Utorak, 16. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

Promet odavno “prerastao” zadarsko pristanište

Autor: Anita Ćustić

25.04.2010. 22:00
Promet odavno “prerastao” zadarsko pristanište

Foto: Adam VIDAS



Trajektno pristanište je definitivno premaleno. Zato se i gradi luka u Gaženici koja bi trebalo potpuno izmijeniti izgled Zadra. Povećanjem broja gostiju i, općenito, povećanjem broja automobila u gradu, potreba za većim pristanište konstantno izlazi na vidjelo. No, zahvaljujući studentima-prometnicima ovu situaciju nekako ipak uspijevamo savladati, kazao je Ivica Burić
Približavanje ljetnih mjeseci, svakodnevno se gužve, bilo da je riječ o prometu, šetnicama ili javnom prijevozu, povećavaju. Moguće je to primjetiti već ovih dana, kada na toplo travanjsko sunce malo tko ostaje imun, a građanima su se na gradskim ulicama i “štekatima” pridružile i prve grupice turista.
No, kada je riječ o gužvi, ona pojedince, osobito one koji češće koriste usluge pomorskog prijevoza, vrlo brzo asocira i na zadarsko trajektno pristanište, koje je odavno postalo pretijesno za sve veći broj putnika i vozila. Vidljivo je to u vrijeme pristajanja i isplovljavanja trajekata, odnosno ukrcavanja i iskrcavanja putnika kada vozila koja čekaju red ili izlaze iz trajekata redovito zaustavljaju promet Liburnskom obalom.
Petkom gužve najveće
Da su nadležni svjesni ove situacije te da se trude Zadranima i njihovim sve brojnijim gostima osigurati trajektno pristanište koje odgovara stvarnim potrebama grada s najvećim razvojnim potencijalima u zemlji, dokazuje i projekt “Nova luka Zadar” u Gaženici.
Riječ je o projektu čiji se završetak s posebnim nestrpljenjem iščekuje upravo zbog izmještanja trajektne luke s Poluotoka, što bi se trebalo dogoditi tek krajem 2012. godine i to završetkom druge faze radova. Završetak treće i posljednje faze očekuje do kraja 2013. godine.
Putnici koji često, a ima i dosta onih koji svakodnevno putuju trajektnim linijama, navikli su na takvu situaciju. No, oni koji se tek u ljetnim mjesecima odluče za izlet na otok, redovito se neugodno iznenade. Putnik koji se ukrcavao u trajekt za Preko potvrdio nam je da su gužve na liniji Zadar-Preko upravo i najveće, osobito tijekom vikenda kada mnogi pohrle iz grada na otok na dvodnevni odmor.
– Ja živim u Preku, a radim u Zadru, tako da svakodnevno putujem trajektom i jako sam dobro upoznat sa situacijom, kako u trajektu tako i na pristaništima i to tijekom cijele godine. Čini mi se da je na liniji Preko-Zadar gužva najveća, osobito petkom u poslijepodnevnim satima. Najgore je za vozila jer je tada prometna gužva na pristaništu nesnosna. Malo tko od vozača, koji tada prolaze Liburnskom obalom će biti ljubazan i propustiti vozilo koje izlazi iz trajekta, tako da ponekad prođe i po 10 minuta dok s automobilom iziđem iz trajekta, kazao je naš sugovornik.
Studenti-prometnici
On ističe da izgradnju nove luke u Gaženici itekako željno iščekuje. Nova luka će za putnike u vozilima biti puno pristupačnija budući da se više neće morati “izvlačiti” iz prometne gužve na Poluotoku. Za pješake će možda biti malo teže. Posebno ako nije u planu organiziranje neke autobusne linije za prijevoz iz Gaženice do centra.
Iako su gužve na trajektnom pristaništu iz dana u dan sve izraženije, one prave, kako navodi Ivica Burić, ravnatelj Lučke uprave Zadar, tek se očekuju. Lučka uprava i ove sezone ima u planu angažman studenata, koji će regulirati promet na pristaništu te na taj način barem donekle ublažiti učestale prometne kolapse na tom dijelu Poluotoka.
– Trajektno pristanište je definitivno premaleno. Zato se i gradi luka u Gaženici koja bi trebalo potpuno izmijeniti izgled Zadra. Povećanjem broja gostiju i, općenito, povećanjem broja automobila u gradu, potreba za većim pristanište konstantno izlazi na vidjelo. No, zahvaljujući studentima-prometnicima ovu situaciju uglavnom uspijevamo svladati. S druge je strane logično da mi gužve i priželjkujemo. Naime, one za nas znače veći promet, kazao je Burić te naglasio da zadarskim trajektnim pristaništem godišnje prođe oko 365 tisuća vozila. Prosječno je to tisuću vozila dnevno, a u ljetnim mjesecima dnevni broj vozila dosegne i dvije tisuće.