Preko i Tkon dobili obećanja i jamstva, Dugi otok ništa

Slika korisnika valentinam
Sastanak vodećih ljudi Agencije s brodarima i predstavnicima otočana
Od otočnih načelnika na sastanku smo bili Goran Mušćet iz Tkona, Zoran Morović iz Sali i ja i naše interese, zapravo, nije imao tko štititi jer Agencija za obalni linijski pomorski promet na sastanak nije pozvala nikoga iz Zadarske županije, rekao je nakon sastanka načelnik Preka Jure Brižić

 Od sljedeće godine, u tzv. visokoj sezoni (srpanj – kolovoz), posljednji trajekt na liniji iz Zadra (Gaženica) prema Preku isplovljavat će u jedan sat u noći, umjesto u 23.59 sati.

Zaključak je to sa sastanka Agencije za obalni linijski pomorski promet s predstavnicima otočnih općina, Grada Zadra, mjesnih odbora, brodara i Lučke uprave Zadar, koji se jučer održao u Velikoj vijećnici zadarske gradske uprave.

- Novost je i da smo od ravnateljice Agencije Paole Vidović i državnog brodara dobili čvrsto obećanje da će u glavnoj turističkoj sezoni prema Preku, umjesto Sisa, ploviti veliki, moderni trajekt kako se ne bi događalo da putnici ostaju neukrcani u Gaženici. Nadalje, dogovorili smo još neke izmjene u visokoj sezoni koji se tiču trajektnog prijevoza, a odnose se na večernja putovanja. Umjesto u 22 sata, trajekt će iz Zadra isplovljavati u 22.30 sati, a iz Preka u 22 sata umjesto u 21.20. Trajekt koji je iz Zadra isplovljavao u 23.59 ostaje, ali mijenja se vrijeme polaska iz Preka, tako da će umjesto u 22.30 isplovljavati u 23 sata. Nažalost, unatoč argumentima i uvjeravanjima da se promijeni satnica u plovidbenom redu broda na liniji Zadar – Preko, barem u ljetnim mjesecima, da zadnje isplovljavanje iz grada bude u 23 sata, nismo u tome uspjeli. Ali to ne znači da i dalje nećemo pokušavati i lobirati preko Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, komentirao je načelnik Općine Preko Jure Brižić.

Bez predstavnika Županije

Prema njegovim riječima, potpuno je nelogično da na sastanak nije bio pozvan nitko iz Zadarske županije.

- Od otočnih načelnika na sastanku smo bili Goran Mušćet iz Tkona, Zoran Morović iz Sali i ja i naše interese, zapravo, nije imao tko štititi jer Agencija na sastanak nije pozvala nikoga iz Zadarske županije. Otoke koji administrativno pripadaju Gradu Zadru zastupao je pročelnik Upravnog odjela za gospodarstvo, obrtništvo i razvitak otoka Ivica Katić, tako da je rasprava bila, najblaže rečeno, napeta i žučna, smatra Brižić.

Slično razmišlja i tkonski načelnik Goran Mušćet, koji je napokon, nakon gotovo jednogodišnje prepiske s Agencijom, dobio obećanje da će se na liniji Biograd – Tkon zamijeniti trajekt Prizna.

- Zahtjev o zamjeni trajekta Prizna poslali smo u Agenciju već nekoliko puta, ali dosad nam nije bilo udovoljeno. Riječ je o trajektu koji nema salon u koji bi se putnici mogli skloniti od vrućine, kiše ili vjetra. Osobito je nezgodno što tim trajektom putuju ljudi starije životne dobi, najčešće odlaze na terapije u bolnicu u Biogradu, i ne mogu po strmim stepenicama doći do gornje otvorene palube na kojoj su stolice, nego stoje uz automobile ili pored rampe. Sada smo dobili jamstvo, doduše usmeno, da će Priznu zamijeniti Sis, što nama u potpunosti odgovara. Osim toga, tražili smo i promjenu u plovidbenom redu, da trajekt iz Biograda isplovljava u 10 sati cijele godine i prema svemu sudeći, to će biti pozitivno riješeno. Možda ćemo se morati odreći jedne večernje linije, ali to ćemo još vidjeti, kazao je Mušćet.

Morović nezadovoljan

Za razliku od načelnika Tkona i Preka, Zoran Morović, prvi čovjek Općine Sali, treće po veličini u Zadarskoj županiji, koja broji 11 naselja i oko 1700 stanovnika, nezadovoljan se vraća na svoj otok jer "nije dobio nijedno konkretno obećanje ili rješenje za bolju prometnu povezanost".

- A što reći? U godini u kojoj smo napokon doživjeli turistički procvat, pucali smo po šavovima upravo zbog loših trajektnih i brodskih linija. Na sastanak smo došli s nekoliko zahtjeva, ponajprije smo tražili da ljeti, petkom i nedjeljom trajekt plovi četiri puta dnevno umjesto sadašnjih tri jer se lani svakog vikenda događalo da u koloni po najvećem suncu trajekt čeka barem 40 automobila. Dalje, tražili smo dodatnu trajektnu liniju za Zaglav i veći katamaran na vikend liniji do Božave jer se zbog putnika koji iz grada dolaze na kupanje na Sakarun u brod ne mogu ukrcati naši ljudi. I, na kraju, tražili smo, najviše zbog naših mladih, koji subotom popodne žele otići u grad u kino, da brzobrodska linija za Sali i Zaglav kreće kasnije. Ljudi iz Agencije sve su zabilježili i saslušali, ali nijedno čvrsto obećanje nismo dobili. Nadamo se da će netko ipak razmišljati o tome da Dugi otok živi od turizma, da je turizam zapravo jedino što imamo i udovoljiti našim zahtjevima koji su nasušna potreba, ističe Morović i napominje kako je paradoks da Dugi otok, kao sedmi otok po veličini na Jadranu, ima samo četiri linije dnevno, a šest većih otoka od 17 do 28 dnevnih linija.

Paola Vidović: Želje su jedno, a mogućnosti drugo!

Sastanak u Zadru, koji se održava u studenom ili prosincu u svim županijskim središtima na obali, redovito je godišnje okupljanje vodećih ljudi Agencije za obalni linijski pomorski promet iz Splita s brodarima i predstavnicima otočana.

- Ni po čemu se ovaj sastanak nije razlikovao od prethodnih! Zahtjeva je puno, želje su jedno, a mogućnosti drugo! - komentirala je ravnateljica Agencije Paola Vidović.

Svakom zahtjevu koji se odnosio na pomicanje reda plovidbe, nastojat će se udovoljiti, dodala je, ali za dodatna putovanja ili nove linije, što su tražili gotovo sa svakog otoka, Agencija ne može donijeti odluku bez suglasnosti resornog ministarstva.

- Mi ćemo o svemu izvijestiti Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture, ovaj sastanak, u konačnici, nije ni prvi ni posljednji. Primjedbe i prijedloge primamo cijele godine. Iako uvijek ima nezadovoljnih, meni je drago što vidim na tim sastancima da su brodari voljni izaći ususret otočanima i da se uvijek pronađe neko rješenje. A zahtjeva je uistinu puno, od produljenja sezonskog plovidbenog reda od 1. svibnja do 1. studenoga do ukidanja karte za bicikle, kaže ravnateljica Vidović i napominje da će država za subvencioniranje linija u 2018. godini izdvojiti 310 milijuna kuna.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno