Utorak, 23. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

17 C°

Intrigantan ‘ples sjena’

Autor:

24.11.2009. 23:00
Intrigantan ‘ples sjena’

Foto: Sebastian GOVORČIN



“Ples sjena” naziv je izložbe Oksane Veber otvorene u ponedjeljak navečer u Muzeju antičkog stakla, u sklopu obilježavanja ‘Dana Grada Zadra’. Uz autoricu u otvorenju izložbe sudjelovali su Ivo Fadić, ravnatelj MAS-a, Radovan Dunatov, pročelnik Upravnog odjela za kulturu i šport, i Koraljka Alavanja, likovni kritičar.
Okupljene je pozdravio ravnatelj MAS-a, istaknuvši zadovoljstvo što Muzej slikovnom izložbom ove autorice može uveličati proslavu Dna Grada Zadra i blagdan Sv. Krševana.
U svom osvrtu, prikazanom u katalogu koji prati izložbu, Koraljka Alvanja ističe kako Oksana Veber harmoniju pronalazi u ljepoti krajolika, mrtve prirode, portreta žene, koje se pretočene u harmoniju boja i oblika nastavljaju kao inspiracija za nastanaka umjetničkog djela. Vodeći se tom težnjom za skladom i istražujući teme kao što su mir, harmonija i praznina, nastavlja Alavanja, umjetnica je istraživala Taoizam i istočnjačku filozofiju te je svoje nagnuće i otkrivenje prenijela na slikarsko platno.
“Od prvih radova do danas umjetnica je kroz istu filozofsku postavku i motive razvijala svoj rad mijenjajući ga stilski i istražujući slikarski medij kombinirajući utjecaje različitih umjetničkih epoha te ih prilagođavajući vlastitom duhu i inspiraciji koju pronalazi u sebi. U većini slika kao glavni motiv pojavljuje se ženski portret. Prikazan je najčešće kao senzualan lik, punih usana, bademstih očiju, blago nagnute glave, koji nas uvodi u svijet jedne snovitosti i bajkovitosti. Takvu tajanstvenost daje joj s jedne strane poetika kojoj se mogu pronaći korijeni u Jugendstilu, odnosno Bečkoj secesiji, te onoj još daljoj koju taj stil vuče iz umjetnosti Japana, a druge strane u ruskoj bajkovitosti kakvu nalazimo primjerice kod Chagalla, te težnji za harmonijom u odabiru boja koje prikazivaju Kandinskog i Marca. Svoje likove slikarica smješta na pozadinu definiranu samo kolorističkim efektima, koji je za razliku od ranijih mnogo ekspresivnijih i snažnijih tonova, u njezinom najnovijem ciklusu slika utišan i naznačen pastelnim tonovima vrlo česte kombinacije plavo-sive i okera u gradacijama. Boje su nanesene širokim potezima i vrlo se nenametljivo kombiniraju i pretapaju jedna u drugu tvoreći apstrakciju koja bi u nekim djelima mogla opstojati kao dovršeno djelo u maniri apstraktnog ekspresionizma. Na takvu pozadinu slikarica vrlo uspješno dodaje figuraciju tankim, razigranim potezima crne boje, što meditativnoj mirnoći pozadine daje živost iotvara prostor za novu priču. Mnogo više nego u dosadašnjim radovima pojavljuju se dvostruki portreti ili čak veći broj likova na jenoj slici.”, stoji u katalogu koji potpisuje Koraljka Alavanja. Prilikom otvorenja istaknula je kako “dosadašnjim motivima krajolika i snovitih ženskih likova autorica dodaje i novu inspiraciju – motiv ptica, riba, glazbenih instrumenata te staklenih posudica, za koji je motivaciju pronaša upravo u Muzeju antičkog stakla, koje dovodi u suodnos glavnim motivom. Slika ih kao i glavni motiv istim, gotovo kaligrafskim potezima te naglašava bojom kojom ispunjava pojedine obrise lika. U dodavanju tih motiva, koje iako unose svoju poetičnost, možes e osjetiti jedan pomak ka većoj otvorenosti svijetu.” Alavanja je istaknula kako će sama djela reći više o sebi.
Radovan Dunatov istaknuo je kako “Oksana Veber donosi svoj talent u naš grad i daruje nam ga, te mi prihvaćamo taj talent”.
– Ove slike svijetle iznutra svjetlošću žene, a izvana odlučnošću muškarca, što daje cjelokupnog čovjeka, kazao je Dunatov i izložbu proglasio otvorenom.
Izložba se može pogledati do 24. prosinca.