Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

6 C°

Odbijena studija za hidroavionsko pristanište u gradskoj luci

29.03.2016. 22:00
Odbijena  studija za  hidroavionsko  pristanište  u  gradskoj  luci


Među većim zamjerkama maritimnoj studiji je i to što nisu uzete u obzir ni izrazite vremenske prilike na mikro- lokaciji na području uzletno-poletne staze i to poglavito utjecaj zapadnog vjetra i mrtvog mora
Lučka kapetanija Zadar nije dala suglasnost na Maritimnu  studiju za lokaciju hidroavionskog pristaništa u zadarskoj gradskoj luci.  Točnije, hidroavionskom prijevozniku European Coastal Airlinesu  (ECA), studija je vraćena na doradu, čime je još jednom odgođena uspostava hidroavionske veze iz Zadra.
Lučki kapetan Alen Rukavina naglašava kako studija mora obuhvaćati  najmanje navigacijska i meteorološko-oceanografska obilježja akvatorija, odnosno zahvata u prostoru, tehničko-tehnološka i prometno-plovidbena obilježja zahvata u morskom prostoru, mjere maritimne sigurnosti u pogledu plovidbe i boravka pomorskih objekata te zaštite mora  od onečišćenja s pomorskih objekata u prilazu i unutar zahvata u morskom prostoru. Potrebno je izraditi cjelovitu maritimnu studiju za uzletno-poletnu stazu i navesti sve važeće propise relevantne za predmetnu  studiju.
Nedostaje analiza prometa
– Maritimna studija ne analizira u dovoljnoj mjeri pomorski promet na  području uzletno-poletne staze, niti djelomično daje prikaz pomorskog  prometa u gradskoj luci Zadar. Nema analize prometa plovila te nema  prikaza gustoće prometa. Nedostaje analiza sigurnosnog rizika s obzirom na promet i gustoću prometa i na sigurnost plovidbe za uzletno-poletnu stazu. Maritimna studija nije razmotrila utjecaj i gustoću pomorskog prometa malih brodica s obzirom na lokaciju marine ‘Tankerkomerc’, sportske lučice ‘Vitrenjak’, marine ‘D-Marin Borik’ i pumpne stanice ‘INA’, a nije razradila ni detaljan promet na predmetnom području  uzimajući u obzir godišnja doba, pogotovo razdiobu po mjesecima, kaže  Rukavina.
Među većim zamjerkama maritimnoj studiji je i to što nisu uzete u obzir ni izrazite vremenske prilike na mikro-lokaciji na području uzletno- poletne staze i to poglavito utjecaj zapadnog vjetra i mrtvog mora. U  analizi manevara ne daje se procjena rizika za pojedine vremenske prilike, kao ni procjena rizika za gustoću prometa malih brodica u gradskoj  luci. Izostala je i procjena rizika za požar, sudar, udar, nasukanje i potonuće, odnosno vjerojatnost istog. Nije uzeto u razmatranje sidrenje pontona kao ni prekidne sile, sile sidra i lanaca. Osim osnovnih podataka o  pontonu, koji uključuju dužinu i širinu, drugih podatka nema, a nisu  uzeta u razmatranje niti tehnička obilježja pontona.
Hidroavioni “na čekanju”
Zadarski lučki kapetan napominje da ni alternativna staza unutar 300  metara nije u skladu s važećim propisima. Studijom nije obrađena zaštita mora od onečišćenja s pomorskih objekata u prilazu i unutar zahvata  u morskom prostoru.
Nakon svih ovih zamjerki postavljaju se dva pitanja: je li izrađivač studije potpuno nekompetentan za ovaj posao, budući da istoj nedostaju  svi važni parametri ili je i ovo primjer još jednog birokratskog kočenja  strane investicije?
 Naime, nakon ispravljene studije trebala bi biti ishođena koncesija na  40-ak metara obale ispred biljetarnice Jadrolinije i sve to da bi se ishodilo  tek privremeno rješenje za smještaj “komadića” pontona za hidroavion.  Dobri poznavatelji situacije kažu kako će biti veliko čudo ako ove sezone  polete ECA-ini hidroavioni iz zadarske luke.