Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

Najvažnije suvremene likovne tehnike i mediji

Autor: Ante Rogić

24.02.2010. 23:00
Najvažnije suvremene likovne tehnike i mediji

Foto: Zvonko KUCELIN



U organizaciji Odjela za izobrazbu učitelja i odgojitelja Sveučilišta u Zadru prošlog tjedna otvorena je izložba studentskih radova pod nazivom “Likovna radionica 2009. – 2010”. Izložba je postavljena u galeriji Novog kampusa Sveučilišta u Zadru, a može se pogledati do 5. ožujka 2010. godine.
Katalog izložbe potpisuju Josip Zanki, akademski slikar, doc. i Marija Bunarđija.
– Pred nama se nalaze radovi studenata polaznika kolegija “Likovna radionica” nastalih u ljetnom i zimskom semestru 2009. – 2010. godine na Odjelu za izobrazbu učitelja i odgojitelja. Ciljevi kolegija su razvijanje kreativnosti i imaginacije u likovnosti i estetici čime bi se poboljšalo i unaprijedilo kulturno tkivo u našemu društvu. Program rada Likovne radionice obuhvaća najvažnije suvremene likovne tehnike i medije. Praktičnim radom studenti stvaraju umjetnička djela u tehnikama za koje pokazuju najveći interes ili talent. Namjera nam je pokazati raspon likovne umjetnosti od klasičnih tehnika crtanja, slikanja i grafike do novih medija instalacije, performancea i ambijenta. Neki od izloženih radova direktni su citati preuzeti iz moderne umjetnosti i kulture, dok drugi predstavljaju potragu za individualnim likovnim jezikom. Suvremena je umjetnost ladica prepuna značenja i slojeva. Da bi se ta slojevitost razumjela potrebno je poznavati kako ono drevno i arhetipsko, tako i ono eksperimentalno, istraživalačko. Tek tada postajemo dio onoga što čini našu hrvatsku baštinu i kulturno nasljeđe, piše Josip Zanki
Marija Bunarđija piše: “Dvadeseto stoljeće komplicirano je i složeno razdoblje kako u povijesti čovječanstva tako i u povijesti umjetnosti. Težak i traumatičan period obilježen ratovima, revolucijama i prosvjedima rezultira izdavanjem brojnih manifesta te stvaranjem naizgled nesinkronizirane kolektivne svijesti iz koje se rađaju gotovo nebrojeni novi pravci i pokreti. Ekspresionizam, primjerice, u kojem umjetnici priželjkuju oslobađanje od tradicionalnih okvira i prevladavanje potpune slikarske slobode i neovisnosti svojom idejom kao da će obilježiti moderna stremljenja. Ta stremljenja su diskontinuirana i raznovrsna, ali i eksperimentalna te oblikuju posve nov način poimanja likovnih umjetnosti koje će obilježiti cijelo stoljeće. Rađa se nov umjetnički jezik, ali u prvom redu potiče se velika stvaralačka sloboda bez shema i ograničenja. Upravo tom psihološki, kulturno i umjetnički bogatom etapom poslužili smo se kao neiscrpnim izvorom nadahnuća u stvaranju ove izložbe. Svojevrsna ‘reciklaža’ bezbrojnih djela suvremenih umjetnika koji su obilježili dvadeseti vijek pokazala se kao pun pogodak tijekom izvođenja nastave Likovne radionice. Pokazalo se da individue različitih odsjeka imaju talenta i želje za ostvarivanjem kvalitetnih djela. Uz pomoć i poticaj profesora Zankija, ideje moderne umjetnosti koristili smo reinterpretirajući ih na lako razumljiv način. Kroz našu skromnu galeriju mogu se osjetiti prizvuci kubizma, ekspresionizma, nadrealizma, pop-arta i drugih i to zasigurno nije slučajno. Baš kao i najveći umjetnici dvadesetog stoljeća i umjetnici ovog naraštaja žele sveopću promjenu. Kriza identiteta današnje mladeži koja proizlazi iz raznovrsnih destruktivnih utjecaja suvremenog života ne pridonosi individualnom rastu mladih ljudi koje i dan danas pokušavaju strpati u iste kalupe i okvire. Oni se brane na svoje načine, najbolje kako znaju. Naša izložba, u nadi da će doprijeti do širih masa, nastaje iz mladenačke kulture i mladenačkih zanosa i pokušava privući pažnju na iskustvo besmislenog suvremenog života (kao 50-ih u pop-art-u). Mladi žele promjenu, žele slobodu. Kao što su nekoć, na samom početku dvadesetog stoljeća, priželjkivali ekspresionisti puštajući svoj “Krik” tako i mi danas putem ove izložbe (gotovo zaboravljenog medija) puštamo svoj “Krik” da dopre do vas.”


Sudionici:


Ana Aužina, Razredna nastava, 2. godina; Marija Benić, Ruski jezik i književnost i pedagogija, 2. godina; Ana Blaić, Razredna nastava, 2. godina; Davorka Bučić, Razredna nastava, 2. godina; Marija Bunarđija, Povijest umjetnosti, 2. godina; Veronika Matković, Predškolski odgoj, 1. godina; Martina Melvan, Odjel za turizam i komunikacijske znanosti; Lucija Mustać, Hrvatski jezik i književnost, 2. godina; Iva Piližota, Etnologija i kulturna antropologija i ruski jezik i književnost; Maja Silović, Razredna nastava 3. godina; Jurica Sjauš, Razredna nastava, 1. godina; Petra Šarić, Ruski jezik i književnost i pedagogija, 2. godina; Andrea Ševelj, Razredna nastava, 2. godina; Anamarija Torbarina, Razredna nastava, 2. godina; Dijana Udovičić, Njemački jezik i književnost i pedagogija, 2. godina; Martina Sršen, Engleski jezik i književnost i pedagogija, 3. godina; Slađana Rašković, Razredna nastava, 2. godina; Ivana Ribičić, Talijanski jezik i književnost i latinski jezik i književnost; Nela Rogić, Razredna nastava, 2. godina;