Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

17 C°

Renaultovo novo lice

26.12.2011. 23:00
Renaultovo novo lice


Jednostavnim se potezima značajno promijenilo masku Twinga davši mu tako jednu sasvim drugu estetsku dimenziju. Velika funkcionalnost, štedljivi motori
Sjećate li se, ma kako se ne biste sjećali, poznate pjesme Arsena Dedića iz filma Vlak u snijegu “Kad se male ruke slože” u kojoj se ističe poznati stih “Mala iskra požar skriva”. E, baš tako, sa sasvim malim pomacima aktualna generacija Renaultovog Twinga, mališana iz A segmenta, pokazala je kako se s nekoliko dobrih dizajnerskih poteza do sada simpatični automobil može učiniti – atraktivnim. Jednostavna maska s prethodne verzije ubacivanjem velikog znaka Renaulta te njegovo spajanje crnim trakama s velikim svijetlima tipičnog oblika i za neke druge modele najprodavanijeg francuskog proizvođača automobila, te dodatnim, niže smještenim okruglim svjetlima vizualno je proširila Twingo učinivši ga markantnijim, moćnijim, većim. Govore tome u prilog i nevelike dimenzije – dužina od 3687 mm ili širina 1654 mm – vizualno djeluju mnogo veće no što to fizika i stvarnost pokazuju.
 K tome, kako se moglo čuti na konferenciji za novinare, Twingo, te nešto prije njega i redizajnirani kompaktni SUV Koleos, najavljuju “novo lice Renaulta”, dizajnerski i strateški zaokret u prezentiranju novih modela među kojima će se iduće godine posebno isticati nova generacija Clia. I straga, na trećim vratima, su svjetla razdvojena pa je i taj dio automobila postao razvedeniji.
Unutrašnjost je kombinacija razigranosti, modernih oblika i velike funkcionalnosti. Instrument ploča je pomaknuta iznad središnje konzole čime armatura dobiva na punini a prostor iza volana se može ispuniti funkcionalnim “ježem” – trokutom s velikim brojem nasumce razbacanih gumenih pipaka što čvrsto drže ma što u njega nabacali. Ima tu još: s detaljima boje karoserije može se dobiti čak i čašu u koju se umeću – šminke. Od maskare za trepavice do sjajila za usne. Pojašnjava to i kojoj je populaciji automobil namijenjen. Da, to jesu mladi ljudi i mlade obitelji, ali još više – s redizajniranom se verzijom posebno želi očarati, te ju dakako privoljeti na kupnju, žensku populaciju. Automobil je dobio i niz novih, osobitih boja od kojih kao posebno privlačne ističemo ljubičastu (službenog naziva “Fucsia”) te svijetloplavu (“Azul Bermudas”).
Vratimo li se funkcionalnosti otkrit ćemo još čitav niz pretinaca kao i prtljažnik koji se od najmanjih 165 može povećati do golemih 955 litara. Twingo ima četiri zasebna sjedala, a zanimljivo je da se klizno mogu namještati, i preklapati dakako, i stražnja. Na taj se način omogućava veliku varijabilnost i prilagođavanje, kako potrebama prijevoza putnika, tako i stvari.
Redizajnirani Twingo učinio je golemi iskorak i kad je potrošnja u pitanju. U ponudi je nekoliko motora. Benzinci su 1.2 snage 75 KS i 1.2 TC sa 100 KS a dizelaš 1.5 dCi ima opcije sa 75 i 85 KS. Svi iznimno malo troše, primjerice tehnološki najstariji 75 KS snažni benzinac na 100 km u prosjeku potroši samo 4,5 litara uz emisiju CO2 od 104 g/km, a pravi je rekorder manji dizelaš što će se na jednakoj udaljenosti zadovoljiti sa samo 3,4 litre goriva pritom u zrak emitirajući rekordno niskih 90 g/km CO2!
Na stotinjak kilometara zanimljive rute Euskadijom, odnosno Baskijom, provozali smo Twingo sa snažnijim dizelskim motorom. S lakoćom je svladavao vazdazelene brežuljke okupane atlantskom klimom s mnogo kiše, a potrošnja se, kako se i najavljuje, kretala u zoni prosjeka nešto većeg od 4 litre. Mokre prometnice nisu zadavale muke stabilitetu a još nas je jednom oduševio prostranošću na prednjim sjedalima što potvrđuje i 1400 mm prostora od oplate jednih do drugih vratiju.
Hoće li dakle “mala iskra” s maske Twinga prouzročiti i značajniji “prodajni požar”, vidjet ćemo od druge polovine siječnja kad će biti obznanjene cijene kao i početak prodaje tog automobila u Hrvatskoj.


 RAST


Prva generacija Twinga proizvodila se nevjerojatnih 14 godina. Omiljeni automobil pronašao je skoro 2,5 milijuna kupaca. Druga je generacija startala 2007. godine a početnih 5 posto prodaje unutar A segmenta ubrzo je digla na današnjih 11 posto. I još jedna povijesno-statistička zanimljivost. Kad se počeo proizvoditi Twingo, A segment je ispunjavalo 9 proizvođača s 12 modela da bi danas u konkurenciji bilo – 15 brandova s 26 modela.