Od odlične ideje do diskriminacije - zadarski ravnatelji o povećavanju plaća za povlačenje novca iz EU

Slika korisnika valentinam
PODIJELJENI
Pitanje honoriranja nije i jedino otvoreno pitanje. Što će primjerice biti s nastavom? Hoće li profesori koji rade na EU projektima biti oslobođeni dijela nastavnog programa, hoće li imati manju nastavnu satnicu? S druge strane, rad na nekom projektu ne podrazumjeva da će projekt povući sredstva, upozorava Pedišić
Strukovna škola Vice Vlatkovića "okretna je" kada su u pitanju projekti za EU fondove

Najava ministrice znanosti i obrazovanja Blaženke Divjak, kako njezino ministarstvo planira povećati plaće za 30 posto profesorima i ostalim školskim radnicima koji povuku sredstva fondova EU za opremanje škola, edukaciju nastavnika i bolje uvjete za učenike, naišla je na oprečne stavove nekolicine ravnatelja/ica zadarskih srednjih škola.

"Izlet" u projekte

Ravnatelj Strukovne škole Vice Vlatkovića Tihomir Tomčić smatra kakoje inicijativa odlična.

- Naša je škola do sada sudjelovala u nizu takvih projekata, no umjesto nastavnog kadra, financijske benefite su imali samo raznorazni savjetnici. Rezultat toga je taj da nastavnici gube elan, nemaju volje raditi na takvim projektima. Inicijativa ministrice Divjak stoga je odlična, vjerujem da će povećanje plaće, zapravo honoriranje truda, a za realizirati jedan EU projekt itekako se treba potruditi, svakako potaknuti nastavnike, zapravo sve uključene u realizaciju, da se motiviraju, mišljenja je Tomčić.

Ravnatelj Medicinske škole Ante Kuzmanića Davor Vidaković smatra kako ideja resorne ministrice nije prihvatljiva jer će raditi diskriminaciju među profesorima.

- Na taj će način projekti koji imaju potencijala za ishodovanje EU sredstava postati važniji od ostalih što će rezultirati diskriminacijom među ljudima koji rade na njima. Ja sam svakako da se oni nagrade/honoriraju, no ne na ovaj način. Država treba sustavno poraditi na statusu prosvjetnih djelatnika pa neće biti potrebno raditi ovakve "izlete". Primjerice, što će biti s humanitarnim projektima? Projektima koji ne "izvlače" novac iz EU fondova? Tko će na njima raditi ako s druge strane imamo neki projekt koji donosi povećanje plaće? Dobit ćemo jednu diskriminaciju među nastavnim kadrom, uključeni u EU projekte će biti honorirani, a ovi drugi ne. Moj je stav stoga da ovoj problematici treba pristupiti na drugačiji način od ovoga koji predlaže ministrica, zaključak je Vidakovića.

Blanka Pedišić, ravnateljica Gimnazije Franje Petrića, drži da zakonska regulativa koja bi definirala sve pojedinosti vezane za realizaciju školskih projekata ima niz otvorenih pitanja, ne samo pitanje honoriranja uključenog kadra.

- Pitanje honoriranja nije i jedino otvoreno pitanje. Što će primjerice biti s nastavom? Hoće li profesori koji rade na EU projektima biti oslobođeni dijela nastavnog programa, hoće li imati manju nastavnu satnicu? Tko će ih zamjeniti? S druge strane, rad na nekom projektu ne podrazumjeva da će projekt biti i prihvaćen, da će povući sredstva. Dakle, s jedne strane "patit" će nastava, profesori će raditi na projektima ne znajući hoće li po finaliziranju rada za svoj trud biti i novčano nagrađeni, naglašava Pedišić i predlaže zakonsku regulativu koja bi uzela u obzir sve aspekte te problematike.

Prekompleksan posao za škole

- Naravno da sam za to da se rad honorira, no treba situaciju promotriti iz svih uglova i svakako nagraditi i trud, bez obzira na rezultat projkta, zaključuje Pedišić.

Jedna od škola-pionira, kada su u pitanju EU projekti, je Pomorska škola. Ravnatelj Svetko Perković ističe da je prošao sve faze po tom pitanju pa je itekako dobro upoznat s problematikom.

- Mi smo u Pomorskoj još prije sedam, osam godina oformili projektni tim kako bi ljude osposobili za ishodovanje sredstava iz EU. Čak smo angažirali i konzultanta da nam pomogne i platili ga od školskih sredstava. Ishodovati novac na taj način je jako težak posao, administracija je izuzetno komplicirana i nakon što smo se uvjerili u to, odustali smo. Primarna uloga škole je odgoj i obrazovanje, a ne povlačenje sredstava iz EU fondova jer gdje ćemo doći ako nam kvalitetan kadar umjesto da se bavi svojim primarnim poslom krene u smjeru rada na takvim projektima. Izgubit ćemo profesore jer negdje moraš izgubiti da bi na drugu stranu dobio. Isto tako nemojmo zaboraviti na činjenicu da na svakih sedam, osam projekata prođe samo jedan. Imamo mi stručne ljude koji su educirani za taj posao, konkretno u Zadru imamo Javnu ustanovu - Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA i ljude plaćene da to rade. Prekompleksan je to posao da bi ga radile škole. Pa mi smo u našoj školi na jednom projektu izgubili preko 40 tisuća kuna zbog toga, izdvaja Perković i dodaje da bi resorno ministarstvo, kada je već inicijativa pokrenuta, trebalo oformiti tim ljudi koji bi to radili.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno