Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

18 C°

Biograd postaje nautički brand

Autor: Siniša Klarica

24.10.2012. 22:00
Biograd postaje nautički brand

Foto: Vedran SITNICA



Gospodarska situacija jest teška, podsjeća na “ljubav” između hrasta i bršljana, stoga mi s ovog sajma poručujemo – nemojte gospodarstvo voljeti nego ga pustite živjeti, poručio je Goran Ražnjević


Zadarski župan Stipe Zrilić otvorio je u Marini Kornati u Biogradu 14. Biograd Boat Show. Okupljene u velikom šatoru najprije je pozdravio domaćin predsjednik uprave Ilirije d.d. Goran Ražnjević, rekavši kako je BBS najveća izložba plovila u Hrvatskoj i njenom okruženju te 14. najveća nautička smotra u središnjoj Europi.
– Biograd Boat Show postaje sve atraktivniji i sve bolji sajam, a ove godine izlažemo 260 plovila. On se održava u trećoj po veličini marini u Hrvatskoj, gdje je trenutačno 1.500 plovila. Ovakvu uspješnu izložbu ne bismo mogli organizirati bez tisuću Ilirijinih djelatnika koliko ih imamo u sezoni. Gospodarska situacija jest teška, podsjeća na “ljubav” između hrasta i bršljana, stoga mi s ovog sajma poručujemo – nemojte gospodarstvo voljeti nego ga pustite živjeti, rekao je u nadahnutom govoru Ražnjević.
Nazočnima se obratio i savjetnik ministar turizma Ivo Bašić koji je rekao da u ukupnom turističkom prometu, 10 posto zauzima nautički turizam.
– U posljednjih deset godina, Biograd se promaknuo u hrvatski turistički brend. Ministarstvo turizma priprema tri pravca djelovanja usmjerena prema poboljšanju poslovanja. Prije svega tu je zakonska regulativa kroz promjene zakona koje obuhvaćaju ugostiteljsku djelatnost i pružanje usluga te turističke zajednice. U suradnji s HAMAG-om i HBOR-om pripremamo povoljnije uvjete kreditiranja, a učinkoviti komunikaciju s tržištem bazirat ćemo više na onlineu nego na tiskanim brošurama, rekao je Ivo Bašić.
Pomoćnik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Perica Šolić dodao je da nautički turizam raste bez obzira na aktualnu recesiju. Stoga će država poticati izgradnju dodatnih vezova u marinama, vodeći računa o očuvanju okoliša.
Župan Stipe Zrilić rekao je da Zadarska županija i njezinih 4.300 vezova u 10 marina i 42 sidrišta za 700 plovila, ove godine bilježi 100.000 nautičkih dolazaka, koji ostvaruju 620.000 noćenja. Po tome je Zadarska županija druga u državi, ali joj je namjera postati prvom nautičkom destinacijom na ovom dijelu Jadrana.


 DESET PUTA VEĆI NEGO NA POČETKU




Ilirija je u posljednjih 10 godina udesetorostručila svoje poslovanje, dok je u kampiranju poslovanje povećano čak 20 puta. Prošle godine je bila 14. turistička tvrtka u Hrvatskoj, a i Biograd Boat Show je deseterostruko nego na početku. Stoga, kaže Ražnjević, Ilirija s pravom može reći da je dio Biograda gdje je 1976. ishođena prva građevinska dozvola za nautičku luku u Hrvatskoj iz koje je kasnije zaplovila prva čarter flota Elanovih brodova.


 UKIDANJE TROŠARINA DAT ĆE KRILA IZLAGAČIMA


O specifičnosti ovogodišnjeg BBS-a govorio je direktor izložbe Milan Šangulin.
– Narasli smo jer se događamo u marini koja je okružena hotelima i ugostiteljstvom. Živnulo je i tržište polovnih plovila, a očekujemo da će ukidanje trošarina dati krila izlagačima. Ove godine priredili smo promidžbeni materijal na 13 jezika, a u e-mail kampanji poslali smo materijale na 25.000 adresa. Uhvatili smo, također digitalni val, pa ćemo tako emitirati Boat Show TV i 20 radioemisija kroz Jadransku mrežu, istaknuo je Šangulin.
Sajam ima bogati zabavni program s vrhuncem u subotu, kad se održava velika modna revija. Paralelno s događanjima u Marini Kornati, održava se i najveći kongresni program.