Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

18 C°

Longin: Nema govora o tome kako cijela luka ide u koncesiju

30.03.2018. 12:54
Longin: Nema govora o tome kako cijela luka ide u koncesiju


Moram se osvrnuti na koncesiju o kojoj je izrečeno jako mnogo neistina i politikanstva ovih dana. Prvo je rečeno kako koncesija nije dovoljno transparentna, a mi smo svih 25 dokumenata objavili na internetskim stranicama, kao i u međunarodnim časopisima. Natječaj je trajao tri mjeseca i svi koji su htjeli imali su vremena za pripremu natječaja, rekao je Božidar Longin, župan Zadarske županije koji je s Robertom Škifićem, ravnateljem Lučke uprave Zadar održao konferenciju za novinare u prostorima sadašnje Lučke uprave u Gaženici. Istaknuo je kako su iznesene neistine oko kvadrature koja ide u koncesiju.
 – Bazen luke Gaženica ima 2,8 milijuna četvornih metara, od kojih oko 140.000 četvornih metara ide u koncesiju, što čini tek 4 posto bazena. Osim toga, nova zgrada ima 24.000 četvornih metara, od kojih u koncesiju ide 936 četvornih metara komercijalnih prostora, dakle nema govora o tome kako cijela luka ide u koncesiju. Osim toga, koncesionar se obvezao kako će za svoj dio koncesije održavati cijelu zgradu, što otprilike košta oko 9 milijuna kuna, pojasnio je Longin. Naglasio je kako u koncesiju daju djelatnost, ne luku ili zgradu. Dodao je kako u luci imaju 94 koncesije od čega je 54 aktivnih.
 – Ova koncesija neće isključiti druge koncesije. Oni imaju koncesiju samo na svoju djelatnost, istaknuo je Longin dodavši kako su dali i parking koji je vezan isključivo uz homeport.
Obojica su opovrgnula, kako su rekli, brojne neistine koje su iznijete posljednjih dana, te su iznijeli podatke i projekcije o tome kako bi nova luka i homeport doprinijela zadarskoj regiji. Najavili su kako bi, ukoliko sve bude u redu i prema planu, otvorenje terminala trebalo biti krajem svibnja.
Oni su, naime, u četvrtak bili u Zagrebu na saborskom odboru za pomorstvo gdje su s Majom Markovčić Kostelac, državnom tajnicom za more te Borisom Fantulinom, predsjednikom komisije koja je pregledavala natječajnu dokumentaciju dodavši kako smo došli do sage koja nije ni malo ugodna.
 – Smatram da se digla prašina s krivim premisama i brojkama koje su dovele do zabluda. Koncesija je definirana u studiji koja je pokazala kako moramo uzeti operatera, odnosno koncesionara koji će upravljati lukom. Lučka uprava nije osnovana za poslove biznisa, mi smo dužni razvijati lučko područje i ovo je samo jedna od 56 koncesija koje dajemo na natječaj, rekao je Robert Škifić. Dodao je kako se koncesionar obvezao da će do 2021. godine ostvariti određene brojke i povećati broj putnika, a ukoliko ne ispuni planove Lučka uprava ima pravo raskinuti ugovor.
 –  Naša intencija nije bila zarada na koncesiji i niti jedna koncesija ne može vratiti osnovno ulaganje u infrastrukturu. Prihodi nisu ti koji će vratiti investiciju, ali investicijski projekti imaju multiplikatorne utjecaje za cijelu županiju. Naime, u luci će se zaposliti novi djelatnici koji će morati održavati cijeli terminal koji će morati raditi 24 sata dnevno, cijelu godinu, rekao je Škifić iznio je brojeve i projekcije prema kojem bi se broj putnika u međunarodnom tranzitu je 246.000 putnika, što bi značilo da će u iduće tri godine povećati broj putnika za oko 110.000 putnika, a u kojem bi vremenu trebao biti organizirati i homeport, kojim bi dolazilo oko 70.000 putnika. Za kraj je najavio neke nove projekte te su tako predali sredstva za natječaje EU-a za izgradnju suprastrukture za ribarske luke Gaženica i Lamjana. Osim toga, u tijeku je natječaj za izvođača radova na završetku obalnih zidova između putniče i teretne luke.  
Longin je istaknuo kako od roro rampe, također očekuju velike prihode, što još jedna nova priča koja se otvara. Dodao je kako bi ona trebala biti gotova za godinu dana, kao i od ribarske luke, koja će se graditi iz EU fondova.