Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

20 C°

Aluflexpack planira dosegnuti 75 milijuna eura prometa

Autor: Siniša Klarica

26.11.2008. 23:00
Aluflexpack planira dosegnuti 75 milijuna eura prometa

Foto: Zvonko KUCELIN



Ukupno, grupacija zapošljava oko 1.400 djelatnika, a radnici u RH imaju u prosjeku 5.000 kuna plaće. No, ono što najviše imponira u tvrtki je stalno stremljenje k većim standardima proizvodnje i kvalitete. Tvrtka već sad posjeduje certifikate ISO 9001 i HACCP
Ako se na stranu stave onakve ili ovakve priče o ponovnom uzletu nekadašnjeg Folijaplasta u obliku tvrtke Aluflexpack d.o.o, na papiru će ostati jednostavna poslovna matematika koja govori da je Aluflexpack dugi niz godina najveći zadarski robni izvoznik. Na nedavno objavljenoj rang-listi najuspješnijih poduzeća u Hrvatskoj Aluflexpack je na 123. mjestu i to po prijavljenom ukupnom prihodu od 662 milijuna kuna. Samo taj podatak dovoljno za sebe govori o uzletu ove tvrtke jer je na istoj rang-listi 2006. Aluflexpack zauzimao 143. mjesto. Po ostvarenom izvozu, tvrtka je na 44. mjestu s preko 307 mil. kuna. Nažalost, na istoj rang listi, nekad je bilo šest zadarskih tvrtki, danas ih je samo tri. Uz Aluflexpack, to su još Sonic i Tankerska plovidba.
Većinski vlasnik Hypo Alpe-Adria bank
Nakon konsolidacije tvrtke početkom stoljeća, počeo je uzlet u proizvodnji fleksibilne aluminijske ambalaže za prehrambenu, farmaceutsku i duhansku industriju. Ubrzo, granice Hrvatske odavno su postale premale za dosege kompanije u kojoj je, kako kaže direktor prodaje Zvonimir Zrilić, 70 posto proizvodnje okrenuto izvozu. Promet je od nekakvih 30-ak milijuna eura, danas je skočio na 67 do 70 milijuna eura.
Većinski vlasnik Hypo Alpe-Adria bank okupio je slične proizvodne subjekte u Aluflexpack grupu. Sam Aluflexpack čine proizvodnja u Umagu i Murvici, dok grupaciju čine TOF-Drniš (Tvornica oplemenjenih folija), Omial Omiš (proizvodnja posudica za paštete), TLM Šibenik valjaonica aluminija te poljski proizvođač posudica za paštete tvrtka Baron. Ukupno, grupacija zapošljava oko 1.400 djelatnika, a radnici u RH imaju u prosjeku 5.000 kuna plaće. No, ono što najviše imponira u tvrtki je stalno stremljenje k većim standardima proizvodnje i kvalitete.
– Danas poslovanje nije samo pitanje cijene i proizvodnje, nego i naplate. Stoga mi svoje poslove osiguravamo za naplatu. Preko određenih financijskih kuća provjeravamo bonitet naših partnera i njihov kreditni limit, a iste kuće jamče naplatu i do 95 posto. No istina je da smo poslije rata počeli s poslovima u Češkoj i Poljskoj, što je onda bio svojevrstan rizik, ali se isplatilo iako se tad radilo o tranzicijskim zemljama koje još nisu bile članice EU, rekao je Zvonimir Zrilić.
Aluflexpack grupacija treći konzorcij u Europi
Da se takve stvari ne bi događale Aluflexpacku, tvrtka već sad posjeduje certifikate ISO 9001 i HACCP. Ubrzano se radi na dobivanju ISO 14000 koji je vezan za zaštitu okoliša. Određeni standardi točno propisuju zbrinjavanje npr. otpadnog aluminija, održavanja strojeva, preciznosti u proizvodnji te niz naoko bizarnih standarda koji su danas, u svijetu potpune globalizacije, itekako važni želi li se igrati u prvoj poslovnoj ligi.
Aluflexpack grupacija je danas treći konzorcij u Europi ovakve vrste, ali kao i sve, i ovu zadarsku tvrtku čeka najavljena “teška” 2009.
– Unatoč tome mi za sljedeću godinu planiramo dosegnuti 75 milijuna eura prometa. To će biti izuzetno težak zadatak, i za menadžment i za radnike na stroju. Klijenti su izuzetno zahtjevni, a već sada, budući da je ovo vrijeme za sklapanje poslova za sljedeću godinu, vidi se da će trebati učiniti dodatan napor. Tim je jasnije da je svaki segment poslovanja podjednako važan. Stoga je sve razvidnije da je kvalitetan servis prije same cijene proizvoda. Stoga ekipe naših kupaca učestalo provjeravaju naše organizacijske i tehnološke postavke u certifikatima. Bez zaštitnih odijela i kapa ne može se ni ući u pogon. Svi repromaterijali su maksimalno certificirani, ali mi ih u Aluflexpacku dodatno kontroliramo. Svakom proizvodu može se pratiti slijed od onoga tko ga je proizveo do krajnjeg korisnika, rekao nam je na kraju obilaska pogona u Murvici Zvonimir Zrilić.
I on kao i mnogi izvoznici dodaje da je kuna precijenjena, što i Aluflexpacku onemogućava da svojim radnicima dade veću plaću. Zrilić kaže kako svi govore o izvozu, ali država jakom kunom zapravo ne ide na ruku izvoznicima.


 TVRTKA KRENULA IZ GARAŽE


U svom komentaru uzlet zadarskog gospodarstva Zvonimir Zrilić je ilustrirao primjerom nekadašnjeg Folijaplasta, a danas Aluflexpacka.
– Tadašnja zadarska privreda nije imala potporu države, kao što je to bio slučaj s nekim drugim sredinama u kojima su postojali giganti. Folijaplast nastao je u garaži kao ondašnji produkt tzv. male privrede, a tijekom rata pokazao je žilavost kad je unatoč okupaciji preselio svoje strojeve i radnike u Umag i tamo nastavio proizvodnju. Firma se i prije rata vizionarski dobro razvijala, iako su govorili da će s prvim pucnjem to sve biti gotova priča. Takvi mali obrtnički pogoni u Zadru postali su nukleus poduzetništva i to svega 10-15 godina nakon rata, kazivao je Zvonimir Zrilić koji je, pak, mnogima poznatiji kao gitarst grupe Riva, zadarskog pobjednika Eurovizije.




 NAJVIŠE SE IZVOZI U ITALIJU


Aluflexpackova struktura izvoza otprilike izgleda ovako: Italija 35 posto, Njemačka 30 posto, zemlje bivše SFRJ 6-7 posto, Poljska preko 10 posto, Češka 7 posto, Mađarska 4 posto, ostalo se odnosi na zemlje Beneluxa i Rusiju te npr. Lichtenstein. Aluflexpack proizvodi dio su domaćih i svjetskih brandova. Od domaćih to su tvrtke: Podravka, Franck, Kraš, Ducat – Lactalis, Coca-Cola Hrvatska, Vindija, Ledo, TDR. Od stranih tvrtki najpoznatija je Aluflexova “zlatna” folija kojom se omataju čokoladne kuglice Roche. Tu su zatim Ferrero, Nutela Kinder, Parmalat, Nestle, Lactalis, Ehrmann, Bauer, Ritter i drugi. Predstavništva tvrtke nalaze se u Poljskoj, Italiji, Njemačkoj, a agenturni zastupnici u Mađarskoj i Češkoj. Samo u Poljskoj Aluflexpack ima 40 – 50 klijenata.