Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

16 C°

Nakon Uskrsa “zeleni valovi”

Autor: Anita Ćustić

26.03.2010. 23:00
Nakon Uskrsa “zeleni valovi”

Foto: A. SITNICA



U planu je prvo izgradnja “zelenog vala” od Crnog do Bibinja, odnosno od Zagrebačke ulice do ceste D8 prema Bibinjama, zatim od Ante Starčevića do Autobusnog kolodvoru te od Ante Starčevića do Tuđmanove ulice prema Boriku. Riječ je o području dugom 4,8 kilometara i njega bismo mogli realizirati ove godine, kazao je Zdravko Jerak


Projekt Automatsko upravljanje prometom grada Zadra, čija je prezentacija početkom mjeseca održana u Zadru, još uvijek nije započeo s realizacijom.
Podsjetimo, riječ je o projektu oko kojeg se pregovori vrše već godinu dana radi uvođenja automatskog upravljanja prometom grada. Kako je na spomenutoj prezentaciji naglašeno, svrha projekta je uređenje postojeće prometne cestovne infrastrukture u gradu smjernicama za buduću dogradnju glavnih gradskih ulica, organizacija nadzora i upravljanja prometom u tipičnim i atipičnim situacijama, optimizacija prometnih tokova, ušteda u vremenu vožnje i potrošnji goriva, smanjenje zagađenja te smanjenje troškova održavanja.
Najavljeno je da bi prva faza ovog projekta trebala biti uspostava zelenog vala, što je najjednostavniji i najjeftiniji način. Projekt je izradila zagrebačka tvrtka Promel projekt, a on je zajednička investicija triju investitora, odnosno Hrvatskih cesta, Županijske uprave za ceste i Grada Zadra, s obzirom na to da svatko od njih ima udio u upravljanju cestama na zadarskom području.
Kako pojašnjava Zdravko Jerak, predsjednik Hrvatskog društva za ceste “Via Vita” Zadar, trenutačno se vrše predradnje za početak realizacije prve faze planiranih “zelenih valova”, a nakon Uskrsa će se znati točni financijski zahtjevi kao i realne mogućnosti njegove izgradnje.
– U planu je prvo izgradnja zelenog vala od Crnog do Bibinja, odnosno od Zagrebačke ulice do ceste D8 prema Bibinjama, zatim od Ante Starčevića do Autobusnog kolodvora te od Ante Starčevića do Tuđmanove ulice prema Boriku. Riječ je o području dugom 4,8 kilometara i njega bismo mogli realizirati ove godine, a nakon Uskrsa ćemo utvrditi potrebna financijska sredstva i tko će u financiranju sudjelovati, istaknuo je Jerak, naglasivši da će se za ostatak projekta ove godine tek izvršiti potrebne predradnje, odnosno projektna dokumentacija te nominacija projekta za njegovo financiranje kroz pristupne fondove Europske unije za nepovratna sredstva.
Kako je spomenutom prezentacijom predočeno, faze projekta podrazumijevaju rekonstrukciju pojedinih križanja, njihovo međusobno povezivanje u koordinirani rad, uvođenje mikrovalne detekcije vozila, videonadzor ključnih točaka i naposljetku uvođenje nadzorno-upravljačkog centra čime bi bio objedinjen sustav automatskog upravljanja prometom (AUP) grada Zadra.
Evidentno je također da ovaj projekt izravno utječe na povećanje stupnja sigurnosti, a koristi od uvođenja automatskog upravljanja prometom grada su povećanje sigurnosti, smanjenje vremena čekanja na križanju, smanjenje potrošnje goriva po vozilu, smanjenje zagađenja okoliša, smanjenje vremena putovanja, ušteda troškova održavanja i ušteda električne energije.