Četvrtak, 18. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

15 C°

Bez ekrana do boljeg uspjeha u školi

Autor:

26.04.2009. 22:00
Bez ekrana do boljeg uspjeha u školi


Rezultati su pokazali da su se učenici tijekom projekta više družili sa svojim vršnjacima, poboljšali komunikaciju međusobno, kao i odnose s roditeljima, pokazali kreativnost u provođenju slobodnog vremena te veći interes za analizu sadržaja u medijima. Uz to, zanimljiva je činjenica da su neki učenici čak i poboljšali svoj uspjeh u školi


Nedavno je iz tiska izašla knjiga “Mediji i mladi” autora dr. sc. Zlatka Miliše i Nenada Vertovšeka. Knjiga je rezultat projekta “Deset dana bez ekrana” provedenog prošle godine u Zadru s učenicima osmih razreda triju osnovnih škola, od 9. do 18. studenoga. No, na tome se nije stalo. Nakon uspješno provedenog projekta, Udruga za izvannastavne i izvanškolske aktivnosti (“CINAZ”) nastavila je projekt na drugom uzorku učenika. U drugoj fazi projekta sudjelovala su 34 učenika petih i šestih razreda osnovne škole Petra Preradovića.
– U drugoj fazi projekta bila je drugačija evaluacija, htjeli smo snimiti opće stanje. Nakon provedbe projekta pokazalo se da su učenici apstinirali od medija te su vidjeli da nisu samo informativnog sadržaja, već i manipulativnog, istaknula je Mirela Tolić, voditeljica projekta. Također, navodi ona, rezultati su pokazali da su se učenici tijekom projekta više družili sa svojim vršnjacima, poboljšali komunikaciju međusobno, kao i odnose s roditeljima, pokazali kreativnost u provođenju slobodnog vremena te veći interes za analizu sadržaja u medijima. Uz to, zanimljiva je činjenica da su neki učenici čak i poboljšali svoj uspjeh u školi.
Kada je riječ o samoj procjeni rezultata, Tolić navodi kako su se najviše orijentirali na komentare učenika i roditelja, njihove doživljaje, a manje na sami zbroj ukupnih bodova postignutih u projektu.
Projekt je započeo u Francuskoj u svibnju 2008. godine na uzorku od 254 učenika u dobi od sedam do 12 godina. U projektu u Francuskoj pokazalo se da su djeca “zarobljena medijima”. Naime, gotovo 50 posto ih ima TV u svojoj sobi, dvije trećine anketirane djece pokazuje da imaju dva ili više televizora u kući.
Projekt je, dakle, imao za cilj predložiti učenicima apstinenciju od neselektivnog korištenja medija u razdoblju od deset dana. Učenici su, dakle, apstinirali od svih sadržaja medija koji nisu obrazovnog karaktera. Sam projekt je imao tri zadatka – smanjiti vrijeme provedeno uz ekrane kako bi se poboljšala komunikacija među učenicima i između roditelja i djece, kroz navedene radionice steći odgovarajuće kompetencije za razvijanje kritičkog stava prema pojedinim medijskim sadržajima te kvalitetnije osmišljavanje slobodnog vremena.


 VODITELJI PROJEKTA




Voditelji projekta su Mirela Tolić, prof., predsjednica udruge CINAZ te voditeljica Medijske radionice, Ivana Drobac, prof., tajnica Udruge i koordinatorica projekta, mr. Patrick Levačić, koordinator za francusku, mr. Nenad Zekanović, predsjednik Hrvatsko-francuske udruge u Zadru, Nenad Vertovšek, dipl. politolog, voditelj Novinarske radionice, Bruno Ćurko, porof., voditelj Radionice za kritičko razmišljanje i prof. dr. sc. Zlatko Miliša, dopredsjednik udruge CINAZ i supervizor projekta