Utorak, 19. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

9 C°

Nakon Mimare Čerina stiže u Zadar

Autor: Valentina Mlađen

26.11.2012. 23:00
Nakon Mimare Čerina stiže u Zadar


Izložba koja će u Mimari biti postavljena do 16. prosinca, nakon Zagreba, doći će i u Zadar gdje će u izložbenom paviljonu Narodnog muzeja, Gradskoj loži, biti postavljena od 22. siječnja do 24. veljače 2013. godine


U Muzeju “Mimara” u Zagrebu danas se otvara izložba slika “Krajolici” zadarskog umjetnika Tomislava Čerine. Izložba koja će u Mimari biti postavljena do 16. prosinca, nakon Zagreba, doći će i u Zadar gdje će u izložbenom paviljonu Narodnog muzeja, Gradskoj loži, biti postavljena od 22. siječnja do 24. veljače 2013. godine.
Predgovor u katalogu, tiskan u nakladi Mimare, napisao je Igor Zidić koji Čerinu, slikara koji je stvarao krajem sedamdesetih i tijekom osamdesetih godina, bez ikakvog redovitog slikarskog ili kiparskog školovanja, smješta među slikare naraštaja pedesetih koji su u naše slikarstvo unijeli, kako navodi Zidić, “ne samo živost, nego i ljubav, humor, odanost zemlji i duhu zemlje, i vedru sjetu u djela apstraktnog ili graničnog (polu-apstraktnog) karaktera.”
Nakon stanke devedesetih godina Čerina se nakon dvadeset godina vraća slikarstvu. Zidić primjećuje kako su njegove slike sada posve drugačije, a nakon mladog Čerine koji je bio modernistički apstraktan, sada se javlja stariji, realistički, veristički Čerina, javlja se Čerina – slikar Bukovice.
“Kritički je, međutim, značajno da se probuđeni Čerina javio kao pejzažist, a to je ne samo najjači žanr hrvatskog modernog slikarstva, nego i onaj esencijalno hrvatski – žanr naše identifikacijske potvrde. Od Medovića do Crnčića, od Vidovića do Ivekovića, od Becića do Jurkića, od Babića i Tartaglie do Šulentića i Joba, Motike, Šimunovića, Šohaja, Glihe, Kaštelančića, Dulčića i Murtića, uz nebrojene još vrsne pejzažiste, traje taj hrvatski žanrovski zavjet iz kojega se čita privrženost tlu i ovisnost o njemu; nešto što se, u tome opsegu, ne odčitava ni u jednoj drugoj suvremenoj nacionalnoj kulturi. Čerina pripada toj moćnoj hrvatskoj vrsti kao jedan od novopridošlih,” zaključuje Zidić.
Tomislav Čerina rođen je 1. veljače 1950. u Benkovcu. Diplomirao je na Elektrotehničkom fakultetu u Banjoj Luci 1975. godine. Još kao student počeo je slikati i izlagati, a u drugoj polovini sedamdesetih, a posebno osamdesetih godina ostvario je značajan ciklus apstraktnog slikarstva, te izlagao na brojnim skupnim i samostalnim izložbama, za što je bio i nagrađivan. U Zadru je niz godina radio kao srednjoškolski profesor.