Foto: A. SITNICA
Slabo, slabo ide prodaja. Patimo od zime i leda, a nigdje nikoga. Ako netko i želi nešto kupiti, žali se na skupoću. No, mi držimo samo kvalitetno voće, pa je i cijena u skladu s time, kaže jedna od prodavačica, ističući kako sve svoje obveze prema tržnici s obzirom na ovakav promet nikako ne bi mogla podmiriti
Na zadarskoj tržnici ponuda je uvijek raznolika, a unatoč hladnoći i poprilično slaboj posjećenosti tako je i ovih siječanjskih dana. Svakoga jutra prodavači na bancima izlažu svoju robu, ističu kako je provjereno kvalitetna, no kupaca, ponavljaju ima sve manje. Smanjena potrošnja u ovo vrijeme godine gotovo je uobičajena, ali kriza je kažu, nagnala mnoge na dodatnu štednju.
– Slabo, slabo ide prodaja. Patimo od zime i leda, a nigdje nikoga. Ako netko i želi nešto kupiti, žali se na skupoću. No, mi držimo samo kvalitetno voće, pa je i cijena u skladu s time, kaže jedna od prodavačica, ističući kako sve svoje obveze prema tržnici s obzirom na ovakav promet nikako ne bi mogla podmiriti. Uspjeva to tek zahvaljujući uštedi od uspješnijih ljetnih dana.
Sličan komentar mogli smo čuti i od gospođe Anke, koja nudi povrće iz domaće proizvodnje – blitvu, špinat, salatu i mrkvu. Zimski uvijeti, velika hladnoća i grijanje plastenika, pojašnjava nam, proizvode neminovno poskupljuju.
– Hladno je pa i mi u proizvodnji imamo pune veće troškove. No, izgleda da smo došli do toga da nam se posao jedva i isplati. Životni standard je i inače nizak, te se ljudi boje potrošiti ono što imaju, kaže prodavačica. A iako smatra da su cijene minimalne s obzirom na kvalitetu ponude, na jednaklo slabu prodaju požalio nam se i prodavač voća sa susjednog štanda.
Kada je pak, prodaja cvijeća u pitanju, situacija doznajemo, nije puno bolja. Pad prodaje osjetno se primjeti, dok su s druge strane troškovi veliki. No, ipak, bliži se proljeće, a s njime su i očekivanja puno optimističnija.
– Zimska prodaja i nije toliko uspješna. Kao i kod ostalih prodavača kupaca je malo. No, uskoro bi trebala uslijediti sadnja ljetnica – đirana, elera i salvija, pa očekujemo da će biti više interesa za kupnju, kaže gospođa Jadranka Kotlar, čiju trenutačnu ponudu čine većinom raznobojne ciklame.
Da se kriza u protekloj godini osjetila potvrdio nam je i Vlatko Marušić, direktor zadarske tržnice, no poslovanje je, kaže, na kraju ipak bilo pozitivno. Uz pružanje što bolje usluge, takvim smjerom planira se nastiviti i ovu godinu. Ipak, dodaje, uočljivo je da u posljednje vrijeme na tržnici nema dovoljno robe, odnosno kako je zainteresiranih prodavača sve manje.
– Iako je u svijetu trend kupovina namirnica na tržnici, gdje se prodaje svježa, zdrava i ekološka hrana, jedan od najvećih problema ne samo u Zadru, već i u cijeloj Hrvatskoj je puno manji interes prodavača da na taj način plasiraju proizvode. Voća, povrća, ali i ribe na tržnici je stoga manje, na što s jedne strane utječu i loši vremenski uvijeti, ali s druge i situacija u kojoj su zavladali veliki trgovački lanci, zaključuje Marušić.
najnovije
najčitanije
Nogomet
Pojačanje u uredu
Borussia Dortmund u klupskoj legendi pronašla novog glavnog direktora kluba
Zadar
PRIRODOSLOVNO-GRAFIČKA ŠKOLA
EKO DANI Drvo nade i biografija vode simboli ekoloških izazova
Scena
posebno iznenađenje
Jelena Rozga doživjela emotivan trenutak na pozornici
Zadar
ART DESIGN
Važno je da naši mladi upoznaju neke od najbitnijih dijelova zadarske umjetničke scene
Rukomet
bliži se kraj sezone
Dvije generacije Zadrana potvrdile titulu prvaka Dalmacije
Scena
VICE MARTINOVIĆ
TRAGEDIJA U ‘VEČERI ZA 5’: Natjecatelj umro nakon snimanja, obitelj je htjela da se emisija prikaže
Zadar
PREDIVNO
Prvi put u Zadru zaposleni mladi s Down sindromom: ‘ Imaju predivnu voditeljicu i ekipu…’
Zadar
odjel za ginekologiju
VRIJEDNO PRIZNANJE Zadarska bolnica domaćin prvog tečaja ginekološke endoskopske kirurgije
Nogomet
TRENER MLAĐIH KATEGORIJA
Zadarski trener Patrik Puljić o borbi s bolešću: ‘Najteža faza bila je suočavanje s dijagnozom…’
Zadar
'za zadar'