Utorak, 23. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

20 C°

Žele razvijati posao, a nemaju kvalitetne radnike

Autor: Ante Vidović

26.02.2013. 23:00
Žele razvijati posao, a nemaju kvalitetne radnike

Foto: Ivan JAMIČIĆ



Da mogu, poduzetnici bi u ovom trenutku najvećim dijelom investirali u proizvodnju, i to u prehrambenu industriju temeljenu na autohtonosti i ekologiji


Zadarski poduzetnici s optimizmom gledaju na budućnost, unatoč  dugogodišnjoj recesiji koja  vlada u Hrvatskoj i  okruženju, zaključak je istraživanja poslovnog  okruženja u Zadru koje je  jučer prezentirano u Razvojnoj agenciji Zadarske  županije (ZADRA).
Istraživanje provode  stručnjaci ZADRA-e za potrebe izrade Strategije razvoja Zadra na prijelazu iz  2012. u 2013. godinu. U  njemu je sudjelovalo 112 poduzetnika različite veličine  koji se bave raznim djelatnostima, čime je dobiven reprezentativni uzorak.
– Više od 85% ispitanih  poduzetnika planira širiti  svoje poslovanje u sljedećih  pet godina. Od toga ih nešto  više od polovice planira  proširenje izvan grada. Na  budućnost svog poslovanja  u Zadru čak 68% ispitanika  gleda optimistično. Da mogu, poduzetnici bi u ovom  trenutku najvećim dijelom  investirali u proizvodnju i to  u prehrambenu industriju  temeljenu na autohtonosti i  ekologiji. U turizam i ugostiteljstvo bi investiralo dvadeset i pet posto njih, dok  njih dvadeset posto ne bi  ulagalo u ovom trenutku,  kaže Šime Erlić iz ZADRA-e.
Kao probleme anketirani  poduzetnici navode nedostatak kvalificirane radne  snage, sporost državne i  gradske administracije te nedostatak financijskih sredstava. Više od 60% poduzetnika ima problema s pronalaženjem potrebnih radnika, a ponajviše im nedostaje radnika sa znanjem u  području tehničkih vještina  bitnih za posao.
Osim što je administracija  skupa, ona troši i vrijeme.  Tako većina poduzetnika  smatra kako troši previše  vremena u godini na obavljanje poslova povezanih sa  zahtjevima javne administracije te na ishođenje svih  dozvola i odobrenja koja im  omogućavaju obavljanje posla.
Zanimljivo je da većina  poduzetnika najvećom konkurencijom smatraju ostale  poduzetnike s područja grada. Tek manji dio njih smatra da su im konkurencija  poduzeća iz drugih jadranskih gradova, a vrlo mali  broj njih vidi opasnost od  konkurencije iz drugih zemalja. Ovaj podatak ukazuje  na pretežito lokalnu orijentiranost zadarskog gospodarstva.


Crno i Gaženica prioriteti




Gospodarska zona Crno i luka u Gaženici su prioritetni programi u koje se po mišljenju ispitanih poduzetnika treba ulagati. Uz to njihovo je mišljenje da su tri najbrže rastuća sektora u Zadru: turizam i ugostiteljstvo, trgovina te ribarstvo. Smatraju da najviše opadaju građevinarstvo, prerađivačka industrija i (opet) ribarstvo. Kao glavne adute kojima Zadar može privući investitore naveli su: položaj, prometnu povezanost i infrastrukturu te klimatske uvjete.