Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

10 C°

Honda Accord: Gospodar novog doba

Autor: Edi Prodan

30.08.2009. 22:00
Honda Accord: Gospodar novog doba


Probirljivim Europljanima koji su poželjeli dizelski motor s automatskim mjenjačem, Hondini su konstruktori spremno odgovorili načinivši još jednom – dobar posao
Ne treba dvojiti – Honda je zahvaljujući svojoj osobitosti, kvaliteti i odličnim voznim osobinama oduvijek bila globalni proizvođač automobila. Omiljena ma gdje se pojavi. No, isto tako, ne treba dvojiti da je na neki način bila bliža Japanu i SAD-u no Europi. Zadnjih se desetljeća događa veliko približavanje i sa Starim kontinentom, a kada je konačno popustila zadnjem europskom “hiru” i početkom tisućljeća predstavila svoj prvi dizelski agregat, zapreke više nije bilo: ljubav Europe i Honde postala je bezgranična. Ali – u isto vrijeme slijedi i suprotni proces: sve je veći utjecaj američkog promišljanja automobila na europski ukus. Klima uređaj danas ima praktično 90 posto europskih automobila, a sve su češći i automatski mjenjači. I taman kad je Honda pomislila, zahvaljujući i sjajnom dizelašu snage 150 KS, kako se potpuno uskladila s Europom, kupci su uz dizelski agregat počeli tražiti – automatski mjenjač. Nije bilo druge već se krenulo udovoljiti i toj želji pa se dogodilo i to čudo: ne samo da smo dobili dizelske Honde već je kombinacija, za Hondino poimanje automobila, do kraja “čudna”: dizel pa automatik?! Sve se u životu događa po prvi put pa tako i to čudo. Ah, ti Europljani – tko će ih razumjeti.
A mi – nakon testiranja možemo zaključiti: Accord s dizelskim agregatom i petstupanjskim automatskim mjenjačem, i to upravo u elegance paketu koji donosi obilje opreme, ali ne i u pravilu suvišni luksuz poput kožnih sjedala, je zapravo idealni put u gospodsko društvo. Ne ono iz prošlih stoljeća, već ovo današnje, moderno, prožeto elektronikom, hi-tecom, ali i potrebom da sasvim iskonskim hobijima ili načinima korištenja slobodnog vremena automobil bude spremni partner. Motor nam je stari znanac za koji imamo samo pohvale. Dovoljno snage uz odlični okretni moment stvaraju startno vozilo, a automatika ne utječe bitno na dinamiku. Istina, podiže prosječnu potrošnju pa je tako u gradu potrebno nešto više od devet litara, sasvim je slična potrošnja i na autocesti, dok se na otvorenim prometnicama može i s dvije litre manje. Mjenjač je odlično usklađen s motorom tako da i pet, razmišljali smo istina povremeno i o “šestoj”, “brzina” odlično obavlja svoj posao. Mjenjač nudi i još dvije opcije. Prva je ručno, poluautomatsko mijenjanje polugama ispod upravljača, a druga je opcije “sport”. Umjesto u klasični “drive” položaj, mjenjač se spusti još stupanj niže pa se može i u nadmetanje. Mada, više nam se sviđala klasična, obična automatika. “Sportski” mod naime promjene “brzina” obavlja na višim okretajima što je kod benzinskih agregata zanimljivo pa i uzbudljivo, dok se kod dizelaša doima suvišnim. Tjerati dizelski agregat na 4 tisuće okretaja, uz vrhunski okretni moment nije potrebno. A i rekli smo – ovakva je kombinacija Accorda apsolutno gospodska pa goniti uglađeni dizelaš na dodatno propinjanje i nije potrebno.
Vožnja je čisto uživanje. Brzina se postiže jednostavno, držanje pravca je odlično, vožnja visokim ritmom sigurna i tiha. Autocesta – prava milina, na zavojitim usponima gabariti automobila traže malo rezerviranije ponašanje, uostalom i težina se popela na velikih 1,6 tona što baš i nije čest slučaj u klasi, no opet može se itekako brzo i sigurno.
Zona opremljenosti automobila je besprijekorna. Krenimo malo nabrajati: ABS, EBD, BAS, alarm, automatska dvozonska klima, aux, Ipod i USB ulaz za prijenosne izvore zvuka, prednji i bočni zračni jastuci te zračne zavjese za prednja i stražnja bočna stakla, el. podizači svih stakala i el. pokretani, preklopivi i grijani vanjski retrovizori, komande audiouređaja na upravljaču, alu-naplaci, maglenke i da ne nabrajamo dalje – dodatne opreme nema jer čak i metalik boja spada u serijsku opremu tako da je cijena od 251.948 kuna – konačna. A mi bismo dodali da je, s obzirom na opremu, izgled, kvalitetu i užitak u vožnji – apsolutno opravdana.
Uče Japanci. Koliko ih god Europa stalno iznenađivala svojim “nonsensima”, oni sve brže odgovaraju. Pa tako i s dizelskom automatikom, prvom takvom kombinacijom u Hondinoj povijesti.


 TEHNIČKE KARAKTERISTIKE


Zapremina: 2199 ccm Snaga: 150 KS pri 4000 o/m Okretni moment: 350 Nm pri 2000 o/m Dimenzije (d/š/v): 4725/1840/1440 mm Međuosovinski razmak: 2705 mm Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 9,7 s Maksimalna brzina: 207 km/h Potrošnja (o/g/p): 5,3/8,4/6,4 l Emisija CO2: 170 g/km Prtljažnik: 467 l Težina: 1663 kg Gume: 215/60 R16
+ Mjenjač, potrošnja, dinamika, sklad
– Težina