Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

5 C°

Benzin je za prave automobile

Autor: Edi Prodan

24.08.2008. 22:00
Benzin je za prave automobile


Taman kad smo navikli da se goleme većina SUV-ova isporučuje s dizelskim agregatima, došlo je do divljanja cijena goriva. Pa je CR-V s benzinskim motorom, automatskim mjenjačem i razumnom cijenom iznenada opet postao mogućim pametnim izborom
Djeluje nevjerojatno ali je potpuno istinito. Kad vam u Hondi kažu cijenu, rekli su vam potpuni i konačni iznos. Bez ma kakvih doplata, bez stavki koje uobičajno, kod goleme većine proizvođača, stoje u koloni “dopunska oprema”. I kad pomislite da za metaliziranu boju ipak treba dodati nekoliko tisuća kuna, opet isti odgovor – uračunato u cijenu.
Postalo je skoro samorazumljivo da SUV automobili idu s dizelskim motorom. A onda su cijene dizela podivljale i pretekle bezolovni benzin pa nam se “američko” izdanje CR-V-a s dvolitrenim benzincem i automatskim mjenjačem ipak učinilo mogućim, poželjnim izborom i za hrvatske ceste.
Efektna crvena boja, kožne presvlake, automatski mjenjač. Snaga ne prevelika ali novoizbrušeni benzinac nosi Hondin potpis pa je podatak o 150 KS itekako uvjerljiv. Istina, pa i zbog automatike, ubrzanje nije neko “ludilo” ali uzme li se u obzir da se tako u pravilu i ne vozi, motor solidno obavlja svoj posao. Maksimalna brzina je također skromnija ali putujete li kroz život u jednom ležernijem ritmu, oba navedena dinamička elementa i nećete doživjeti kao ma što usporeno. Ipak, što god mislili o cijenama goriva, potrošnja ovako složenog benzinca je poprilična. U prosjeku više od 10,5 litara što baš i nije malo. Kako k tome Honda ne dopušta ugradnju plinskih instalacija u svoja vozila (odnosno kako se pola u šali, pola u zbilji kod njih voli istaknuti “plin je za kuhanje, benzin za prave automobile”) morat ćete računati na nešto više izdatke poželite li se voziti s jednim ovakvim SUV-om.
Kako smo dakle ustanovili da je dinamika zadovoljavajuća, red je da se posvetimo i karakteristikama vožnje. S obzirom da je kod CR-V-a došlo do stanovitog zaokreta te da je stremljenje prethodne generacije prema klasičnijim terencima u ovom izdanju postalo tipični crossover, može se poprilično uživati u vožnji. Prolasci kroz zavoje velikom brzinom toliko će vas ponijeti da ćete slijedeću “krivinu” htjeti savladti još brže. Ugođaj u automobilu je pritom sasvim miran, nema naginjanja ni neuobičajenih izvijanja kakva se znaju uočiti kod nekih automobila kad ih se dovede u zahtjevnije brzinske ispite.
Rekli smo već da u Hondi nema iznenađenje kad je u pitanju cijena. A ova koja je istaknuta za benzinski CR-V s automatskim mjenjačem je viša no što je uobičajeno ali nije previsoka. Odnosno jedna je od najboljih kada usporedimo cijene za vozila unutar klase kompaktnih SUV-ova s ovako visokom razinom opreme. Koju vam nećemo nabrajati jer pobrojati bismo morali sve što se danas u serijske automobile uopće stavlja.
Ne smeta li vašem novčaniku nešto viša potrošnja te ne nervira li vas što crpku morate posjećivati svakih 500-tinjak kilometara, i, svakako, želite li uopće pouzdani i dopadljivi SUV, dvojbe su izlišne. Uostalom, kao što mudroslovlje kaže: “dizel je za traktore, plin za kuhanje, benzin za prave automobile”. A Honda CR-V je u svakom slučaju automobil. I to dobar.


Tehničke karakteristike
Zapremina: 1979 ccm Snaga: 150 KS pri 6200 o/m Okretni moment: 192 Nm pri 4200 o/m Dimenzije (d/š/v): 4530/1820/1675 mm Međuosovinski razmak: 2630 mm Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 12,2 s Maksimalna brzina: 177 km/h Potrošnja (o/g/p): 6,7/10,9/8,2 l Emisija CO2: 152 g/km Prtljažnik: 524 l Težina: 1604 kg Gume: 225/60 R18