Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

10 C°

Predbožićni pozivi iz banke

Autor: Siniša Klarica

27.12.2009. 23:00
Predbožićni pozivi iz banke


Uz redovan kredit, stanari POS-a moraju, neki čak do 2023., plaćati osiguranje Kvarner Vienna Insurance Groupu, kojim se banka osigurava od posljedica požara nu vašem stanu, ali tajming i način na kojeg se korisnici kredita upozoravaju više liči na neugodno utjeravanje dugova
Samo dan prije Badnjaka djelatnici Splitske banke Societe Generale Group telefonski su nazivali zadarske korisnike kredita za poticajnu stanogradnju, požurujući naplatu tzv. protupožarnog osiguranja. Naime, uz redovan kredit, stanari POS-a moraju, neki čak do 2023.godine, plaćati osiguranje Kvarner Vienna Insurance Groupu kojim se banka osigurava od posljedica požara nu vašem stanu, ali tajming i način na kojeg se korisnici kredita upozoravaju više liči na vrlo neugodno utjeravanje dugova. Usput rečeno, ovaj „parafiskalni” dodatni namet nigdje se ne spominje u brošurama u kojima se spominje POS, nego ga banke uvode po svojoj internoj odluci.
Za ilustraciju kako se to zbiva, glas iz bančine središnjice u Splitu vas nazove, i upozori da ste dužni donijeti banci na uvid potvrdu o uplaćenoj premiji za policu osiguranja, jer u njihovoj evidenciji stoji da niste platili osiguranje. Kad se istoj osobi objasni kako imate i uplatnicu i policu, i da će te joj istu dostaviti faxom ili internetom, službenica se nađe uvrijeđena i odlučno zahtjeva da, bez obzira na sve, tražene potvrde dostavite osobno na šalter Splitske banke u Zadru, jer na korespodencije internetom ili fax-om podružnica u Zadru neće pristati.
Sve ovo je na žalost dio poslovnih manira banaka u Hrvatskoj, pa vas cijela stvar i ne bi iznenadila. Ali službenica među podacima o stanju vašeg računa u banci, već ima podatak da ste korisnik važeće police osiguranja, pa se postavlja pitanje čemu ovo maltretiranje vlastitih klijenata. Poglavito u blagdanske dane.
Na sreću, iako nevoljko, službenica u Zadru pristaje da se kopija uplatnice dostavi na njen e-mail u banci. Na pitanje tko se u banci uodlučio na ovakav postupak, marketinški vrlo „promotivan”, odgovara da su svi bančini službenici dobili takav naputak uprave. Drugo je pitanje vodi li banka uopće evidenciju o naplati ovog osiguranja, ili se tu radi o nekom, blago rečeno, „internom” poslu.
Cijelu situaciji obećao je komentirati glasnogovornik Splitske banke Neven Serdar, ali do zaključenja broja u redakciju nije prispio njegov komentar.