Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

17 C°

Raskoš ne bježi od ekologije

24.07.2011. 22:00
Raskoš ne bježi od ekologije


Prosječna potrošnja raskošne limuzine ukupne snage 379 “konja” je svega 7 litara
Zbog sve strožih zakonskih okvira, ekstremnih cijena goriva, ali i odgovornosti prema budućim generacijama koje za opstanak ili uopće nastanak trebaju ekološki očuvan planet, i najsnažniji, najluksuzniji, najraskošniji posežu za hibridnim pogonom. Izuzetak stoga nije mogla biti ni Panamera, elegantni, ultimativni luksuzni primjerak proizašao iz Porscheovih razvojnih laboratorija.
Da ne duljimo – Porsche je motoru od 333 KS dodao elektromotor snage 47 “konja” te tako ukupno dogurao do 379 KS. Ništa spektakularno, zaključit će mnogi jer kod takvih automobila ni 500 pa i više “konja” nisu iznenađenje.
Ono što ipak možemo tretirati iznimnim postignućem su podaci što se odnose na dinamiku automobila te, dakako, na njegovu potrošnju. A tu se može pročitati kako se do brzine od 100 km/h stiže za samo 6 sekundi. Ubrzanje je to kojeg se ne bi postidjeli ni rasni sportski automobili, o hibridima da i ne govorimo. Jednako je impresivno spoznati kako je maksimalna brzina 270 km/h, a onda ćemo se posvetiti – potrošnji. Dakle, u gradu 8,3 litre. Nije senzacionalno malo, ali ne treba ispustiti iz vida da je ovakva Panamera teža od dvije tone, točnije da ima 2055 kilograma. Na otvorenoj cesti prosjek se spušta na samo 6,4 litre, odnosno 7 je litara očekivana potrošnja u mješovitom režimu vožnje.
Emisija CO2, a to je ujedno i najvažniji podatak zbog kojeg se i odlazilo u hibridne vode, je 167 g/km. Da, reći će mnogi, nije to baš nešto. Danas oni koji uistinu drže do ekologije ovaj podatak spuštaju ispod 100 g/km. A mi opet ponavljamo kako je riječ o iznimno teškom i snažnom automobilu. Uostalom, benzinski stroj ima zapreminu od 3 litre a okretni mu je moment 440 Nm pri 5250 okretaja motora.
Osim hibridne tehnologije, dakle u osnovi spoja benzinskog i elektromotora koji se “hrani” viškovima energije koje generator pretvara u električnu te ju deponira u posebnu bateriju kapaciteta 1,7 kWh, odličnim ekološkim podacima značajno pomaže koeficijent otpora zraka od samo cx 0,29 kao i vrhunski, jadan od najboljih na tržištu uopće, 8-stupanjski automatski mjenjač.
Eto, to bi u osnovi bila priča o Panameri Hybrid. O jednom od najraskošnijih, ali zato ne i najrastrošnijih automobila današnjice. Znamo da je u osnovi svega strah od sve strožih ekoloških normi, ali opet – moramo ostati zadivljeni kad ugledamo sportsku grdosiju čija je potrošnja jednaka nešto starijim, pa čak i ne nužno starijima jer i današnjih proizvoda B segmenta ima u izobilju a da troše u prosjeku i više od 7 litara, kolika je potreba Panamere Hybrid.


 CIJENA


Koja će joj biti cijena? Ovisno od države do države. Tamo gdje posebno cijene hibridne automobile pa ih oslobađaju dijela nameta, startna će cijena biti oko 650 tisuća kuna. S obzirom da Hrvatska uopće ne drži do takvih automobila, ne bi bilo iznenađenje čak ni da pređe 800 tisuća kuna.