnost, oprema
– Cijena dodatne opreme