Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

17 C°

Obezvrjeđuju li agencije za intelektualne usluge rad profesora?

Autor:

26.11.2009. 23:00
Obezvrjeđuju li agencije za intelektualne usluge rad profesora?


Upravo je nevjerojatno da netko na ovaj način može blatiti nekoga kako bi sebe prikazao uspješnim. U privlačenju što većeg broja učenika, ne biraju se sredstva. Autorica brošure također je radila u školi te ovakav pristup tim više čudi – iz naših vlastitih redova pojavljuju se ljudi koji osporavaju naš rad, izrazio je svoje i nezadovoljstvo svojih kolega profesor Jere Bilan
Uoči skorašnjeg početka provedbe državne mature brojni su učenici koji se odlučuju na pohađanje izvannastavnih pripremnih tečajeva. Ustanove koje ih provode često se oglašavaju, nudeći programe “njima u potpunosti prilagođene” te garantirajući uspjeh. No brošura jedne od zadarskih agencija intelektualnih usluga “Acro”, čije smo seminare nedavno i predstavili, ovih je dana izazvala oštru reakciju kod nekih od profesora koji su je prelistali. Profesori se, kažu nam, tamo opisuju kao napuhani, dosadni i nezainteresirani pa čak i indiferentni. Kako ističu, ne mogu vjerovati da netko na takav način želi ostvariti svoj uspjeh, ponižavajući struku u kojoj se i sam nalazi.
Čuvati dignitet struke
– Upravo je nevjerojatno da netko na ovaj način može blatiti nekoga, kako bi sebe prikazao uspješnim. U privlačenju što većeg broja učenika ne biraju se sredstva. Autorica brošure također je radila u školi te ovakav pristup tim više čudi – iz naših vlastitih redova pojavljuju se ljudi koji osporavaju naš rad, izrazio je svoje i nezadovoljstvo svojih kolega profesor Jere Bilan, županijski povjerenik Nezavisnih sindikata zaposlenih u srednjim školama, ujedno i profesor u zadarskoj Pomorskoj školi. Nastavnici svakodnevno rade na tome da nastavu učine što zanimljivijom, koristeći i primjenjujući nove tehnologije. Da postoji etičko povjerenstvo, ovakve navode i stav prema obrazovnom sustavu od strane osobe koja je i sama u njega uključena, ističe, sigurno bi trebalo razmotriti.
Iako smo mogli čuti kako su plakati koji reklamiraju pripremne seminare postavljeni i unutar nekih od škola, marketinški posteri koji oglašavaju rad tvrtki koje bi na učenicima zarađivale novac, navodi Bilan, strogo su zabranjeni.
Na ovakav način reklamiranja i privlačenja učenika, sličnim nezadovoljstvom reagirao je i Rade Šimičević, ravnatelj Gimnazije Vladimira Nazora, koji ističe da treba čuvati dignitet struke, a negativni navodi više govore o samom autoru. Ako se htjelo radi vlastitog profita podilaziti roditeljima i učenicima, kaže, to su mogli napraviti i na drugačiji način, a ne vrijeđajući kolege koji, iako su potplaćeni i na margini društvene zbilje, časno rade svoj posao.
– S napisanim tekstom u brošuri ostao sam iznenađen i uvrijeđen. Pritom, ti isti ljudi koji rade na pripremama žele reći da će u nekoliko sati rada s učenicima napraviti ono što profesori rade cijelu godinu. To nikako ne stoji i vrijeđa dostojanstvo čovjeka, humanista i mene kao ravnatelja, ističe Šimičević, osvrćući se ujedno i na raspored ispita na maturi koji je u brošuri također naveden, no uz komentar kako je loše koncipiran. Rokovi ispita, kaže Šimičević, bili su na javnoj raspravi i svatko je mogao sudjelovati i predložiti datume.
Pitanja oko razloga sve češćih pohađanja repeticija i dodatnih satova uoči pristupanja ispitima, već su mnogo puta postavljana, a pritom se ponajviše mogu čuti komentari na račun školskog sustava – nudi li ili ne nudi učenicima dovoljno za kvalitetno stjecanje znanja.
– Radi se o problemu koji nije tako jednostavan i koji treba izučavati u širem kontekstu. U školama učenicima dajemo znanje, trudimo se i pritom ne štedimo. Jer to su naša djeca i za učenike se borimo. Stoga je važno naglasiti da je u to pitanje – je li uzimanje dodatnih satova i repeticija potrebno, navodi Bilan, uključeno više stvari, od radnih navika i motivacije učenika, do socijalnih pitanja koja sva trebaju biti razmotrena.
Ravnatelj Šimičević navodi da svaki prosječan učenik može bez problema položiti maturu. Potrebno je, kako ističe, pritom raditi od prvog do zadnjeg dana i takav učenik upisuje medicinu, građevinu, kao i mnoge druge željene fakultete. Jasno da netko, ako to želi, može ići proraditi određeno područje, no sve se to svelo, kako ističe, na bombastične najave. Misli kako u krizi nema potrebe za plaćanjem dodatne poduke, a učenici koji žele svoje znanje dopuniti i obraditi detaljnije određena područja mogu to učiniti i na dodatnoj nastavi u školi.
 


Odgovor autorice brošure


Vlasnica agencije “Acro” i autorica teksta spomenute brošure, kritike profesora komentira na sljedeći način:
– Ako ljudi koji su završili fakultet tako reagiraju na marketinšku publikaciju jedne privatne renomirane škole, s rezultatima petnaestogodišnjeg rada, moguće da su se u njoj neki prepoznali, s dužnim respektom za sve briljantne ljude u nastavi, kaže Bogdan.