Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

17 C°

Današnji knjižničar mora se obrazovati cijeli život

Autor:

28.04.2009. 22:00
Današnji knjižničar mora se obrazovati cijeli život

Foto: Adam VIDAS



Karakteristike jučerašnjeg knjižničara su da je solist, dok se od knjižničara današnjice očekuju vještine analiziranja, cjeloživotno obrazovanje te permanentno usavršavanje, istaknuto je na proljetnoj školi u Zadru
U Zadru je prošlog tjedna održana XXI. proljetna škola školskih knjižničara Republike Hrvatske. Skup je to koji jednom godišnje okupi školske knjižničare iz osnovnih i srednjih škola, kao i učeničkih domova. Tema ovogodišnjeg skupa je bila Upravljanje znanjem školskog knjižničara u funkciji razvoja školskoga kurikuluma u ozračju interkulturalnoga dijaloga.
Proljetna škola prilika je za održavanje godišnje skupštine Hrvatske udruge školskih knjižničara (HUŠK), udruge koja djeluje od 2002. godine, a primarni cilj joj je promicanje školskog knjižničarstva na svim razinama. Na ovogodišnjoj skupštini najavljeno je odstupanje s dužnosti dosadašnje predsjednice Udruge Sanje Galic. Također, donesena je odluka o povećanju članarine, a najavljeno je i osnivanje novih podružnica. Upravo je ustrojavanje podružnica jedna od točki plana rada za četverogodišnje razdoblje, od ožujka 2006. do ožujka 2010. Navedeni plan obuhvaća stručno usavršavanje, suradnju s Ministarstvom znanosti, obrazovanja i športa i ostalim institucijama, promicanje udruge i rada školskih knjižnica, kao i suradnju s fakultetima.
Marketing i školska knjižnica
U sklopu proljetne škole svaki dan su se paralelno održavala plenarna izlaganja i radionice. Tako je drugog dana skupa, među ostalim, održano predavanje na temu “Vizija hrvatskih školskih knjižnica u novom tisućljeću”. U petak, trećeg dana skupa je održano predavanje o školskoj knjižnici u nacionalnom okvirnom kurikulumu te je tom prilikom predstavljen program knjižnično-informacijskog obrazovanja učenika u školskoj knjižnici osnovne i srednje škole. Jedno predavanje bilo je posvećeno i oblikovanju identiteta školske knjižnice.
“Marketing i školska knjižnica”, naslov je okruglog stola održanog u sklopu Proljetne škole, a na njemu su sudjelovali mr. sc. Ivan Pehar, knjižničarski savjetnik, ravnatelj Gradske knjižnice Zadar, mr. sc. Lorenka Bučević Sanvincenti, viša knjižničarka, Knjižnice Grada Zagreba i prof. Stjepo Martinović iz Profectusmedie iz Zagreba.
Lorenka Bučević Sanvincenti istaknula je kako je danas knjižnica suočena s dvostrukim izazovom, s jedne strane financije, a s druge korisnici sa svojim zahtjevima.
– Marketing u knjižnicama je specifičan i usmjeren prema neprofitnosti, istaknula je Bučević Sanvincenti kazavši kako je potrebno implementirati strategiju u knjižnice. “Nema posebnog recepta, jer je svaka knjižnica posebna”, istaknula je. Kao svrhu promidžbe knjižnice navela je osvještavanje njenog postojanja u školskom kurikulumu, a među mogućnostima školskih knjižničara u promicanju navela je suradnju s korisnicima, drugim knjižnicama, strukovnim udrugama, kao i potporu uprave škole.
Promjene stereotipa u javnosti
Na kraju svog izlaganja istaknula je kako su karakteristike jučerašnjeg knjižničara da je solist, dok se od knjižničara današnjice očekuju vještine analiziranja, cjeloživotno obrazovanje te permanentno usavršavanje.
Ravnatelj GKZD Ivan Pehar kazao je kako u pojedinim trenucima “moramo tražiti nemoguće, a biti realni”. Istaknuo je potrebu promjene stereotipa u javnosti, a kao prednost naveo je mogućnost obrazovanja, kao i postojanje studija knjižničarstva. Istaknuo je i ulogu knjižničara, kao osobe koja mora misliti na svoj organizacijski identitet.
– Osnova svega u našem radu je komunikacija, zatim dizajn, imidž… Sustav ideja čini 95 posto svega u svijetu, istaknuo je Pehar.
Posljednjeg dana skupa, u subotu, predstavljen je Arheološki muzej u Zadru, a u grupama se obišla Gradska knjižnica Zadar. Na kraju skupa organiziran je stručni izlet u Nin.
Prigodnim posterima, kao i iskustvima i predavanjima proslavila se i ovom prilikom 500. obljetnica rođenja Marina Držića.