Djeca usvajaju neka nova znanja vezana uz informatizaciju, ali ona bazična znanja i vještine – izostaju. Naravno da nas pojedinci demantiraju, ali govoreći uopćeno, djeca su manje motorički aktivna, pasivnija su. Roditelji im manje čitaju i, usudila bih se reći, manje i komuniciraju s njima. A ambicije roditelja sve su veće, kaže prof. Puharić-Burčul
Još je samo nekoliko dana ostalo za javnu raspravu o prijedlogu Pravilnika psihofizičkoga stanja djeteta, učenika, te sastavu stručnih povjerenstava Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta prema kojemu se ukida dobna granica za prijevremeni upis u prvi razred osnovne škole. Usvoji li se prijedlog, koji je podijelio stavove javnosti i struke, u uredima državne uprave od sljedeće će godine morati razmatrati sve zahtjeve roditelja, bez obzira na to o kojoj se dobi djeteta radi, a to znači da bi za godinu dana u školskim klupama mogli sjediti petogodišnjaci ili, još gore, kao što upozoravaju stručnjaci, četverogodišnjaci.
Prema riječima profesorice Antonele Puharić Burčul, defektologinje-logopedice, predsjednice Povjerenstva za upis učenika u prvi razred i Povjerenstva za utvrđivanje primjerenih oblika daljnjeg školovanja djece s teškoćama u razvoju, koja već 25 godina radi u Osnovnoj školi Šimuna Kožičića Benje, testiranjem djece kod upisa u prvi razred (šestogodišnjaka i mlađih – po zahtjevu roditelja) primjećuje se sve lošija grafomotorika, sve slabiji vokabular i nezrelost po pitanju glasovne osjetljivosti (auditivna analiza – sinteza glasova u riječi) koja je važna kao podloga za usvajanje čitanja i pisanja.
– Djeca usvajaju neka nova znanja vezana uz informatizaciju, ali ona bazična znanja i vještine – izostaju. Naravno da nas pojedinci demantiraju, ali govoreći uopćeno, djeca su manje motorički aktivna, pasivnija su. Roditelji im manje čitaju i, usudila bih se reći, manje i komuniciraju s njima. A ambicije roditelja sve su veće. Mi kao Povjerenstvo nastojimo uvjeriti roditelja da ne inzistira na prijevremenom upisu djeteta, pogotovo ako uočimo da dijete zakazuje na ispitivanim područjima, kaže prof. Puharić-Burčul i dodaje da zahvaljujući dobroj suradnji dosad nisu imali neugodnih sukobljavanja, iako bi ponekad i popustili roditelju koji je izrazito uporan.
– Ne slažem se s idejama da se granica upisa pomakne prema nižim uzrastima, barem ne dok je ovakav obrazovni sustav, jer me iskustvo rada s djecom ne demantira. Nekad vježbom ne možemo potaknuti zrelost koja je razvojno uvjetovana, a tako je nužna za proces učenja i mogućnost nošenja s odgovornostima i obvezama koje nameće školski sustav, objašnjava.
najnovije
najčitanije
Style
Bujan zeleni kutak
Pronašli smo idealne biljke za uzgoj na zasjenjenom balkonu
Feelgood
Drevni korijeni
U većini zemalja jaja se smatraju simbolom Uskrsa. Evo i zašto
Nogomet
Afera
Menadžer ženske momčadi Leicestera dobio otkaz nakon veze s igračicom
Košarka
Košarka
VIDEO Beogradska arena pljeskom dočekala Tonija Kukoča. Na utakmici bio i Dino Rađa
Novosti
U rimskom zatvoru
Papa oprao noge zatvorenicama
Scena
DAO PODRŠKU BABY LASAGNI
URNEBESNI VIDEO ZADARSKE LEGENDE Pogledajte kako Grdović pleše na Rim Tim Tagi Dim!
Plodovi zemlje i mora
NAJULOV 2024.
IMPRESIVAN ULOV DOMAGOJA BAŠIĆA: ‘Samo što san spustija skosavicu u more, bum…’
Zadar
ĐIR PO KVARTU
ĐIR PO KVARTU (6) Kanalizacija na Ploči trebala bi biti prioritet: ‘To je sramota. Nervira me kad…’
Crna Kronika
KRAĐE
U Ričinima lopov iz kuće ukrao novac i ručni sat, krađa zabilježena i u Arbanasima…
Zadar
predizborni program