Utorak, 16. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

Tanka granica između udaraljki, glazbe i performansa

27.07.2016. 22:00
Tanka granica između udaraljki, glazbe i performansa


Započet u Novalji na otoku Pagu, festival Novalis koji je osnovao i umjetnički ga vodi skladatelj Davor Branimir Vincze, razvio se u međunarodni festival s fokusom na suvremeni glazbeni izričaj i njemu komplementarne umjetnosti. Novalis tako pruža izvrsnu kombinaciju vrhunske eksperimentalne glazbe u šarmantnom mediteranskom okruženju. Četiri glavne premise festivala su: Inovacija, Instrukcija, Interakcija i Interdisciplinarnost.
Ove godine Novalis se seli na čak dvije nove lokacije: u Zagreb i Zadar. Važna i vrijedna je i informacija da 4. i 6. kolovoza skladatelji Genoël von Lilienstern, Remmy Canedo, Hannes Kerschbaumer i Davor B. Vincze stoje na raspolaganju za individualne satove iz kompozicije za studente.
Program započinje 3. kolovoza u 20 sati u dvorani Hrvatskog društva skladatelja, gdje će biti službeno otvorenje festivala, a u 21 sati slijedi koncertno otvorenje uz nastup Reaktiv ansambla. Na programu su skladbe Alvina Luciera, Johna Cagea, Remmyja Canede, Stevea Reicha, Vinka Globokara, Agostina Di Scipija, Huga Moralesa Murguie i Genoëla von Liliensterna. Nakon koncerta pozvani ste pridružiti se druženju uz domjenak.
Dan nakon zagrebačkog otvorenja, festival seli u Zadar. Na zadarskom koncertu program čine praizvedba skladbe Matka Brekala, koji je prošle godine dobio potporu HDS-a iz fonda „Rudolf i Mrgarita Matz”, te skladbe Davora Branimira Vincea i grupna skladba Rayons UV-a. Koncert počinje u 21 sat u Muzeju podvnodne arheologije. Ulaz na sve koncerte je besplatan!
Kalaschnikov feat. Reactive ansambl se sastoji od poljske udaraljkašice Kasie Kadlubowske i čileanskog kompozitora i medijskog umjetnika Remmyja Caneda. Originalno je projekt nastao na poticaj poljskog festivala Dani nove glazbe 2014. Program ovog instalacijskog koncerta sadrži djela za udaraljke nastalih od 60-ih godina prošlog stoljeća do danas. Djela odabrana za ovaj performans su pretežito pisana za udaraljke, ali idu puno dalje od uobičajenog poimanja korištenja instrumenata. Kasia i Remmy se igraju s tankom granicom između interpretacije, instrumentalista, performansa, elektroakustike i glazbenog teatra, čime stvaraju poseban prostor u koji smještaju izvođača te tako redefniraju smisao pojma „udaraljkaš”.
Kao umjetnica, Kasia balansira između performansa, suvremene, konceptualne, improvizacijske i zabavne glazbe. S jedne strane, Kasia se nastoji udaljiti od konvencionalne percepcije muzike i udaraljki, a s druge strane se svjesno poigrava s klišeima i stereotipima. Studij udaraljki završila je na glazbenim akademijama u Stuttgartu i Gdanjsku , ali se također usavršavala na konzervatoriju u Lyonu. Zahvaljujući svom talentu, dobitnica je mnogobrojnih međunarodnih nagrada i stipendija.